اقتصادی

عملیاتی شدن ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی در دولت سیزدهم

سلام دکتر/مازندران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مردم این وزارت را با سرعت بالا اینترنت می شناسند، گفت: دولت سیزدهم در مدت ۲ سال اخیر ۱۵۰ کیلومتری فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی را عملیاتی کرده است.

عیسی زارع‌پور شامگاه ۲۶ بهمن ماه در جلسه شورای اداری مازندران که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم در آینده نزدیک طعم شیرین سرعت اینترنت نزدیک به گیگابایت بر ثانیه را خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و نوسازی همه لایه شبکه ارتباطی سیار و ثابت از بستر فیبرنوری با هدف ایران هوشمند شروع شده است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه امروز در مازندران افتتاح فیبرنوری منازل و کسب و کار سه شهر بابل، بابلسر و نکا انجام شد، تصریح کرد: با توسعه زیر ساخت های ارتباطی، افزایش کیفیت تصاویر ماهواره‌ای را نیز شاهد هستیم.

این مسئول به طرح شبکه ملی اطلاعات به عنوان مهمترین ماموریت این وزارتخانه دانست و افزود: در ۱۲ سال گذشته شبکه ملی اطلاعات مورد بی مهری قرار گرفته است هم اکنون در کمتر از سه سال زیر ساخت های این طرح از ۲۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

عملیاتی شدن ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی در دولت سیزدهم

زارع‌پور شبکه ملی اطلاعات را شبکه ای با سرعت و امن در گستره جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی، خدمات مثل موتور جستجو و شبکه های اجتماعی از مهم ترین بخش های شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شکل گیری قرارگاه شبکه ملی اطلاعات، بر اجرای گسترش زیر ساخت شبکه ارتباطی کشور تاکید کرد و ادامه داد: اکنون کشور ایران در رتبه‌ ۱۵۴ به لحاظ توسعه در ارتباطات سیار و ثابت دنیا قرار دارد.

این مسئول بی توجهی به مسائل زیرساختی ارتباطات را متوجه همه دولت‌های پیشین دانست و افزود: از ۲سال گذشته طرح فیبر نوری به عنوان مهمترین زیر ساخت ارتباطی به خوبی در حال اجراست.

زارع‌پور با اظهار این که ارتباطات در ۲۴ استان کشور وضعیت خوبی ندارد، گفت: نو سازی شبکه ارتباطی سیار و ثابت کشور شروع شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت سیزدهم، آینده ارتباطی کشور را با بی توجهی فدا نخواهد کرد، گفت: مردم در این دولت طعم شیرین سرعت اینترنت نزدیک به گیگابایت بر ثانیه را خواهند چشید.

این مسئول با تاکید براینکه دولت با توسعه زیر ساخت های ارتباطی، آینده ایران هوشمند را تضمین می کند، خاطرنشان کرد: مدیریت فضای مجازی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، اگر کشوری در این بخش راهبرد نداشته باشد، مدیریت کشورش را از دست می‌دهد.

زراع پور با اعلام اینکه دولت سیزدهم با همه توان در صدد توسعه زیرساخت های لازم ارتباطات است، اظهار  کرد: دولت هوشمند و ارائه خدمات غیر حضوری به مردم به عنوان دیگر ماموریت مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

عملیاتی شدن ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی در دولت سیزدهم

وی افزود: اکنون سه هزار خدمت از بستر دولت هوشمند در حال اجرا است، یعنی مردم از پنجره ملی دولت تا ۷۰ درصد خدمت مختلف را دریافت می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه ۱۰ درصد خدمات دولت بدون حضور و ارائه مدرک انجام می‌شود، یادآور شد: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۶ صد درصد خدمات دولت هوشمند خواهد شد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.