رسانه عمومی

حفاظت و صیانت از منابع ژنتیک کشور با ۳۵۰۰ محیط‌بان امکان‌پذیر نیست

سمینار آنلاین با حضور اعضای انجمن اقتصاد و کشاورزی از دانشگاه های سراسر کشور با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

به گزارش سلام دکتر ، در این کنفرانس آنلاین ، عیسی کالانتاری ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، به وظایف این سازمان در امر حفاظت از محیط زیست برای نسلهای آینده و حال اشاره کرد و گفت: “هیچ کس در کشور وظیفه دفاع از حقوق چنین سازمانی را ندارد.” این نسل های آینده ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی EPA ، در این جلسه که در اینترنت برگزار شد ، سردار با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها و بارها موضوع محیط زیست و حمایت از آن را یک موضوع ملی قلمداد کرده اند. این وظیفه افراد در جامعه است که آن را حفظ کنند.

کلانتری با بیان اینکه یکی از نمونه های توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست است ، ادامه داد: فقر یکی از عوامل مخرب محیط زیست و در کشور است که با رعایت استانداردهای زیست محیطی باید تولید صورت گیرد و مردم باید به چرخش بپردازند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه با انتقاد از برخی سیاستهای ضد توسعه کشور گفت: برخی از سیاستگذاران ارزش ذاتی آب را صفر می دانند و این سیاست ها به بهانه خودکفایی منابع کشور را نابود کرده است.

معاون رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: این سازمان در حال به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی زمینی است ، اما با مشکلات زیادی روبرو است. برخی انتقاد می كنند كه چرا از كمكهای هوا در آتش سوزی استفاده نشده است. باید بگویم با تجهیزات قدیمی که وجود دارد ، برای هر بیست سفر ، یقیناً یک قربانی خواهیم داشت و از طرف دیگر برای خرید تجهیزات هوایی به سرمایه گذاری بالایی احتیاج داریم که این بیش از ظرفیت اقتصادی دولت است و شما ، اساتید اقتصاد ، باید در این باره بگویید . چقدر سرمایه گذاری می کنید

وی همچنین به جوانانی که برای کنترل آتش به طبیعت رفته اند ، اشاره کرد و گفت: این جوانان از منشأ دولت بودند و دولت برای ارائه تسهیلات برای خانواده های خود مشورت می کند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر محدودیت های اشتغالزایی گفت: با 3500 متخصص محیط زیست ، نمی توان از منابع ژنتیکی کشور محافظت کرد و دانشگاه ها باید فرهنگ جامعه را پرورش دهند ، همانگونه که رسانه ها تاکنون انجام داده اند.

کلانتری با اشاره به توقف مهربانی دماوند اظهار داشت: دیروز جلسه ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرونده دماوند و جنگل اخدا داشتیم اما متأسفانه واقعیت چیزی نیست که در رسانه ها گزارش می شود. به عنوان مثال ، متوقف کردن دامنه کوه در دماوند 400 سال است که با هم پیوند خورده است و در کل تا 100 هکتار نرسیده است. واقعیت جنگل اکات صحنه ای است که 800 سال پیش به 400 هکتار مرتع اختصاص داده شده است. علاوه بر این ، طبق فتوای مرحوم امام و رهبر معظم انقلاب ، انفال قابل توقف نیست.

وی گفت: “محیط زیست فقط یک جنگل نیست.” سوخت اضافی که اتومبیل ها در ترافیک می سوزند و باعث آلودگی هوا می شوند نیز محیط زیست است.

در پایان ، رئیس سازمان محیط زیست بر لزوم آموزش محیط زیست در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: بخش عمده ای از مدیران کشور فارغ التحصیلان رشته مهندسی هستند و باید از مسائل زیست محیطی آگاه باشند تا آینده نسل های آینده به خطر نیفتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید