رسانه عمومی

سکینه حورسی به روایت یک عکاس جنگ

یکی از عکاسان جنگ گفت: سکینه هورسی یکی از افرادی بود که برای بزرگداشت سوم خرداد همیشه نقش مهمی در شهر داشت و وقتی او صدای خود را بلند کرد و اظهار نظر کرد ، هیچ کس شجاع نبود که در مورد سخنان او صحبت کند در واقع ، خانم سکینه هورسی یکی از مدیران و مدیران زنان و مردان محافظ خرمشهر است.

جاسم غضبانپور در گفت وگو با سلام دکتر ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قاتل “سکینه حورسی” اظهار داشت: سکینه هورسی یکی از شیرهای خرمشهر بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهر کار می کرد. این خواهر ایثارگر در طول هشت سال دفاع مقدس خرمشهر را ترک نکرد و در طول جنگ 45 روزه در آنجا بود.

ساسم غضبانپور

وی ادامه می دهد: پس از سقوط خرمشهر ، وی در محله “کوت شیخ” آبادان مستقر شد و با سید رسول ازدواج کرد و در زیر اسلحه صاحب فرزند شد و فعالیتهای جهادی خود را در زیر خط آتش دشمن ادامه داد. او همیشه در شهر برای بزرگداشت خرداد 3 نقش مهمی داشت و وقتی صدایش را بلند می کرد که نصیحت می کرد ، هیچ کس جرات صحبت در مورد سخنان او را نداشت. در واقع ، خانم سکینه هورسی یکی از مدیران و مدیران زنان و مردان محافظ خرمشهر است.

این عکاس جنگ با بیان اینکه سکینه هورسی از رزمندگان سابق شیمیایی در زمان جنگ بود ، توضیح داد: وی در روزهای اخیر به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شد. وقتی خبر درگذشت این قهرمان به صورت علنی اعلام شد ، همه بچه های خرمشهر شوکه شدند و باور کردنشان برایشان بسیار دشوار بود. سکینه هورسی و همسرش و چند نفر از اعضای خانواده اش از جمله زنانی هستند که به همراه سایر داوطلبان و سربازان ، بیمارستان معالجه قربانیان جنگ شیمیایی را در خرمشهر ایجاد کردند. قبل از تأسیس این بیمارستان ، بسیاری از مردم خرمشهر که از عوارض شیمیایی رنج می بردند مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگ مانند تهران شدند. بسیاری از این افراد هیچ سوابقی برای اثبات درگیری آنها در جنگ شیمیایی ندارند و این روند درمان آنها را دشوار می کند. بنابراین ، وظیفه بزرگ دیگر این خانم پس از پایان جنگ حمایت از چنین افرادی بود. یاد و خاطره این بانوی مجاهد که مانند شیر ماده ها در برابر دشمنان ایستاد ، همیشه در قلب ما و مردم خرمشهر زنده و جاودانه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید