رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

دیزل ژنراتور چیست؟

یک تعریف ساده از مجموعه دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی (ژنراتور) برای تولید انرژی الکتریکی است، موتور دیزل مجموعه سوخت دیزل را می سوزاند و آن را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و ژنراتور این را تولید می کند. نیروی چرخشی مکانیکی حاصل از آن توسط القای الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.

دیزل ژنراتورها معمولاً در مواقع اضطراری که شبکه سراسری از کار می افتد یا خاموش می شود یا در مکان هایی که شبکه سراسری غیرقابل دسترسی است استفاده می شود، بنابراین دیزل ژنراتورها معمولاً در ساختمان ها، مغازه ها، مجتمع های ورزشی، تأسیسات صنعتی، کارخانه ها، بیمارستان ها، پروژه های ساختمانی استفاده می شوند. ، قطار، کشتی و غیره.

دیزل ژنراتورها برای تامین برق مورد نیاز صنایع کوچک، متوسط ​​و بزرگ طراحی و ساخته می شوند، بنابراین با توجه به کاربردهای مختلفی که در بالا ذکر شد، ظرفیت تولید برق از 1 تا 2500 کیلو ولت آمپر را دارند.

امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک، صنایع تولیدی، مزارع کشاورزی، مراکز داده، ساختمان‌های اداری تجاری، هتل‌ها، پارک‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و حتی اقامتگاه‌ها به برق بی‌وقفه نیاز دارند، بنابراین استفاده از دیزل ژنراتور به عنوان پشتیبان برق شبکه ملی یک ضرورت است. و ضرورت برای آنها. برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور با ما تماس بگیرید.

بسیاری از دیزل ژنراتورها با تابلوهای اتوماتیک طراحی و ساخته می شوند تا در زمان قطع برق شبکه سراسری و وصل مجدد برق شبکه سراسری همواره آماده تولید خودکار برق مورد نیاز مجموعه باشند. تجهیزات پیچیده و دیزل ژنراتور به طور خودکار از مدار خارج می شوند و دیزل ژنراتور به طور خودکار خاموش می شود.

گروه دیزل ژنراتور کاشانی بر این باور است که شناخت تک تک اجزای یک دیزل ژنراتور و شناخت تاریخچه و عملکرد هر قطعه منجر به شناخت کامل دیزل ژنراتور می شود. دانش و درک عملکرد دیزل ژنراتور، وظایف، نحوه سرویس و نگهداری قطعات دیزل ژنراتور مواردی است که صنعتگران، کشاورزان، تکنسین ها، تعمیرکاران و استفاده کنندگان دیزل ژنراتور باید دانش علمی و عملی کاملی از آن داشته باشند. زیرا با افزایش دانش کاربران دیزل ژنراتور در مورد نحوه استفاده صحیح و نگهداری از هر یک از اجزای دیزل ژنراتور، به نگهداری و سرویس کلی بهتر دیزل ژنراتور، افزایش طول عمر دیزل ژنراتور و همچنین کاهش استهلاک و کاهش سایش و سرویس دهی دیزل ژنراتور منجر می شود. پارگی دیزل ژنراتور منجر به کاهش هزینه و افزایش عمر مفید دیزل ژنراتور و در نتیجه افزایش بهره وری و بهینه سازی منابع مالی مصرف کنندگان می شود.

موتور دیزل چیست؟

اولین و مهمترین رکن یک دیزل ژنراتور موتور محرک یا موتور دیزل است. اختراعات و پیشرفت‌ها در سیستم‌های کاری در طول دو قرن گذشته بسیار جالب بوده است، به طوری که وظایف مختلفی بر روی موتور بخار انجام شده و آب در مخازن جداگانه ذخیره می‌شود. پس از گرم شدن آب توسط زغال سنگ و به جوش آمدن بخار، بخار با نیرو و فشار وارد سیلندر می شود و فشار باعث حرکت پیستون در داخل سیلندر می شود. دستگاه شروع به چرخش و انجام کار می کند.

با پیشرفت بیشتر در صنعت و نوآوری، موتورهای احتراق داخلی به تدریج انرژی شیمیایی سوخت (دیزل، بنزین و …) را به انرژی مکانیکی قابل استفاده تبدیل می کنند. با گذشت زمان، موتورهای احتراق داخلی دستخوش پیشرفت‌های زیادی شده‌اند و از نظر طراحی، عملکرد، مصرف سوخت و کارایی پیچیده‌تر شده‌اند.

موتورهای احتراق داخلی را می توان بر اساس نوع سوخت مصرفی طبقه بندی کرد. موتورهای بنزینی، موتورهای دیزلی (بنزینی)، موتورهای گازی (گاز طبیعی CNG) و موتورهای دیزلی (مانند خودروهای پمپی کوچک یا خودروهای الکتریکی کوچک قدیمی) انواع مختلفی از موتورهای احتراق داخلی هستند.

موتورهای دیزلی چند سال پس از اختراع موتورهای بنزینی در سال 1893 توسط دکتر آلمانی رودولف دیزل اختراع شدند که در آن سوخت توسط دمای بالای هوای فشرده مشتعل می شد، به همین دلیل است که موتورهای دیزلی در سال 1893 به موتورهای احتراق فشرده یا تراکمی گفته می شود. . CI (اشتعال فشرده سازی). موتورهای اختراع شده توسط رودولف دیزل در ابتدا با سوخت زغال سنگ پودر شده کار می کردند و در عملکرد آنها مشکل داشتند. پس از گذشت سالها و تحقیقات دیگر دانشمندان آن زمان پس از اختراع پمپ تزریق در سال 1923 توسط رودولف دیزل و همچنین توسط رابرت بوش، تکامل یافت. این موتورها ساخته شدند. از آنجایی که این موتورها با سوخت دیزل کار می کنند و به افتخار مخترع آنها، آقای. رودلف دیزل، به آنها موتورهای دیزلی می گویند.

بازده مصرف سوخت موتورهای دیزلی جدید به طور قابل توجهی با پیشرفت های تکنولوژیکی و بهبود سیستم های سوخت دیزل جدید در مقایسه با موتورهای قدیمی که از سیستم های تزریق سوخت، مدیریت موتور و احتراق الکتریکی در تجهیزات قدیمی استفاده می کنند که کارایی کمتری دارند، بهبود یافته است. موتور دیزل نو دارد.

در چند دهه اخیر اهمیت موتورهای دیزلی در اقتصاد کشورها بسیار زیاد و انکارناپذیر است، زیرا یکی از مهم ترین اهداف هر کشور و جامعه ای بی شک افزایش فعالیت و توان اقتصادی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی خود است. توسعه و مکانیزه کردن این فعالیتها که بتواند نیازهای این جامعه را برطرف کند. به منظور افزایش بهره وری تولید و خدمات، استفاده از ماشین آلات در عملیات های مختلف اجتناب ناپذیر است و در حدود 150 سال پیش، کشورهای صنعتی به تدریج تمامی ماشین آلات و وسایل نقلیه را برای جوشکاری، آب صنعتی و کشاورزی، پمپ ها، تراکتورها طراحی، ساخت و استفاده کردند. ، ماشین آلات ساختمانی، موتورهای راهسازی و معدنی در انواع و ظرفیت های مختلف کامیون، کامیون و کامیونت، اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، کشتی های باری و مسافربری و وسایل نقلیه دریایی و حتی بسیاری از خودروهای سواری استفاده می شود. به جرات می توان گفت انواع خودروها و وسایل نقلیه و موتورهای دیزلی بزرگترین خدمات را به مردم جهان امروز ارائه می دهند. کار می کنند و کار می کنند.

با توجه به هزینه پایین سوخت دیزل نسبت به بنزین، استفاده از سوخت دیزل مورد استقبال قرار گرفته است، به طوری که امروزه حتی تعداد کمی از شرکت ها اقدام به تولید موتورهای دیزلی برای استفاده در هواپیماهای کوچک کرده اند.

ژنراتور چیست؟

دومین رکن دیزل ژنراتور مولد برق یا ژنراتور آن است که در اصطلاح الکتریکی معادل ALTERNATOR است. مولد ماشین یا به عبارت دیگر وسیله ای که انرژی مکانیکی چرخشی را می پذیرد و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. برعکس، یک موتور الکتریکی تولید می کند، زیرا موتورهای الکتریکی نیروی الکتریکی انرژی الکتریکی را می گیرد و آن را به نیروی مکانیکی چرخشی تبدیل می کند.

هر ژنراتور (Alternator) دارای دو قسمت اصلی متحرک و ثابت است. قسمت متحرک ژنراتور روتور نامیده می شود و شامل سیم پیچ هایی است که به دور قسمت متحرک پیچیده شده اند و قسمت ثابت ژنراتور را استاتور می نامند که شامل سیم پیچ هایی است که در قسمت ثابت گروه قرار می گیرند. ژنراتورها با توجه به نوع کاربرد در سه فاز و تک فاز طراحی و ساخته می شوند. ، توربین های آبی ، سدها و غیره استفاده می شود.

تابلو برق دیزل ژنراتور چیست؟

سومین و دومین بخش مهم دیزل ژنراتور تابلو برق آن است. ترانسفورماتور متشکل از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مانند آمپرمتر، فرکانس متر، ولت متر، عملکرد ساعت، برد الکترونیکی (PLC)، شارژرهای اتوماتیک، رله مغناطیسی، کلیدهای اتوماتیک، کنتاکت ها، اتصالات سیم کشی، فیوزها و …. عملکرد آن دیزل و ژنراتور است. اندازه‌گیری‌ها باید نمایش داده شوند، همچنین نظارت و کنترل خودکار عوامل حساس مانند آب گرم دیزل ژنراتور در حین کار، فشار روغن دیزل در حین کار، تعداد آمپرهای الکتریکی. استفاده شده توسط ژنراتور، میزان چرخش سوخت دیزل در دقیقه و بسیاری موارد دیگر، در صورتی که پارامترهای مهم تابلو برق دیزل ژنراتور را کنترل کند، خارج از محدوده استاندارد و استاندارد تعیین شده، یعنی مدار ساخته شده در تابلو برای تنظیم است. خاموش و خاموش کردن کار دیزل ژنراتور و راه اندازی دیزل در اسرع وقت بدون نیاز به اپراتور می باشد برای روشن شدن خودکار گازوئیل بلافاصله پس از قطع برق در روستا و تامین برق اضافی برای مصرف کننده، تابلوی اتوماتیک گازوئیل را خاموش کرده و با اتصال برق به شبکه سراسری آن را از مدار خارج می کند. به طور مستقیم مصرف کنندگان برق شهری تابلو برق اتوماتیک (ATS) با توجه به مشخصات مشتری طراحی و ساخته می شود، به عبارت دیگر گزینه ای برای استفاده از دیگ بخار در ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها، شرکت های تجاری، شبکه های تلویزیونی، استادیوم ها، استادیوم ها، کارخانه ها می باشد. ، مراکز داده، مراکز تفریحی، پمپ بنزین ها و … رایج هستند.

شاسی دیزل ژنراتور است

چهارمین و یکی دیگر از تکیه گاه های مهم دیزل ژنراتور، شاسی فولادی دیزل ژنراتور است که اجزای دیزل ژنراتور بر روی آن سوار شده و یک سیستم یکپارچه ژنراتور الکتریکی را تشکیل می دهد که به راحتی قابل جابجایی است. نوع و ضخامت ورق فولادی با توجه به وزن قطعات دیزل ژنراتور انتخاب می شود و ابعاد شاسی با توجه به ابعاد دیزل ژنراتور و صفحه مربوطه طراحی و ساخته می شود. موتور دیزل و ژنراتور مربوطه طبق استاندارد به طور مستقیم به یکدیگر متصل می شوند که به آن عملیات کوپلینگ دیزل ژنراتور (COUPLED) می گویند و سپس با کمک کمک فنرها بر روی شاسی فولادی ساخته شده سوار می شوند.

به طور کلی مخزن سوخت دیزلی با ظرفیت 8 تا 10 ساعت کاری به نام مخزن سوخت روزانه طراحی و در داخل شاسی دیزل ژنراتور، نزدیک درپوش باک بنزین، خروجی گازوئیل و سایر قسمت های مخزن سوخت داخل دستگاه نصب می شود. شاسی دیزل ژنراتور.

تجهیزات نصب دیزل ژنراتور چیست؟

آخرین قسمت دیزل ژنراتور متعلقات زیر است:

ضربه گیر زیر شاسی: این دستگاه ضربه گیر بین شاسی و سکوی نصب دیزل ژنراتور قرار می گیرد و نقش آن جذب و کاهش لرزش تجهیزات دیزل ژنراتور در حین کار می باشد.

باتری دیزل ژنراتور: برای راه اندازی دیزل ژنراتور به باتری نیاز داریم و بسته به اینکه استارت برقی موتور دیزل 12 ولت باشد یا 24 ولت از یک یا دو باتری با آمپراژ صحیح استفاده می شود.

کابل باتری دیزل ژنراتور: دو سر مثبت و منفی باتری با کابل باتری مناسب به دو سر مثبت و منفی دیزل ژنراتور متصل می شود.

اگزوز دیزل ژنراتور: اگزوز دیزل ژنراتور وظیفه کاهش صدای موتور دیزل و هدایت گازهای خروجی ناشی از احتراق را بر عهده دارد. گازهای خروجی با لایه های داخلی متعدد و عایق بندی مناسب نقش مهمی در میرایی و کاهش صدای دیزل ژنراتور دارند.

دمپر ارتعاش اگزوز: در پشت خروجی دود ژنراتور دیزل و در جلوی سایر اتصالات لوله اگزوز نصب می شود تا از انتقال ارتعاشات عملکرد دیزل ژنراتور به سایر کانال های اگزوز لوله دود جلوگیری کند.

مخزن سوخت دیزل: برای تامین سوخت مورد نیاز دیزل ژنراتور به یک مخزن ذخیره گازوئیل نیاز است که معمولاً در اتاقی که دیزل ژنراتور نصب شده است ثابت می شود و سپس به مخزن سوخت دیزل ژنراتور متصل می شود. و لوله کشی مناسب

روغن دیزل جنرال: هنگام شروع تولید دیزل برای اولین بار، لازم است روغن مناسب برای دیزل ژنراتورها طبق استانداردهای توصیه شده توسط سازنده روغن دیزل ژنراتور تهیه و فواصل تعویض مناسب را تعیین کنید.

محلول آب رادیاتور دیزل ژنراتور: از ترکیب صحیح استفاده کنید.