رسانه عمومی

از صعود قیمت ها در بازار تا نبود خریدار در ماه های پایانی سال

بازار خودرو در سال 1399 بازاری پر از تغییرات ، گرما و چالش ها است. در حالی که در نیمه اول سال گذشته افزایش یافت ، اما پس از مدتی کاهش یافت. در ماه سپتامبر ، روند بالایی خود را از سر گرفت و حدود دو ماه ادامه داشت ، اما در پایان ، با نرخ ارز ثابت و کنترل شده ، و عرضه منظم اتومبیل به بازار ، بازار خودرو ، جایی برای افزایش از نوامبر وجود نداشت. روند سال کاهش و پایان کار.

به گزارش سلام دکتر ، سال گذشته سالهای متفاوتی برای بازار خودرو با مناطق مختلف بود. در همین حال ، پس از آزادی رضا رحمانی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، موضوع افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار مطرح شد و سرانجام پس از جلسه ای در 12 مه 2016 ، خانه برای فرآیند تولید و اتخاذ تصمیمات جدید درباره اتهامات ، رئیس جمهور خودرو با صدور فرمانی حسین حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت منصوب کرد و رضا رحمانی را از این وزارتخانه برکنار کرد.

بنابراین تصمیم برای افزایش 23 درصدی تعداد خودروهای سایپا و 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و هزینه اتومبیل های کف بازار برای افزایش هزینه ورودی شرکت با حداکثر 10 درصد ( اگرچه این قیمت گذاری در تعیین قیمت خودرو در بازار اعمال نمی شود) همچنین در تغییر روند بازار و کاهش موقت بازار نیز موثر است.

اما در توصیف سال 1399 برای بازار خودرو می توان گفت که در سال گذشته تغییرات زیادی در بازار خودرو مشاهده شد. در اوایل سال جاری ، به دنبال شیوع پروتئین کرونا ، که از مارس 2010 باعث کاهش قیمت مصرف کننده و فضای خالی آن شد ، ادامه یافت. به دلیل تکامل کرونا ، بازار خودرو در آوریل 2016 بسته شد و بازار خودرو رسماً از ماه مه فعالیت خود را آغاز کرد.

در روزهای اول ماه مه 2016 ، قیمت ها کم بود و تفاوت چندانی با قیمت های مارس 2017 نداشتند. اما از اواخر ماه مه و به ویژه ژوئن ، افزایش قیمت ها در بازار خودرو آغاز شد و تا اوایل ماه اوت ادامه داشت ، اما در آگوست با تغییراتی روبرو شد. این تغییرات و نقاط پایانی تا یک ماه بعد ادامه دارد.

اما از اواخر ماه سپتامبر ، قیمت ها در بازار خودرو دوباره افزایش یافت و این روند را تا اوایل ماه نوامبر ادامه داد. با این وجود روند کاهش قیمت ها از آبان ماه آغاز شد و این روند نزولی تا پایان سال 1399 ادامه داشت.

طی سال 1399 ، تغییرات زیادی در بازار خودرو تجربه شد ، اما به هر حال ، در روزهای آخر سال ، همان افت تا 35٪ ، که در نوامبر با 21٪ و افزایش به 35٪ آغاز شد ، فروشگاه بود و یک شکاف مالی وجود داشت. بنابراین ، با این تفاوت که در روزهای آخر سال (از اواسط مارس 2016 به بعد) بسیاری از مشتریان ما به بازار و تجارت در بازار خودرو در نقطه صفر نیستند و بازار خودرو در سال 1399 بدون مشتری پایان یافت و متقاضیان

در روزهای آخر سال ، خریدی در بازار وجود ندارد و فروشندگان زیادی وجود دارد ، و این سوالات غلط در قیمت بالای بازار کاهش یافته است ، که برای اهداف سرمایه گذاری است. در ماه های آخر سال نیز تقاضای محدودی وجود دارد و افرادی که برای خرید به بازار می آیند ، آنها واقعاً به یک ماشین احتیاج دارند و مشتری واقعی هستند.

قیمت خودرو در بازار به تغییرات قیمت و عرضه بستگی دارد

قابل ذکر است که به گفته کارشناسان بازار ، افزایش یا کاهش قیمت ها در بازار خودرو به قابلیت اطمینان تغییرات قیمت و میزان عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان بستگی دارد. در صورت عدم تغییر قیمت و افزایش عرضه به بازار ، شاهد کاهش جزئی قیمت ها خواهیم بود و اختلاف قیمت بین شرکت و بازار نیز هرچه کم و زیاد می شود.

همانطور که سعید موتمنی ، رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان اتومبیل چای به این خبرگزاری گفت: به عنوان مثال ، اتوماسیون Quick R که اساساً تهیه و به مشتریان تحویل داده می شود ، نزدیک به 30 تا 32 میلیون تومان کمتر از شرکت مجاز برای فروش است. تولید – محصول. او حرکت کرد.

بنابراین ، روشن است که با افزایش عرضه ، شکاف مالی بین بازار و صنعت کاهش می یابد. در عین حال با کاهش و کنترل نرخ ارز با این افزایش ، قیمت ها ملموس تر می شوند. بنابراین پیش بینی فعالان بازار خودرو طی 1400 سال این است که اگر تغییر چندانی در بازار ایجاد نشود و تولیدکنندگان خودرو عرضه کافی برای تأمین نیازهای بازار را داشته باشند ، دیگر تقاضایی وجود نخواهد داشت که شاهد کاهش هزینه ها خواهیم بود.

اما برعکس ، اگر نوسانات ارزی سختی در بازار ارز وجود داشته باشد و ما واقعاً یک بهار پول باشیم یا تأمین خودرو مشکلی ایجاد کند و پاسخگوی نیازهای مشتری نباشد ، مطمئناً خودرو به سرمایه خوبی تبدیل خواهد شد مجدداً شاهد بهبود قیمت خودرو خواهیم بود. بنابراین ، نرخ ارز و ارزش عرضه به بازار دو عامل اصلی تأثیرگذار بر روند فرهنگی در بازار خودرو هستند. به عنوان مثال ، سمند LX در سال 1398 که نرخ ارز در محدوده 14 هزار تومان بود ، با هزینه 97 میلیون دلار اما در روزهای نرخ ارز به 32 هزار افزایش یافت و هزینه n در بازار خودرو افزایش یافت ، به 210 تا 215 میلیون تومان قبل از رفتن آن ، اما با مدیریت نرخ در آخرین روز سال 1399 ، در حدود 176 میلیون تومان بود.

یا مثلاً پراید 111 در مارس 2017 حدود 62 میلیون تومان و پراید 131 60 میلیون تومان بود اما در همان روزهای سال 1399 پراید 131 حدود 98 تا 100 تومان تعیین شد. بنابراین ، با افزایش قیمت پول ، تورم ایجاد شده و با مدیریت این هزینه ها ، اوج خود را ترک می کند و غیر منتظره می شود. بنابراین ، تأکید می کنیم که قیمت خودرو با توجه به تقاضای بازار ، ارتباط مستقیمی با نرخ ارز و عرضه خودروسازان به بازار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید