رسانه عمومی

انجمن روزنامه نگاران تهران با انتقاد از محیط زیست

انجمن روزنامه نگاران تهران با انتقاد از محیط زیست

اتحادیه روزنامه نگاران در نامه ای به سخنگوی دولت ، از رفتار مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست و ادعاهای مطرح شده علیه خبرنگاران در این زمینه انتقاد کرد. این انجمن گفت: “تکرار چنین رویکردی بی پاسخ نخواهد ماند و انجمن و روزنامه نگاران با همه این موارد قانونی ، بویژه ابزارهای حرفه ای آنها ، در برابر چنین سیاست های ضد رسانه ای و در برابر اصول اساسی حقوق و آزادی های روزنامه نگاران و رسانه ها مبارزه خواهند کرد.” “.

به گزارش سلام دکتر ، در این نامه آمده است:

جناب دکتر علی ربیعی
سخنگوی افتخاری دولت و دستیار رئیس جمهور ارتباطات اجتماعی
سلام
همانطور که می دانید در ماه های اخیر ، مقامات محیط زیست به ریاست معاون رئیس جمهور بارها گزارش های نادرستی را به خبرنگاران محیط زیست داده اند. متأسفانه هشدارهای رسمی و غیر رسمی به سازمان برای احترام به قانون ، اخلاق و احترام خبرنگاران و خبرنگاران محیط زیست تاکنون مؤثر نبوده و این عمل همچنان ادامه دارد. در حالت دوم ، رئیس اداره روابط عمومی سازمان در مصاحبه تلفنی برای برنامه تلویزیونی Do Sima در تاریخ 17 آوریل ، ادعاهای دیگری را مبنی بر اعتراض روزنامه نگاران در زمین و اعتراض جدی آنها و نامه آنها به اتحادیه ارائه داد. .
بسیار مایه تاسف است که یک مقام دولتی مانند او ، بنابراین بی رحمانه و صریح ، بدون احترام به هنجارهای قانونی و اخلاقی ، به حقوق روزنامه نگاران حمله می کند و با سخنان زشت و قانونی به آنها حمله می کند. حقوق روزنامه نگاران بخش مهمی از حق آزادی بیان است که باید رعایت شود. بیش از همه پشیمان می شویم که علی رغم هشدارهایی که به وی داده شد ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به نحوه برخورد کارکنانش با وی کاملاً بی تفاوت بودند و در عمل زمینه را برای سخنان و سوء رفتارهای خود فراهم کردند. این برای محدود کردن حقوق روزنامه نگاران باز است.
جناب آقای ربیعی!

شما با وضعیت و عملکرد رسانه ها آشنا هستید. شما به خوبی می دانید که فقط کسانی که از رسانه ها می ترسند و آزمایش می کنند ، کفش های خود را شن می کنند. شما به خوبی می دانید موسساتی که دشمن رسانه ها و روزنامه نگاران هستند ، ظرفیت بالایی برای فساد مالی و سیاسی دارند و به جای پاسخگو بودن ، با این ادعاها برخورد می کنند.
انجمن صنفی روزنامه نگاران انتظار دارد که شما هشدارهای لازم را به این شیوه که شما مناسب می دانید به این سازمان بدهید و آن را نسبت به برخورد غیرقانونی و غیراخلاقی حقوق و آزادی های زیست محیطی خبرنگاران هشدار دهید. البته تکرار چنین روندی بی پاسخ نخواهد ماند و انجمن و روزنامه نگاران به هر طریق قانونی به ویژه ابزارهای حرفه ای آنها با این نوع سیاست ضد رسانه ای و در برابر اصول اساسی حقوق و آزادی خبرنگاران و رسانه ها مبارزه خواهند کرد.
جناب عالی ، شما به خوبی می دانید که اصلاح روابط اجتماعی دولت بیش از هر چیز به احترام مشروط به قانون و احترام به قانون و حرفه ای بودن رسانه ها و روزنامه نگاران از سوی مقامات مسئول به ویژه روابط عمومی بستگی دارد.

انجمن روزنامه نگاران تهران

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید