رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

همه چیز درباره سبک موسیقی متال

نام اول موسیقی متال هوی متال است و به اختصار متال نامیده می شود. سازهای مورد استفاده در موسیقی متال گیتار الکتریک، گیتار باس و درام هستند. برای دانلود آهنگ به سبک متال با ما همراه باشید.

سرویس فرهنگ و هنر تارو – هر روز شاهد پیشرفت در موسیقی و ظهور سبک های جدید از سبک های قدیمی هستیم. سبک ها بر یکدیگر تأثیر می گذارند و سبک جدیدی متولد می شود. یکی از ژانرهای موسیقی، موسیقی متال است. برای آشنایی بیشتر با این موسیقی با ما همراه باشید.

تاریخچه موسیقی متال

نام اصلی موسیقی متال هوی متال است و به اختصار متال نامیده می شود. با جستجو در موسیقی گروه های هارد راک بریتانیایی و آمریکایی به موسیقی متال خواهیم رسید. موسیقی متال در اواخر دهه 60 و 70 میلادی اختراع و معرفی شد. برخی معتقدند که متال از بلوز راک و راک روانگردان الهام گرفته شده و پس از تغییراتی مانند نواختن طولانی گیتار الکتریک و ضربات سنگین به فلز تبدیل شده است. با پیشرفت متال، در دهه های 70 و 80 به اوج خود رسید و طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد.

گروه های پایه گذار سبک متال یا هوی متال

یک استراحت تاریک

لد زپلین

بنفش تیره

پدر یهودا

محتوای موسیقی متال

قطعات موسیقی متال اغلب ماهیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی یا اعتراضی دارند.

در موسیقی متال از چه سازهایی استفاده می شود؟

گیتار الکتریک، گیتار باس، درام و خواننده از عناصر اصلی فرهنگ متال هستند، اما گاهی اوقات قطعاتی مانند کیبورد، ویولن، سل و گیتار آکوستیک در کنار سازهای اصلی قرار می‌گیرند.

ویژگی های اصلی سبک فلزی

از ریتم های سنگین و خشن گیتار الکتریک استفاده می شود.

برخی از شاخه های این سبک مانند ترش متال، دث متال یا اسپید متال سرعت بسیار بالا و سریعی دارند.

استفاده از آکورد تکنوازی گیتار (این ویژگی در برخی از زیرژانرهای هوی متال مانند اعداد حذف شده است)

استفاده از هارمونی سبک کلاسیک و بلوز

استفاده از آهنگ های جیغ

و شاخه های سبک فلزی

1. فلزات گوتیک

در گوتیک متال، گوت راک و هوی متال در حال و هوای دلخراشی ترکیب می‌شوند. در این سبک از صدای زنان در سازهایی مانند ویولن، یون و فلوت استفاده می شود. دانلود آهنگ خارجی .  موسیقی برنجی گوتیک که اغلب در مراحل کوچک اجرا می شود، حال و هوای دراماتیک و غمگین با مضامین مذهبی و عاشقانه دارد. گوتیک متال گاهی در مورد مرگ و زندگی پس از مرگ صحبت می کند. در چرخه فیلم این نوع موسیقی متال از چیزهایی مانند جادوگر، خون آشام، اژدها و … استفاده می شود. نوازندگان معروفی که این سبک را ارائه می دهند عبارتند از:

تریستانیا

طلسم ماه

چه کسی شما را متوقف خواهد کرد

هاوایوت

خشن

گناه دوست دخترت

آرزوی شبانه

2. فلز جایگزین

متال آلترناتیو نسبت به سایر زیرژانرها مستقل تر است، به همین دلیل است که برخی آن را هسته اصلی موسیقی متال می دانند. ساز اصلی مورد استفاده در این زیر شاخه گیتار است. محبوب ترین گروه ها در این دسته عبارتند از:

کورن

سیستم یک داون

ابزار

خدایی

Static-X

3. دث متال

این یکی از قوی ترین زیر ژانرهای هوی متال است و از ترش گرفته شده است. محتوای غم انگیزی دارد اما در عین حال با خشونت اجرا می شود. گاها دارای سرعت و تکنیک و همچنین ملودی های زیبایی است. دث متال دارای زیر مجموعه های زیر است:

ملودیک است

مرگ پیشرونده

شکست مدرسه قدیمی مرگ

گریندکور و مرگ خونین

نوازندگان و اعضای گروه معروف این سبک:

بمیر

فرشته افتاده

قاتل

شش فوت زیر

تاک

بچه های بودوم

افتتاح

جسد آدمخوار

4. فلز صنعتی

این شاخه از فلز صدایی یکنواخت و پر سر و صدا دارد که شنونده را به یاد محیط کاری و صنعتی می اندازد و به همین دلیل به آن صنعتی می گویند. دارای ریتم قوی و تلفیقی از موسیقی الکترونیک و متال است. گروه های فعال و موفق در این سبک عبارتند از:

رامشتاین

مرلین منسن

راب زامبی / زامبی سفید

وزارت

دوین تاونسند

5. فلز عذاب

مهمترین موضوع این واحد تکنیک است. Doom metal بی صدا و شوم است. برای ایجاد این حس در این سبک از گیتار سنگین و تقریباً خارج از کوک استفاده می کنند. Doom metal دارای زیر مجموعه های زیر است:

انهدام پهپادها

عذاب تشییع جنازه

لجن عذاب

عذاب سیاه

تجربی

مجازات مرگ

سوء استفاده سنتی

تاش تاش

گوتیک Doom

معروف ترین خوانندگان و گروه های فعال ژانر دووم متال:

مورفیا

آناتما

میل

بهشت گم شده

عروس در حال مرگ من

طلوع رویاها

نوعی ناامیدی

یکپارچه

جای خالی سکوت

خانات

سخت

ناپاک

دریابید

6. فلز قدرت

گیتار الکتریک با تکنوازی گیتار بسیار ریتمیک و ریتمیک و بسیار سریع است. دارای عناصر زیبا و قدرتمندی است و داستان های فانتزی از مهمترین عناصر نوازندگان متال است. از جمله معروف ها به این ترتیب:

سقوط چکش

نگهبان کور

سمفونی X. فیلوس از Bodom Manowar

فضای یخ زده