رسانه عمومی

رکوردهای قیمت بالاتری در بازار طلا شکسته خواهد شد

طلا سال 2020 را با 25 درصد افزایش به پایان رساند که بیشترین افزایش سالانه فلزات گرانبها در 10 سال گذشته است.

به گزارش سلام دکتر ، علاوه بر عملکرد درخشان طلا در سال 2020 ، در اوت نیز بالاترین قیمت 2050 دلار را تجربه خواهد کرد. اما پس از آن هر اونس طلای قوی زیر 1900 دلار بود که در پایان سال 2020 نزدیک به این قیمت به پایان رسید. برخی از تحلیلگران بر این باورند که این فضا باعث می شود تا طلا در سال 2021 به بالاترین سطح برسد.

پیتر هاگ ، مدیر تجارت جهانی ، کیتکو متالز گفت: اگر تورم اضافه شود ، تا زمانی که بانک های مرکزی سیاست های پولی خود را تقویت نکنند ، طلا به 2500 تا 3000 دلار افزایش می یابد.

بسیاری از عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت طلا در سال 2020 ، از جمله اقدامات تشویقی ، اقدامات سیاست پولی ، تضعیف ارزش دلار آمریکا ، نگرانی ها و نگرانی های بیشتر در مورد سقوط ارز قوی است.

ونیو یائو ، مدیر بازاریابی ING ، به “طلا موفق شد تا پایان سال 2020 در میان جستجوی دارایی های پناهندگی با کاهش بازده قرارداد و ارزش تضعیف شده دلار آمریکا در یک رکورد بالا تجارت کند.” کیتکونیوز محصول فلزی گرانبها را تبلیغ کرد. اگرچه خوش بینی زیادی در مورد واکسن Covid 19 وجود دارد ، اما ما همچنین معتقدیم که قیمت طلا بین انتظارات تورم و بازده منفی واقعی در سال 2021 افزایش خواهد یافت.

طلا در معاملات هفته گذشته از تضعیف دلار حمایت کرد ، که نزدیک به پایین ترین سطح در دو سال و نیم گذشته است.

به گفته جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو ، خریداران پتانسیل کافی برای حفظ یک ارتقا-کوتاه مدت طلا را نشان می دهند. اولین مقاومت 1904 دلار و 90 سنت و مقاومت دوم 1912 دلار بود که بالاترین سود در ماه دسامبر بود. اولین حمایت 1889 دلار و 10 سنت و سطح حمایت بعدی 1873 دلار بود.

ارتقا in در موارد Covid 19 و روند ضد ویروس آهسته تر از حد انتظار نیز باعث شده است تا طلا در دسترس باشد. در نتیجه ، فقط 2.8 میلیون آمریکایی واکسینه شده اند که این تعداد در پایان سال 2020 20 میلیون نفر است. تعداد قربانیان 19 كووید از 1.8 میلیون نفر در سراسر جهان فراتر رفته است و ایالات متحده 340،000 قربانی را گزارش كرده است.

تحلیلگران منتظر نتیجه انتخابات این هفته جورجیا هستند تا تصمیم بگیرند كه سنای آمریكا چه حزبی را اداره كند و میزان تشویقی كه انتظار می رود در سال 2021 باشد. برای کمک به کارزار روز دوشنبه به آتلانتا.

ادوارد مویا ، مشاور ارشد بازاریابی در OANDA ، گفت: “سنای جورجیا یک علامت سوال بزرگ است.” میزان اقدامات تشویقی مالی تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات قابل محاسبه نیست. اما حتی اگر جمهوریخواهان در مجلس سنا پیروز شوند ، نیاز به مشوق های مالی وجود دارد زیرا همه ایالت ها در بحران اقتصادی قرار دارند.

طبق گفته ونیو یائو ، روند قیمت های کوتاه مدت طلا به مقیاس اقدامات محرک آمریکا مانند اجرای توزیع واکسن بستگی دارد.

فیلیپ استریبل ، مشاور ارشد محصولات Blue Line Futures به کیتکونیوز گفت: “تأثیر عمده دیگر این هفته عملکرد محصول در پنج روز اول معاملات خواهد بود.” هفته اول همیشه روند کار در طول سال را نشان می دهد. سرمایه گذاران اغلب می گویند که برنامه سرمایه گذاری بهتری نسبت به سال گذشته خواهند داشت. اگر مردم طلا را به عنوان بهترین دارایی در سال 2021 بدانند ، سرمایه گذاری بیشتری در بازار فلزات خواهند کرد. با این حال ، استریبل پیش بینی می کند که یک تغییر قابل توجه در قیمت طلا در نیمه دوم سال 2021 رخ دهد ، با قیمت طلا در 1950 و 2000 دلار در مکان های اول و دوم و سپس افزایش به 2100 دلار ، به گفته O بسته به قیمت منتشر شده در پایان سال ، ممکن است تا پایان سال 2021 به 2250 دلار برسد.

به گفته کیت کونیوز ، جزئیات جلسه بانک فدرال این چهارشنبه ، دسامبر منتشر خواهد شد و سرمایه گذاران گزارشی را برای بررسی روند سیاست های پولی آینده محاسبه می کنند. علاوه بر این ، شاخص خرید ISM ، آمار عملکرد ADP و سفارشات شرکت از دیگر گزارش های اقتصادی است که در این هفته منتشر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید