رسانه عمومی

چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

فناوری چاپگرهای سه بعدی که می توانند پوسته های سلول با مواد معدنی تولید کنند ، توسط شرکت فناوری داخلی بومی سازی شده است.

به گزارش سلام دکتر، مجموعه ای از فناوری چاپ سه بعدی مبتنی بر پنوماتیک را طراحی و توسعه داده است که قادر به سلولهای زنده در محیط تمیز است ، که می تواند برای ساخت مواد مصنوعی با دقت و سرعت بالا استفاده شود.

در حال حاضر ، مدل های تجاری این دستگاه در مراکز تحقیقاتی کار می کنند و در زمینه فناوری فیزیکی و داروسازی به متخصصان و دانشجویان خدمات ارائه می دهند. با معرفی این محصول به محققان و فعالان حوزه فناوری ، زمینه تولید محصولات پرکاربرد در زمینه زیست و بهداشت فراهم می شود.

مدل های مختلف این دستگاه ، با استفاده از ویژگی ها و ظرفیت های مختلف ، توانایی چاپ بسیاری از هیدروژل های حاوی سلول ، مواد معدنی کامپوزیت حاوی پلیمرهای تجزیه و مخلوط کردن هر دو عنصر را دارند.

این دستگاه با قابلیت کنترل دما از صفر تا 175 درجه سانتیگراد اجازه ورود به بسیاری از برنامه ها را می دهد. قدرت اتصال ماوراio بنفش این چاپگر با استفاده از دو منبع نور در طول موج 365 و 405 نانومتر قدرت بالایی را ارائه می دهد. دستگاه به راحتی حمل می شود و می تواند به مکان های خاصی منتقل شود.

مهندسان فناوری این شرکت به عنوان معاون علمی رئیس جمهور توانایی جابجایی تخت ماشین را به گونه ای طراحی کرده اند که بتواند با معادل 5 میکرون در هر جهتی حرکت کند. چاپگر زیستی با قابلیت چاپ پلیمرها و هیدروژل ها در محیطی آزاد از مواد آلی و ذرات می تواند زمینه را برای چاپ سلول فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید