رسانه عمومی

سهم سرمایه‌گذاران خارجی رمزارز از برق غیریارانه‌ای چقدر است؟

مدیرکل وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) گفت: “طبق برنامه ، تعداد سرمایه گذاران غیر ایرانی در این زمینه در مقایسه با کسانی که تقاضا برای ایران ، اما طبق گفته وزارت نیرو ، حدود 45٪ از قراردادهای برق غیر انرژی ، معادل 140 مگاوات. ” در زمینه استخراج ارزهای رمزپایه ، مربوط به سرمایه گذاران خارجی است.

علی رضا هادی در مصاحبه با سلام دکتر ، در مورد تعداد مجوزهای استخراج بیت کوین در کشور گفت: تهیه زمین ، خانه ، برق و غیره و خرید تجهیزات لازم و سپس ، پس از دریافت مجوز جستجو ، قادر به شروع خدمات مجاز باشید. در حال حاضر ، هیچ یک از مدعیان مجوز دریافت نکرده اند.

وی همچنین در مورد کشورهایی که در زمینه استخراج بیت کوین در ایران فعالیت می کنند گفت: فقط کسانی که دارای شناسه ملی (اعم از انسانی و حقوقی) هستند می توانند در این برنامه و مطابق با دستورالعمل های صدور مجوز استخراج ارز رمزنگاری شده در 19 نوامبر در گذشته ، سرویس مربوطه ، غیر ایرانی ها می توانستند در قالب اشخاص حقوقی سرمایه گذاری کنند. طبق این طرح ، تعداد سرمایه گذاران غیر ایرانی در این زمینه در مقایسه با افرادی که تقاضای تابعیت ایران می کنند ، اندک است. با این حال ، طبق گفته وزارت نیرو ، طبق گفته سرمایه گذاران ، حدود 45٪ از قراردادهای برق غیر یارانه ای (با متوسط ​​9650 ریال در هر کیلووات ساعت) ، معادل 140 مگاوات در زمینه استخراج ارزهای رمزپایه عجیب.

برای مقایسه میزان این رقم با میزان برق در کشور باید گفت که در روزهای گرم تابستان امسال که اوج مصرف برق است ، مصرف برق روزانه 53000 مگاوات است.

بیت کوین نرخ بهره را 7 تا 14 برابر نرخ فعلی ارز افزایش می دهد

به گفته مدیرکل دفتر امور برنامه ریزی وزارت صمت ، نرخ برق بدون کمک براساس تصمیم دولت به شماره 58144 / T55637 هجری قمری در تاریخ 4 اوت 2009 با میانگین بین المللی است که طبق نظر مجلس مصرف برق هر کیلووات ساعت 965 تومان و 14 برابر با نرخ برق صنعتی است. بنابراین ، تخفیف مالیاتی فنی مانند ولتاژ اتصال و تخفیف برق در ماه های گرم نیز توسط اداره انرژی استفاده می شود ، که نرخ را در هشت ماه غیر گرمتر به حدود 480 تومان کاهش داد ( بیش از 7 برابر نرخ برق صنعتی). کلیه مشتریان اعم از ایرانی و غیر ایرانی از نرخ غیر قابل استرداد برخوردار هستند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه کسانی که متقاضی استخراج ارز در سراسر کشور هستند مجوز دریافت کرده اند ، گفت: در استان های خراسان رضوی 251 قلم کالا (18 درصد کل مجوزها) ) ، تهران با 148 قلم کالا (11٪ کل مجوزها) ، زنجان با 109 قلم کالا (8٪ کل مجوزها) ، آذربایجان شرقی با 108 قلم کالا (8٪ کل مجوزها) غربی آذربایجان 95 مورد (7٪ از کل مجوزها) مجوز.

هادی همچنین درباره ایراداتی که در مورد شرایط سخت گیرانه دریافت مجوز ساخت بیت کوین وارد شده است ، توضیح داد: صدور مجوز برای استخراج ارز کاملاً به صورت الکترونیکی و از طریق یک برنامه بهینه سازی انجام می شود ، و هیچ محدودیتی و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. دسامبر 2009 تا به امروز ، 1380 حق اختراع ثبت شده است و همچنان در حال انجام است.

به گزارش سلام دکتر ، به دنبال قطع گسترده برق در چندین شهر بزرگ ایران طی هفته گذشته ، گزارش هایی برای حذف بیت کوین در ایران به چین ارائه شده است و ذکر شده است که یکی از دلایل قطعی برق در سال جاری افزایش قابل توجهی در استخراج ارز رمزنگاری شده داشته است. و غیرقانونی است. بنابراین ، در روزهای اخیر ، گزارش های تجارت با برخی از کارگران معدن غیر مجاز منتشر شده است و همچنین اعلام شده است که برای کنترل مصرف برق و جلوگیری از خاموشی ، سرمایه گذاران پرداخت شده موافقت نامه تجاری را مجاز ساخت تا فعالیت های آنها را در این زمان متوقف کند و به این ترتیب ، عملیات استخراج ارز چین نیز متوقف شد.

اگرچه تعطیلی برق مانند هفته گذشته به طور گسترده ادامه پیدا نکرد ، اما قطع برق مشترکان با انرژی بالا و حتی بخشهای تولیدی در بخشهای صنعتی در طول روز قطع بود. با این حال ، هیچ اطلاعات متقاعد کننده ای در مورد علت میدان نیرو داده نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید