اقتصادی

دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایش درآمد

ارتباطات | اطلاعات | برنامه لیمویی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستاوردهای خود در دولت سیزدهم را در نمایشگاه روایت خدمت، وعده، وفا در معرض نمایش قرار داده است.

به گزارش سلام دکتر؛ نمایشگاه روایت خدمت، وعده، وفا به مناسبت هفته دولت و برای ارائه دستاوردهای دو ساله دولت سیزدهم در حال برگزاری است، بر همین اساس، وزارت ارتباطات نیز دستاوردهای خود در دولت سیزدهم و در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه فضایی، فیبرنوری، پست، پست بانک و ارتباطات روستایی را در این نمایشگاه در معرض دید مردم و مسئولان قرار داده است.

در این نمایشگاه که روز گذشته آغاز شده و تا سه‌شنبه ۷ شهریور ماه ادامه دارد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات نیز دستاوردهای خود در دولت سیزدهم را ارائه کرده‌اند. طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت‌های فعال بخش خصوصی در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و بخش‌های مختلف تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در غرفه این وزارتخانه تولیدات و محصولات خود را ارائه و معرفی می‌کنند.

از سوی دیگر سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده است که در نمایشگاه روایت خدمت ارائه اهم اقدامات انجام شده از جمله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، مرکز ملی تبادل اطلاعات، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، وضعیت حضور کاربران در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی پرداخت و گزارشی از عملکرد طرح‌ها و سامانه‌های ذکر شده را تشریح کرده است.

در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، دستگاه‌ها و سامانه‌های برتر، تعداد دستگاه‌های متصل و خدمات ارائه شده در این پنجره و هم‌چنین روند رو به رشد کاربران وارد شده به این سامانه تبیین شد. در خصوص مرکز ملی تبادل اطلاعات نیز تعداد دستگاه‌های سرویس‌دهنده، سرویس گیرنده و تعداد کل تراکنش‌ها در دو گذرگاه خدمات عمومی دولت الکترونیکی و گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی برای بازدیدکنندگان شرح داده شد.

سامانه پنجره واحد زمین نیز با معرفی دو زیرسامانه درگاه متقاضیان و سامانه پایش اراضی، خدمات قابل ارائه در این سامانه را در دو بازه زمانی قبل و پس از راه‌اندازی با یکدیگر مقایسه کرد.

گفتنی است در این نمایشگاه، گزارشی از حضور کاربران در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با رویکرد تعداد کاربران روزانه، ماهانه، میزان مصرفی پهنای باند و میزان آمار استفاده‌کنندگان از قابلیت اتصال متقابل برای بازدیدکنندگان ارائه شد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.