رسانه عمومی

۱۱ خاصیت بی‌نظیر پسته بر اساس شواهد علمی (و عوارض زیاده‌روی در خوردن آن)


پسته یک مغز خوشمزه غنی از فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها ، چربی های سالم و آنتی اکسیدان های مختلف است. این نوع مغز چربی کمی دارد و ارزش غذایی بالایی دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که پسته به کاهش وزن و تنظیم سطح قند خون کمک می کند. در مقاله ای که امروز در دیجی کالا مگ برای شما آماده کرده ایم ، شما را با خواص و ارزش غذایی پسته آشنا می کنیم. علاوه بر این ، ما در مورد عوارض جانبی آن به شما خواهیم گفت. تا انتهای مقاله با ما باشید.

ارزش غذایی پسته

قبل از اینکه به خواص پسته بپردازیم ، بیایید نگاهی به ارزش غذایی آنها بیندازیم. این نوع مغز بسیار مغذی است و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. ارزش غذایی پسته در زیر ذکر شده است.

کالری 557
کربوهیدرات ها 27.97 گرم
پروتئین 20.60 گرم
چربی کل 44.44 گرم
فیبر رژیمی 10.3 گرم
اسید فولیک 51 میکروگرم
نیاسین 1.3 میلی گرم
اسید پانتوتنیک 0.520 میلی گرم
پیریدوکسین 1.7 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.160 میلی گرم
تیامین 0.870 میلی گرم
ویتامین A 553 IU
ویتامین سی 5 میلی گرم
ویتامین E 22.60 میلی گرم
سحابی 1 میلی گرم
پتاسیم 1025 میلی گرم
کلسیم 107 میلی گرم
مس 1.3 میلی گرم
اهن 4.15 میلی گرم
منیزیم 121 میلی گرم
منگنز 1.2 میلی گرم
فسفر 376 میلی گرم
روی (روی) 2.20 میلی گرم
سلنیوم 7 میکروگرم
لوتئین و زآگزانتین 1160 میکروگرم

پسته چه فوایدی برای بدن دارد؟

28 گرم پسته حاوی مقدار مناسبی فیبر ، پروتئین ، پتاسیم ، روی (روی) ، فسفر ، ویتامین B6 و منگنز است. پسته دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در بین انواع آجیل است. در زیر به بررسی خواص پسته برای سلامتی می پردازیم.

1. ممکن است به کاهش وزن کمک کند

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در پسته پروتئین است که می تواند احساس گرسنگی را کاهش دهد.

پسته حاوی فیبر است. مطالعات نشان داده است که خوردن فیبر ممکن است شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد و در نتیجه به کاهش وزن شما کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که خوردن پسته می تواند اندازه کمر را در طول زمان کاهش دهد. این مغز همچنین تأثیرات مفیدی بر سطح تری گلیسیرید خون دارد.

طبق مطالعات مختلف ، چربی موجود در پسته به طور کامل جذب بدن نمی شود. این منجر به کاهش چربی بدن می شود. مطالعه دیگری نشان داد کسانی که پسته می خورند کالری کمتری در طول روز مصرف می کنند. پسته را می توان به عنوان یک میان وعده سالم برای کاهش وزن مصرف کرد.

2 سلامت روده را بهبود می بخشد

فیبر موجود در پسته به هضم غذا کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کند. باکتری های روده الیاف را تخمیر کرده و اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه تولید می کنند که مزایای مختلفی برای سلامتی دارند. این چربی ها از سرطان روده بزرگ جلوگیری کرده و سلامت کلی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. بوتیرات یک اسید چرب مفید با زنجیره کوتاه است که تعداد باکتری های مفید را در روده افزایش می دهد.

3. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

تحقیقات به این نتیجه رسیده است که پسته با افزایش سطح چربی های سالم قلب می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. علاوه بر این ، می تواند سطح کلسترول بد یا LDL را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب را کاهش دهد.

پسته سطح لیپوپروتئین ها را که عامل خطر بیماری های قلبی هستند کاهش می دهد. ثابت شده است که مصرف پسته باعث کاهش فشار خون می شود. پسته حاوی اسید آمینه ای به نام آرژنین است که ثابت شده است فشار خون را کاهش می دهد.

4. به درمان دیابت کمک می کند

مطالعات نشان داده است که مصرف پسته سطح قند خون را کاهش می دهد. پسته همچنین سطح پپتید 1 را افزایش می دهد ، هورمونی که سطح گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت تنظیم می کند. یک مطالعه ایرانی به این نتیجه رسید که مصرف پسته تأثیرات مثبتی بر فشار خون ، التهاب و افزایش وزن بیماران دیابتی دارد.

5. در دوران بارداری و شیردهی مفید است

زنان باردار و شیرده می توانند از خواص پسته بهره مند شوند. پسته حاوی مواد مغذی متفاوتی است و مصرف آنها در دوران بارداری اهمیت دارد. مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی پسته می تواند برای زنان باردار مفید باشد.

پسته به دلیل ارزش غذایی بالا ممکن است برای زنان شیرده مفید باشد. مادران شیرده می توانند از پسته به عنوان میان وعده استفاده کنند تا از خواص آن استفاده کنند.

6. با عفونت ها مبارزه می کند

ترکیبات فعال زیستی موجود در پسته ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند. علاوه بر این ، پسته سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است. برخی از مردم تصور می کنند که این نوع چربی ها می توانند در مبارزه با التهاب مفید باشند. با این حال ، مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

7. سلامت بینایی را بهبود می بخشد

پسته سرشار از لوتئین و زاگزانتین است. لوتئین و زاکسانتین در قرنیه انسان یافت می شود. مصرف کافی این آنتی اکسیدان از مشکلاتی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند.

پسته همچنین سرشار از روی است. کمبود روی با بینایی ضعیف همراه است. اسیدهای چرب سالم موجود در پسته نیز ممکن است برای بینایی مفید باشد. با این حال ، مطالعات کمی در این زمینه انجام شده است.

8. عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

پسته ، مانند بیشتر آجیل ها ، منبع خوبی از ویتامین E است. یک مطالعه روی حیوانات روی موش ها نشان داد که ویتامین E خطر ایجاد نوروپاتی محیطی را کاهش می دهد.

در مطالعه دیگری روی موش ها ، محققان دریافتند که پسته رسیده اضطراب موش ها را کاهش می دهد.

این نوع مغز همچنین ممکن است عملکرد شناختی ، یادگیری ، حفظ اطلاعات و حفظ اسیدهای چرب ضروری در مغز را بهبود بخشد. پسته ممکن است در محافظت از عملکرد مغز در برابر مشکلات احتمالی داروهای ضد سرطان نقش داشته باشد.

9. سلامت جنسی را بهبود می بخشد

شواهد نشان می دهد که پسته ممکن است باروری را افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. مطالعات نشان داده است که پسته می تواند به عنوان یک داروی جنسی جنسی عمل کند. یک مطالعه نشان داد خوردن روزانه پسته به مدت سه هفته میل جنسی را در مردان افزایش می دهد. آرژنین ، فیتوسترول ها و آنتی اکسیدان های موجود در پسته برای سلامت جنسی مفید است.

10. سطح استروژن را افزایش می دهد

پسته حاوی بیشترین میزان فیتواستروژن در میان آجیل است. این نوع مغز ممکن است سطح استروژن را افزایش داده و چرخه قاعدگی را تنظیم کند.

11 پیری زودرس را به تاخیر می اندازد

پسته حاوی ویتامین E است. این ویتامین به دلیل اشعه مضر فرابنفش خورشید از پیری پوست جلوگیری می کند. این نوع هسته حاوی مس است که به تولید الاستین کمک می کند.

این برای جلوگیری از چین و چروک و درمان افتادگی پوست مفید است. در یک مطالعه روی حیوانات ، موش هایی که ویتامین E مصرف کردند ، علائم کمتری از آسیب پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را نشان دادند.

خوردن زیاد پسته چه عوارضی دارد؟

اگرچه پسته یک غذای سالم است ، اما مصرف زیاد آن می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. مصرف زیاد پسته ممکن است منجر به درد شکم ، یبوست و اسهال شود. دلیل این امر فیبر موجود در آن است. برخی نیز معتقدند که پسته باعث ایجاد سنگ کلیه در افراد مستعد می شود.

اگر مقدار زیادی پسته بو داده بخورید فشار خون شما بالا می رود. این به این دلیل است که برخی از انواع پسته بو داده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. مثل همیشه ، ما به شما می گوییم که حتی اگر غذایی بسیار مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد ، نباید بیش از حد غذا بخورید.

اخرین حرف

بشر بیش از 9000 سال است که پسته مصرف می کند. پسته منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و چربی های سالم برای قلب است. از جمله فواید پسته برای سلامتی ، می توان به درمان دیابت ، افزایش سلامت قلب ، افزایش سطح استروژن و بهبود سلامت بینایی کمک کرد. اگرچه پسته برای بدن بسیار مفید است ، اما نباید بیش از حد مصرف شود. سعی کنید همه غذاها را در حد اعتدال بخورید.

منبع: mad style

دیدگاهتان را بنویسید