رسانه عمومی

۹ خاصیت شگفت‌انگیز زردآلوی خشک و ارزش غذایی آن


زردآلو خشک یکی از محبوب ترین تنقلات است. این غذا کالری بالایی دارد. بنابراین یک فنجان از آن حاوی 313 کالری است. علاوه بر این ، زردآلو خشک سرشار از پتاسیم ، فیبر ، آهن و ویتامین های A ، C و E. است. فیبرهای موجود در زردآلو خشک در درمان یبوست نقش مهمی ایفا می کنند. این غذای خوشمزه منبع خوبی از لوتئین و زاگزانتین است که به دلیل خواص تقویت کننده سلامت چشم شناخته شده اند. این ترکیبات همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر دیابت و التهاب داشته باشند. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم ، اطلاعات مفیدی در مورد ارزش غذایی و خواص زردآلو خشک به شما ارائه می دهیم. تا پایان این مقاله از دیجی کالا مگ با ما باشید.

خواص زردآلو خشک برای سلامت بدن

زردآلو خشک سرشار از مواد مغذی مهم از جمله فیبر ، پتاسیم ، آهن و ویتامین C است. برخی تحقیقات نشان می دهد که زردآلو خشک برای زنان باردار مفید است. اگر زردآلو خشک را مانند سایر میوه های خشک در حد اعتدال بخورید ، می توانید از خواص کاهش وزن آن بهره مند شوید. در زیر خواص زردآلو خشک را مطالعه می کنیم.

1. سرشار از مواد مغذی او هست

زردآلو خشک سرشار از مواد مغذی حیاتی است. ارزش غذایی 100 گرم زردآلو خشک در زیر آمده است.

کالری 241
پروتئین 4 گرم
چاق 5 گرم
کربوهیدرات ها 63 گرم
اساسی 3 گرم
پتاسیم 1160 میلی گرم
کلسیم 55 میلی گرم
اهن 3 میلی گرم
منیزیم 32 میلی گرم
فسفر 71 میلی گرم
سلنیوم 2 میکروگرم
ویتامین سی 1 میلی گرم
اسید فولیک 10 میکروگرم

زردآلوهای مختلف حاوی ترکیبات مختلف پلی فنول هستند. اینها شامل گالیک اسید ، روتین ، پروسیانیدین ، ​​اپی گالوکاتچین گالات و کافئیک اسید هستند.

2 به کاهش وزن کمک می کند

مصرف متوسط ​​زردآلو خشک می تواند در کاهش وزن موثر باشد. همانطور که در مقدمه ذکر شد ، این غذا سرشار از کالری است ، اما حاوی فیبر نیز هست و خوردن متعادل آن می تواند به شما در رسیدن به اندامی ایده آل کمک کند. شش زردآلو خشک (40 گرم) حاوی حدود 10 گرم کل فیبر است.

یک مطالعه نشان داد که خوردن میوه های تازه و خشک کمتر با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) همراه است. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که خوردن میوه های تازه و خشک به عنوان میان وعده یا همراه با غذا می تواند اشتها را کاهش داده ، رضایت از غذا را افزایش داده و کالری مصرفی در طول روز را کاهش دهد.

زردآلو خشک سالم و سرشار از فیبر است که با احساس سیری طولانی مدت به شما در کاهش وزن کمک می کند. توجه داشته باشید که هیچ تحقیقی در مورد ارتباط مستقیم زردآلو خشک با کاهش وزن وجود ندارد. بنابراین ، در مصرف این غذا زیاده روی نکنید و حتماً قبل از خوردن آن با متخصص تغذیه مشورت کنید.

3. برای زنان باردار مفید است

زردآلو خشک برای زنان باردار مفید است

زردآلو حاوی آهن است و ممکن است به بهبود سلامت خون کمک کند. حجم خون زن در دوران بارداری 50 درصد افزایش می یابد. این بدان معناست که زنان باید در این دوران آهن بیشتری مصرف کنند. زردآلو خشک منبع خوبی از آهن است و بنابراین برای زنان باردار مفید است. بارداری و شیردهی ممکن است باعث تغییر در متابولیسم بدن شود.

ورزش بسیار کم یا رژیم نامتعادل می تواند منجر به یبوست شود. نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن غذاهای پر فیبر مانند زردآلو خشک ممکن است به رفع مشکلات گوارشی کمک کند.

4. به درمان کم خونی کمک می کند

آهن موجود در زردآلو خشک می تواند در درمان کم خونی مفید باشد. کم خونی در اثر کمبود هموگلوبین (مولکول هایی که اکسیژن را در بدن حمل می کنند) ایجاد می شود. کمبود هموگلوبین ناشی از کمبود آهن است. خونریزی شدید معده و التهاب مزمن ممکن است منجر به کم خونی شود. زنان باردار و زنان عادت ماهانه بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

خوردن زردآلو خشک بهترین راه برای درمان کم خونی است. زردآلو خشک منبع عالی آهن و همچنین ویتامین C است و بنابراین به بهبود جذب آهن کمک می کند. بدانید که خوردن زردآلو خشک به تنهایی آهن مورد نیاز بدن را تامین نمی کند. یک فنجان زردآلو خشک حاوی 3.5 میلی گرم آهن است.

شما باید 10 فنجان زردآلو خشک بخورید تا نیاز روزانه شما به آهن تامین شود. بنابراین ، توصیه می کنیم علاوه بر خوردن زردآلو خشک ، سایر منابع آهن مانند اسفناج ، عدس و لوبیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا آهن کافی دریافت کنید.

5. به درمان یبوست کمک می کند

فیبر موجود در زردآلو خشک مسئول خواص آن در درمان یبوست است. فیبر غذایی حجم مدفوع را افزایش داده و حرکت آن را در روده بزرگ سرعت می بخشد. هنگامی که فیبر در روده تخمیر می شود ، اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه تولید می شود. این میکروبیوم روده را تغییر می دهد. این در بهبود غلظت ، کمیت و حرکت مدفوع مفید است و بنابراین به درمان یبوست کمک می کند.

6. به درمان دیابت کمک می کند

میوه های خشک مانند زردآلو خشک دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. مطالعات نشان می دهد که میوه های خشک سطح قند خون را زیاد افزایش نمی دهند. دریافت مقدار متوسط ​​فروکتوز از میوه های خشک ممکن است به کنترل سطح قند خون بعد از غذا کمک کند. همچنین نشان داده شده است که زردآلو خشک دارای اثرات مفیدی بر سطح انسولین خون است.

7. سلامت چشم را ارتقا می بخشد

سلامت چشم را ارتقا می بخشد

بهبود سلامت چشم نیز می تواند به لیست خواص زردآلو خشک اضافه شود. لوتئین و زاگزانتین موجود در زردآلو خشک برای چشم مفید است. این ترکیبات به عنوان فیلترهای نور آبی عمل می کنند و از بافت چشم در برابر آسیب خورشید محافظت می کنند. علاوه بر این ، ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد.

8. تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود می بخشد

سطح پایین تراکم معدنی استخوان یک مشکل شایع در زنان مسن و زنان یائسه است. این عارضه علت اصلی پوکی استخوان و سایر مشکلات استخوانی است. بور موجود در زردآلو خشک می تواند تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود بخشد.

در یک مطالعه ، زنان یائسه روزانه 3 تا 4 میلی گرم بور به مدت یک سال مصرف کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان بهبودی در تراکم معدنی استخوان خود تجربه کردند.

9. از پوست در برابر آسیب و پیری محافظت می کند

زردآلو خشک حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. زردآلو خشک به طور طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A (رتینول) است. این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

چقدر زردآلو خشک می توانیم روزانه بخوریم؟

نباید در خوردن بیش از حد غذا بخورید. این شامل زردآلو خشک می شود. ما باید روزانه حدود یک یا دو فنجان میوه مصرف کنیم. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند باید میوه بیشتری بخورند.

نباید بیش از نصف فنجان میوه خشک در طول روز مصرف کنید. با این حال ، اطلاعات دقیقی در این زمینه در دست نیست. در واقع ، تحقیقات زیادی در مورد عوارض جانبی زردآلو خشک انجام نشده است. اگر این میوه را در حد اعتدال بخورید ، عوارض جانبی نخواهید داشت.

اخرین حرف

در مقاله امروز دیجی کالا مگ در مورد ارزش غذایی و خواص زردآلو خشک صحبت کردیم. گفتیم که این غذا حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله خواص زردآلو خشک می توان به درمان یبوست به دلیل دارا بودن فیبر اشاره کرد که به درمان دیابت و کاهش وزن کمک می کند. می توانید زردآلو خشک را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی بخورید. از آنجا که این غذا کالری بالایی دارد ، پیشنهاد می کنیم که بیش از حد آن را مصرف نکنید. نصف لیوان از این غذا در طول روز کافی است.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است. قبل از استفاده از توصیه های این مقاله ، حتماً با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر Digicala Mag. سلب مسئولیت در حال خواندن است

منبع: mad style

دیدگاهتان را بنویسید