علت پریود قهوه ای نی نی سایت

از زمانی که اولین قاعدگی خود را شروع کرده‌اید احتمالاً متوجه شده‌اید که ترشحات رقیق، شفاف یا سفید واژینال (در غیر این صورت به عنوان لکوره شناخته می‌شود) اغلب در لباس زیر شما ظاهر می‌شود. اگرچه ترشحات سالم واژن رنگ‌های مختلفی دارند اما تغییرات معمولاً نشانه این است که چیزی کاملاً طبیعی در داخل بدن در حال وقوع است. ترشحات قهوه‌ای می‌تواند نگران‌کننده باشد و احتمالاً به این دلیل که رنگ آن بسیار نزدیک به خون است شما را مضطرب می‌کند.

ترشحات قهوه‌ای به چه معناست؟

همانطور که ممکن است حدس‌زده باشید ترشحات قهوه‌ای واژن ترشحاتی است که با خون قدیمی ترکیب شده که به آن ظاهر قهوه‌ای می‌دهد. به هر دلیلی مقداری از خون در رحم شما مدت بیشتری طول کشید تا خارج شود و با افزایش سن خون قهوه‌ای می‌شود. در نهایت با لکه‌های قهوه‌ای یا ترشحات قهوه‌ای رنگ مواجه می‌شوید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است متوجه ترشحات قهوه‌ای شوید:

 قاعدگی زنان:

وجود مقدار کمی ترشحات قهوه‌ای رنگ (گاهی متناوب) برای چند روز پس از قاعدگی غیرمعمول نیست این همان خون قدیمی است که از آن خارج می‌شود. همچنین ممکن است زمان تخمک‌گذاری کمی لکه‌های قهوه‌ای مایل به صورتی یا ترشحات قهوه‌ای مایل به صورتی را تجربه کنید. با این حال اگر از دارو‌های ضد بارداری حاوی استروژن و پروژسترون استفاده می‌کنید، احتمالاً لکه بینی نخواهید داشت زیرا این هورمون‌ها از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

معاینه لگن:

اگر معاینه لگن انجام دهید ممکن است بعد از آن کمی لکه بینی را تجربه کنید. همچنین وجود ترشحات قهوه‌ای رنگ یا لکه بینی پس از انجام تست پاپ اسمیر کاملاً طبیعی است. این آزمایش با استفاده از یک سواب پنبه‌ای یا برس نرم سلول‌های دهانه رحم را جمع‌آوری می‌کند و این می‌تواند باعث خونریزی شود.

 بارداری:

ترشحات صورتی یا قهوه‌ای رنگ برای چند روز در حوالی دوره قاعدگی شما نیز می‌تواند نشانه اولیه بارداری باشد و اغلب زنان به آن توجه نمی‌کنند. این خونریزی ناشی از خونریزی لانه گزینی است و زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده خود را به دیواره رحم متصل می‌کند و معمولاً 5 تا 10 روز پس از لقاح اتفاق می‌افتد.

 قبل از یائسگی:

اگر در گروه سنی مناسب قرار دارید یعنی معمولاً 45 سال یا بیشتر ترشحات قهوه‌ای ممکن است نشانه‌ای از دوران پیش از یائسگی باشد. در این مدت هورمون‌های استروژن و پروژسترون به همان شکلی که در یک دوره معمولی بالا و پایین می‌آیند باعث خونریزی یا لکه بینی نامنظم می‌شوند. اگر شما نیز دچار نوسانات خلقی، گرگرفتگی و بی‌خوابی هستید ممکن است به این معنی باشد که یائسگی در راه است.

یکی از مزایای بزرگ قهوه ماسالا برای لاغری افزایش سطح انرژی است. ماسالا دارای ادویه‌های مفیدی مانند زردچوبه و فلفل سیاه است که به افزایش انرژی در بدن کمک می‌کنند. این انرژی اضافی می‌تواند به شما در تمرینات و فعالیت‌های روزمره کمک کند.

 بیماری التهابی لگن (PID):

صرف نظر از اینکه باردار هستید در موارد نادر ترشحات قهوه‌ای رنگ می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد. به عنوان مثال ترشحات قهوه‌ای می‌تواند به دلیل عفونت دهانه رحم مانند بیماری التهابی لگن (PID) باشداگرچه تقریباً همیشه علائم دیگری مانند درد یا درد شکم در هنگام مقاربت جنسی، تب، ترشحات واژن با بوی غیر معمول یا سوزش را نیز مشاهده خواهید کرد.

 کیست تخمدان:

کیست تخمدان کیسه‌ای پر از مایع که روی یا داخل تخمدان تشکیل می‌شود و در اکثر موارد خوش‌خیم است، اما می‌تواند باعث ترشح قهوه‌ای رنگ و همچنین درد یا فشار شکم، درد مبهم در کمر و ران‌ها شود. اگرچه کیست‌های تخمدان اغلب علائمی ایجاد نمی‌کنند اما معمولاً با سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند.

 پولیپ:

پولیپ‌ها یا توده‌های کوچک بافتی را می‌توان در رحم یا دهانه رحم یافت و باعث لکه بینی نامنظم شود. برای تشخیص آن‌ها از سونوگرافی لگن استفاده می‌شود. اکثر پولیپ‌ها خوش خیم هستند و سرطانی نیستند.

سرطان دهانه رحم:

جدی‌ترین دلیل ممکن برای ترشحات قهوه‌ای سرطان دهانه رحم است که تنها حدود 6.0 درصد از زنان در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شوند.

کار‌هایی که می‌توانید در مورد ترشحات قهوه‌ای انجام دهید:

اگر باردار نیستید و درست قبل یا بعد از پریود، حوالی تخمک‌گذاری یا گهگاه بعد از رابطه جنسی ترشحات قهوه‌ای رنگ را تجربه می‌کنید به احتمال زیاد کاملاً طبیعی است. در اکثر موارد ترشحات قهوه‌ای چیز مهمی نیست. اگر متوجه ترشحات قهوه‌ای یا خونی شدید که بیش از دو هفته طول می‌کشد یا به طور مکرر بعد از رابطه جنسی رخ می‌دهد یا اگر در هر زمانی ناحیه واژن شما خارش دارد یا ترشحات شما بوی بدی می‌دهد و با گرفتگی همراه است با پزشک خود تماس بگیرید زیرا این موارد می‌توانند نشانه‌های عفونت یا وضعیت جدی‌تری باشد.

منبع: رنگ خون پریود می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد سلامت کلی فرد ارائه کند. با این حال، پریود هر کس متفاوت است و رنگ و ثبات خون ممکن است در یک دوره و از ماهی به ماه دیگر تغییر کند. ضروری است که بدانید چه حالتی برای شما نرمال است.
آیا برای شما هم پیش آمده است که در دوره عادت ماهانه رنگ خون پریودتان تغییر کرده باشد و از بابت آن نگران شده باشید؟
رنگ خون پریود می‌تواند تحت شرایط مختلف، متفاوت باشد. خون عادت ماهانه سالم به طور معمول از قرمز روشن تا قهوه‌ای تیره یا سیاه تغییر می‌کند اما ترشح نارنجی یا خاکستری می‌تواند نشان دهنده‌ی عفونت باشد.
زنانی که خونریزی در حین بارداری را تجربه می‌کنند، باید برای ارزیابی به دکتر یا مراجعه کنند. اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید، مطالب زیر را دنبال کنید.
رنگ خون پریود فرد می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد سلامت او بدهد. برای مثال اگر رنگ خون پریود نارنجی یا خاکستری، ممکن است نشان‌دهنده عفونت واژن باشد.

رنگ خون پریود به چه معنایی است؟
رنگ خون پریود فرد می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد سلامت او بدهد. برای مثال اگر رنگ خون پریود نارنجی یا خاکستری، ممکن است نشان دهنده عفونت واژن باشد.
در طی قاعدگی، بدن، خون و بافت را از رحم از طریق واژن خارج می‌سازد. رنگ این خون تخلیه شده بسته به اینکه چقدر قدیمی است، می‌تواند از قرمز روشن تا قهوه‌ای تیره یا سیاه متفاوت باشد.
خونی که مدتی در رحم باقی می‌ماند، با اکسیژن واکنش نشان می‌دهد (اکسیداسیون) و تیره‌تر ظاهر می‌شود. تغییرات هورمونی و شرایط سلامتی نیز می‌تواند بر بافت و رنگ خون پریود تأثیر بگذارند.
بیشتر بخوانید:

در شکل زیر، یک نمودار از رنگ‌های متفاوتی که خون دوره می‌تواند داشته باشد،‌ ارائه شده است. در ادامه مقاله تغییرات رنگ و بافت خون در طول دوره را بررسی می‌کنیم؛ به عنوان مثال لخته‌های خون به چه معنی هستند. و به شما خواهیم گفت که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

نکته قابل توجه : هر کسی که در حین بارداری خونریزی واژینال را تجربه کند، باید پزشک یا متخصص زنان و زایمان خود را ببیند.

رنگ‌های مختلف خون پریود نشانه چیست؟

در ادامه می‌بینیم که رنگ های مختلف خون پریود نشانه چیست.

سیاه

رنگ سیاه خون معمولا در آغاز یا پایان پریود فرد ظاهر می‌شود. این رنگ به طور معمول نشانه خون قدیمی یا خونی است که مدت زمان طولانی‌تری است که از رحم خارج شده و زمان لازم برای اکسیداسیون را داشته است.
این مدل خون ابتدا قهوه ای یا قرمز تیره است و بعد در نهایت سیاه می‌شود.
خون سیاه گاهی اوقات می‌تواند نشان دهنده یک انسداد در واژن فرد باشد. سایر علائم انسداد واژن عبارتند از:

  • ترشح ناخوشایند

خون قهوه ای یا قرمز تیره هم نشانه‌ای از خون قدیمی بوده و می‌تواند در آغاز یا پایان پریود ظاهر شود.

  • تب
  • مشکل ادرار کردن
  • خارش یا تورم در اطراف واژن

قهوه ای یا قرمز تیره

مثل خون سیاه، خون قهوه ای یا قرمز تیره هم نشانه‌ای از خون قدیمی بوده و می‌تواند در آغاز یا پایان پریود ظاهر شود. خون قهوه ای یا قرمز تیره وقت لازم برای اکسیداسیون مانند خون سیاه را نداشته است.
بارداری
خونریزی قهوه‌ای رنگ یا لکه بینی گاهی ممکن است نشانه‌ی زود هنگام حاملگی باشد، که پزشکان به عنوان خونریزی لانه گزینی از آن یاد می‌کنند.
ترشح قهوه‌ای رنگ یا لکه گذاری در حین بارداری می‌تواند یک سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم را نشان دهد، یعنی زمانی که تخم‌های بارور شده به جای رحم، در یک لوله فالوپی قرار می‌گیرند.
زنانی که در دوران بارداری دچار خونریزی موضعی یا واژینال هستند، باید با پزشک خود یا متخصص زنان و زایمان صحبت کنند.

بیشتر بخوانید:

ترشح واژینالی قهوه‌ای یا قرمز تیره که بعد از تولد رخ می‌دهد را لوکیا یا خونریزی پس از زایمان می‌نامند. لوکیا نگران کننده نیست و راهی است که بدن برای خارج کردن خون و بافت بیش از حد از رحم پی می‌گیرد.
لوکیا معمولا با خون قرمز روشن شروع می‌شود و پس از کاهش جریان، خون تیره‌تر می‌شود. با گذشت زمان ترشح کمتر و در هر دو رنگ ظاهر می‌شود.
مدت لوکیا از فرد به فرد دیگر فرق می‌کند. اما معمولا طی چند ماه اول پس از زایمان دیده می‌شود. زنانی که پس از زایمان خونریزی بسیار سنگین را تجربه می‌کنند، باید به پزشک مراجعه کنند.
همه زنان لوکیا را پس از زایمان تجربه نمی‌کنند. همچنین به دلیل تغییرات در سطح هورمون ممکن است، برخی از زنان ممکن است، پس از زایمان، دوره‌های نامنظم را تجربه کنند.

ترشح قهوه‌ای قبل یا بعد پریود نشانه چیست؟ | مجله نی نی سایت

قرمز روشن

خون قرمز روشن نشان دهنده خون تازه و جریان مداوم است. یک دوره ممکن است با خونریزی قرمز روشن شروع شود و تا پایان دوره تیره شود. بعضی افراد ممکن است متوجه شوند که خونشان در طول دوره قرمز روشن باقی مانده است.
لکه بینی غیرمعمول یا خونریزی بین دوره‌های قاعدگی ممکن است نشانه‌ ای از عفونت ناشی از رابطه جنسی، مانند کلامیدیا یا سوزاک باشد. وجود پولیپ یا فیبروئیدها در رحم نیز می‌تواند باعث خونریزی غیرمعمول و شدید شود.
به ندرت، خونریزی قرمز روشن ممکن است نشانه ای از سرطان دهانه رحم باشد. سایر علائم سرطان دهانه رحم عبارتند از:

  • دوره‌های سنگین
  • دوره‌هایی که طولانی‌تر از حد معمول است
  • خونریزی پس از رابطه جنسی
  • ترشح واژنی نامطبوع
  • درد در پشت، لگن یا پاها
  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن بی دلیل

صورتی

لکه بینی یا خون ریزی صورتی می‌تواند زمانی اتفاق بیافتد که خون دوره با مایع سرویکال مخلوط شده باشد.
تغییرات هورمونی بارداری می‌تواند سطح استروژن بدن را کاهش دهد، که این می‌تواند به نوبه خود منجر به صورتی شدن خون دوره شود.
مقاربت جنسی می‌تواند پارگی‌های کوچکی در واژن یا دهانه رحم ایجاد کند. خون ناشی از این پارگی‌ها می‌تواند با مایعات واژینال مخلوط شود و از بدن فرد به شکل ترشح صورتی خارج شود.

سیرسیاه دکتر بیز دارای خواص درمانی بسیاری می باشد . که فواید آن از سیر معمولی هم بیشتر است ولی اندازه آن شهرت ندارد. جهت خرید سیر سیاه دکتر بیز از نمایندگی اصلی کلیک کنید.
سایر علل احتمالی خون صورتی عبارتند از:

  • کاهش قابل توجه وزن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • کم خونی

بیشتر بخوانید:

  • بارداری: در دوران بارداری، ترشح صورتی که حاوی بافت و همراه با گرفتگی‌های عضلانی است ممکن است نشان دهنده سقط جنین باشد. زنان باردار هنگام خونریزی واژینال باید تحت نظر پزشک یا متخصص زنان قرار بگیرند.

نارنجی

خون مخلوط شده با مایع سرویکال ممکن است، نارنجی شود. ترشح یا خون نارنجی اغلب نشان دهنده عفونت مانند واژنوز باکتریال یا تریکومونیا است. افراد با ترشحات نارنجی یا رنگ خون پریود نارنجی باید علائم دیگری از قبیل خارش واژن، ناراحتی و ترشحات نامطبوع را بررسی کنند.
اگرچه خون یا ترشح نارنجی همیشه عفونت را نشان نمی‌دهد، اما خوب است که یک پزشک یا متخصص زنان این موضوع را بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

خاکستری

ترشح خاکستری معمولا نشانه ای از واژینوز باکتریایی است. این شرایط ناشی از عدم تعادل بین باکتری‌های مفید و مضر در واژن است.
سایر علائم واژینوز باکتریایی عبارتند از:

  • خارش در اطراف واژن
  • بوی بد واژن که افراد اغلب آن را مانند “بوی ماهی” توصیف می‌کنند.
  • سوزش یا درد هنگام ادرار

افراد مبتلا به واژینوز باکتریایی باید یک پزشک یا متخصص زنان را ببینند. پزشکان معمولا آنتی بیوتیک‌ها را برای درمان واژینوز باکتریایی تجویز می‌کنند.
بارداری
در مراحلی از حاملگی، ترشح خاکستری حاوی لخته می‌تواند نشان دهنده سقط جنین باشد. زنانی که خونریزی در حین بارداری را تجربه می‌کنند باید به دکتر یا متخصص زنان مراجعه کنند.
در جدول زیر می‌توانید تفاوت رنگ خون پریود و علل آن را مشاهده کنید:

تغییر رنگ در یک دوره

بافت و رنگ خون پریود ممکن است از ماهی به ماه دیگر یا حتی در طول یک دوره تغییر کند. تغییرات هورمونی، رژیم غذایی، سبک زندگی، سن و محیط زیست، می‌تواند موجب تغییرات در خون پریود شود.
رنگ خون پریود بر اساس تغییر در جریان، می‌تواند از رنگ قرمز روشن به قهوه‌ای تیره متفاوت باشد. عفونت ها، بارداری و در موارد نادر سرطان دهانه رحم، می‌توانند سبب خونریزی غیرطبیعی یا خونریزی نامنظم شوند.
افرادی که دوره‌های غیرمعمول طولانی یا سنگین را تجربه می‌کنند ممکن است نیاز باشد که به پزشک مراجعه کنند.

اگر خونریزی یک فرد به حدی است که کمتر از هر دو ساعت نیاز به تعویض تامپون یا پد خود دارد، باید به پزشک مراجعه کند. در خونریزی دوره‌ای سالم ممکن است لخته‌های کوچک قابل مشاهده وجود داشته باشد.

  • خونریزی که برای آن نیاز باشد فرد تامپون یا پد خود را بعد از کمتر از یک ساعت عوض کند.

بیشتر بخوانید:

  • خونریزی با لخته‌های بزرگ همراه است.

CDC همچنین موارد زیر را به عنوان علت منوراژی گزارش می‌کند:

  • رشد در رحم، مانند فیبروئید رحم یا پولیپ
  • عدم تعادل هورمونی
  • بیماری التهابی لگن

بیشتر بخوانید:

  • دستگاه‌های کنترل زایمان داخلی (IUD)
  • اختلالات خونریزی، مانند بیماری von Willebrand
  • داروهای خاص مانند آسپرین و ضد انعقاد
  • سرطان واژینال یا رحمی

بدون درمان، منوراژی می‌تواند منجر به عوارضی مانند کم خونی یا خستگی مزمن شود.

چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید؟

توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم زیر، فرد به پزشک یا متخصص زنان مراجعه کند:

  • ترشح واژینالی غیر معمول یا جدید
  • دوره‌های نامنظم پریودی که طول و جریان خونریزی در آنها متغیر است.
  • نداشتن سه یا چند دوره
  • بوی نامطبوع واژن
  • ترشح واژینالی سفید یا خاکستری غلیظ و زیاد
  • خارش در اطراف واژن
  • تب

هر کسی که باردار است و علائم خونریزی و یا تخلیه واژینال غیرعادی دارد، باید با پزشک یا متخصص زنان و زایمان صحبت کند. برای یک خانم باردار هیچ چیز به اندازه لکه‌بینی قهوه ای در بارداری‌اش ترسناک و وحشتناک نیست. هرگونه لکه‌بینی و خونریزی در این دوران ممکن است نشانه یک اتفاق مهم برای جنین باشد.

پس اولین وظیفه یک مادر باردار در برابر جنین خود، داشتن داشتن اطلاعات کافی، دقیق و درست درباره انواع لکه‌بینی‌ها و خونریزی‌ها است.

هرخانمی فارق از اینکه باردار باشد یا نباشد، باید درباره اینجور مسائل اطلاعات کافی داشته باشد. این موضوع درمورد خانم‌های باردار اهمیت بیشتری دارد.

در ادامه مقاله قصد داریم تا لکه‌بینی قهوه ای در بارداری را کاملاً بررسی کنیم و مطالب مربوط به آن را ذکر کنیم. توصیه می‌کنم حتماً تا انتهای مقاله همراه ما باشید و از این اطلاعات مفید و کاربردی استفاده نمایید.

تمام لکه‌بینی‌ها نگران‌کننده و خطرناک نیستند!

قبل از هرچیزی باید بدانید، لکه‌بینی با خونریزی متفاوت است. وقتی صحبت از لکه‌بینی قهوه ای در بارداری می‌شود، منظور ما یک یا چند قطره خون و ترشحات خونابه‌ای تیره است.

البته حتی خونریزی‌هایی شبیه به خونریزی دوران قاعدگی اما با حجم کمتر هم گاهی برای مادران باردار اتفاق می‌افتد. بیشترین مقدار خونریزی و لکه‌بینی در ۱۲ هفته اول بارداری است.

به طور کلی این نوع لکه‌بینی‌ها در دوران بارداری به‌ویژه هفته‌های اول و آخر بارداری طبیعی بوده و معمولاً علت خاصی ندارند. بسیاری از مادرانی که فرزندشان کاملاً صحیح و سالم به دنیا آمده از این نوع لکه‌بینی قهوه ای در بارداری را تجربه کرده‌اند. پس لکه‌بینی قهوه ای نشانه چیست؟ برخی از دلایل لکه‌بینی در این دوران عبارت است از:

  • لکه‌بینی به علت افزایش خون مادر و حرکت خون به سمت رحم که با تحریک دهانه رحم منجر به لکه‌بینی قهوه ای در بارداری می‌شود. ممکن است این دلیل حتی محرک خارجی هم نداشته و به دلیل تحریکات داخلی بدن اتفاق افتاده باشد.
  • لکه‌بینی به علت لانه‌گزینی جنین در هفته‌های ابتدایی بارداری.
  • لکه‌بینی قهوه‌ای در ماه‌های آخر بارداری و به علت نزدیک شدن به زمان زایمان.
  • لکه بینی قهوه ای در بارداری دوقلو طبیعی‌تر بوده و بیشتر مادرانی که دوقلو باردار هستند دچار لکه‌بینی قهوه‌ای خواهند شد.

این‌ها دلایل طبیعی و معمولی لکه‌بینی قهوه ای در بارداری هستند که علل نگران‌کننده‌ای نبوده و نشانه وجود مشکل برای مادر یا جنین هم نیستند؛ اما گاهی اوقات همین لکه‌بینی‌ها ممکن است نشانه یک اتفاق مهم باشند.

البته لکه‌بینی قهوه ای فقط منحصر به دوران بارداری نیست. ممکن است خانم‌هایی که باردار نیستند هم دچار این مشکل بشوند. در هرحال اگر می‌خواهید دلیل لکه‌بینی قهوه ای در بارداری و غیر بارداری را بدانید راهی جز مراجعه به به دکتر مامایی یا ندارید.

چه زمانی لکه‌بینی قهوه ای در بارداری خطرناک است؟

با اینکه در اکثر مواقع لکه‌بینی قهوه ای در بارداری نشانه بدی نیست اما گاهی اوقات هم امکان دارد خطرناک بوده و نشانه مهمی باشد.

تشخیص اینکه لکه‌بینی شما از نوع بی‌خطر یا خطرناک است باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پس هرزمانی که دچار لکه‌بینی شدید، فورا موضوع را با درمیان بگذارید.

۱. لکه‌بینی قهوه ای نشانه سقط است؟

لکه‌بینی قهوه ای در بارداری و اولین احتمالی است که در ذهن افراد به عنوان علت لکه‌بینی و ترشحات قهوه‌ ای در بارداری به وجود می‌آید.

ترشحات قهوه‌ای در ابتدای دوران بارداری ممکن است نشانه سقط جنین باشد. همچنین این موضوع می‌تواند نشانه کوتاژ یا سقط جنین ناقص نیز باشد.

۲. بارداری خارج از رحم

اگر اتفاق بیفتد، به دلیل اینکه جنین خود را به جای دیواره رحم به لوله‌های فالوپ مادر متصل می‌کند، ترشحات و لکه‌های قهوه‌ای رنگ ایجاد شده و خونریزی و لکه‌بینی اتفاق می‌افتد.

۳. پولیپ گردنه رحم

گاهی اوقات با افزایش میزان هورمون استروژن، در ناحیه گردنه رحم پولیپ‌های غیرطبیعی ایجاد شده و رشد می‌کنند. ایجاد پولیپ‌ها در ناحیه حساس گردنه رحم باعث دردهایی در قسمت زیر شکم و همچنین خونریزی و لکه‌بینی غیر طبیعی می‌شود.

۴. عفونت واژینال

عفونت‌های واژینال که معمولا از عفونت‌های مقاربتی هستند هم می‌توانند باعث مشکلاتی چون: سوزش، خارش و خروج ترشحات و لکه‌های قهوه‌ای بشوند.

۵. لکه‌بینی قهوه‌ ای نشانه بارداری

اگر از بارداری خود مطئمن نیستید و لکه‌بینی قهوه ای دارید ممکن است دچار لکه‌بینی قهوه ای در ماه اول بارداری شده باشید. معمولا بسیاری از خانم‌ها تا هفته پنجم متوجه باردار بودن خود نشده و این لکه‌بینی‌ها نشانه بارداری آن‌ها باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

علت‌ها و انواع ترشحات و لکه‌بینی‌ها در دوران بادراری بسیار متنوع است. ما سعی کردیم مهمترین علل لکه‌بینی قهوه ای در بارداری را برای شما شرح دهیم اما هر زمانی که چنین اتفاقی برایتان افتاد باید حتما به مراجعه کرده تا مطمئن شوید مشکلی برای جنین پیش نیامده باشد.

با خرید قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی یک پک قهوه لاته از ما هدیه بگیرید.

همچنین از همان زمانی که اقدام به بارداری می‌کنید باید تحت نظر یک یا دکتر زنان باشید و به صورت ماهانه و منظم چکاپ‌های مربوطه را انجام دهید تا خیال‌تان بابت سلامتی جنین و وضعیت سلامتی خودتان آسوده باشد.