رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

سرویس و تعمیرات یخچال و فریزر + هزینه

عوامل موثر بر هزینه تعمیر یخچال

میزان خرابی، آسیب، نوع قطعه‌های خراب‌شده و برند یخچال بر هزینه نهایی سرویس و تعمیر یخچال تاثیرگذارند. ولی مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده هزینه تعمیرات نوع آسیب است. بعضی وقت‌ها هزینه تعمیر انقدر زیاد تخمین زده می‌شود که متخصصان تعمیر پیشنهاد می‌دهند یخچال نو تهیه کنید.

نوع برند

معمولا هزینه تعمیر و هزینه قطعه‌ها در یخچال‌های ایرانی ارزان‌تر است و برای تعمیر یخچال‌های خارجی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

نوع یخچال

اگر یخچال دو قلو یا ساید باشد، هزینه تعمیر آن بیشتر است. (تعمیر این یخچال پیچیدگی دارد.)هزینه تعمیر یخچال‌های صنعتی هم با توجه به تخصصی‌بودن آن بیشتر از سایر یخچال‌ها است. در جدول زیر حدود قیمت بعضی از خدمات تعمیر یخچال را مشاهده می‌کنید:

قیمت شارژ گاز یخچال و فریزر 400.000 تا 800.000 تومان
هزینه شارژ گاز یخچال ساید‌بای‌ساید 450.000 تا 850.000 تومان
هزینه سرویس آب یخچال و فریزر 100.000 تا 170.000 تومان
هزینه شست‌وشوی کامل مدار یخچال 90.000 تا 180.000 تومان
قیمت رگلاژ در یخچال و فریزر 90.000 تا 160.000 تومان
هزینه نشت‌یابی و رفع نشت 100.000 تا 200.000 تومان

سال ساخت یخچال

در صورتی‌که یخچال قدیمی باشد، فرآیند تعمیر آن سخت‌تر است. تعمیر قطعه‌های بعضی از یخچال‌های قدیمی ممکن نیست و تعمیرکار باید حتما از قطعه جدیدی استفاده کند. در چنین شرایطی برای سرویس و تعمیر هزینه بیشتر می‌شود.

هزینه شارژ گاز یخچال فریزر و ساید بای ساید

تمامی گاز های خنک کننده یخچال و ساید بای ساید از خانواده فریون ها میباشند ، اما هرکدام از گاز های فریون برای مقصود خاص خود مورد استفاده قرار میگیرند ، به هیچ عنوان اقدام به استفاده از یک گاز فریون بجای دیگری نکنید زیرا ممکن است در عملکرد سرما سازی دستگاه شما اختلال ایجاد شود .

عوامل تعیین کننده در قیمت شارژ گاز میزان گاز مصرفی ، نشت یابی و اجرت آن میباشد .

انواع گاز های مبرد یخچال فریزر عبارت اند از :

  • R134a
  • R600
  • R404
  • R12
  • R407

تعمیر یخچال های قدیمی

حتی اگر بهترین یخچال های فریزر، ساید بای ساید، دوقلو و صنعتی تولید شده باشد به معنای فراموش کردن یخچال های قدیمی نیست و آی بک امداد در زمینه تعمیرات برندهای قدیمی نیز فعالیت دارد.

تعمیر یخچال صنعتی، رستوران، کبابی، فروشگاه، مغازه

انواع یخچال صنعتی از نوع ایستاده و صندوقی داخل رستوران، کبابی و همچنین سوپر مارکت، فروشگاه های زنجیره ای و هایپر مارکت و مغازه وجود دارد که در صورت خرابی هر کدام کافیه با ما تماس بگیرید.

در بین لوازم برقی یکی از مهم ترین ها قطعا یخچال فریزر است. از این رو تعمیر یخچال را نمی توان به تعویق انداخت. زیرا هرگونه ایراد در یخچال فریزر موجب فساد موادغذایی می شود. هر نوع یخچالی ایرانی، خارجی، تعمیر یخچال قدیمی و یا حتی آخرین مدل یخچال فریزر نیز ممکن است به دلایل مختلف دچار ایراد شوند و نیاز به نمایندگی تعمیر یخچال در کرج باشد

هزینه تعمیرات یخچال سال ۱۴۰۲

برای استعلام قیمت و هزینه تعمیر یخچال علاوه بر نوع برند، با توجه به مشکل بوجود آمده و خرابی قطعه قیمت متفاوت است که در ادامه نرخ اتحادیه را در سال ۱۴۰۱ خواهیم نوشت که البته هر سال بروز می شود.

عیب‌یابی و تعمیر یخچال در محل

قبل از هر اقدامی در راستای تعمیرات یخچال باید ابتدا وسیله مورد نظر باید عیب یابی شده و قطعه یا قطعات معیوب شناسایی شوند. عیب یابی تنها تخصص تعمیرکار یخچال حرفه ای است و هر فردی نمی تواند صرفا با مشاهده فیلم آموزش تعمیر یخچال به عیب یابی آن بپردازد. در ادامه به رایج ترین ایرادات در یخچال فریزرها و اقداماتی که باید در سرویس یخچال در محل انجام شود می پردازیم. همیشه داشتن اطلاعات و آشنایی با عملکرد یخچال افراد را جهت عیب یابی و تعمیرات یخچال در منزل یاری می رساند. طوری که در صورت آموزش تعمیر یخچال، می توان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خرابی بیشتر انجام دهیم.

· تعمیر یخچال :علت آب دادن یخچال چیست؟

نشتی آب یخچال به موارد زیادی ممکن است مربوط باشد. این ایراد بیشتر در یخچال هایی که به سیستم آبسردکن مجهز هستند دیده می شود.در این نوع یخچال‌ها یک لوله آب به یخچال کشیده می شود که آب آشامیدنی و یخ‌ساز را تامین می‌کند. همچنین یک لوله که آب اضافی را به سمت سینی تخلیه می فرستد. مسدود شدن هر کدام از این لوله ها، موجب نشتی و آب دادن یخچال می شود. مسدود شدن این لوله ها هم اغلب به علت انباشته شدن رسوبات و یخ زدگی اتفاق می افتد. این مشکل اغلب با خاموش کردن یخچال برای 3 تا 4 ساعت رفع می شود. مورد دیگر اینکه اگر در کنار نشتی، صداهایی هم شنیده شود. قطعا اواپراتور و کمپرسور یخچال باید بررسی شوند. به طور کل ایراد در قسمت های مختلف سیستم یخ سازی، علت اصلی این مشکل هستند. مورد آخر نیز گرفتگی فیلتر است که در صورت بسته شدن، موجب آب دادن یخچال می شود. اگر فیلترپوسیده شده باشد باید به تعویض فیلتر یخچال پرداخت.

· تعمیرات یخچال : چرا یخچال روشن نمی شود؟

یکی از ایرادات شایع بعد از جابجایی یخچال روشن نشدن یخچال است. اولین قدم قبل از اقدام به تعمیر یخچال فریزر بررسی پریز برق یخچال است. گاهی کشیدگی سیم، موج اتصالی می شود. سپس 3 قسمت را بررسی کنید . 1 . محافظ یخچال 2. سیم یخچال و مورد سوم ببینید اصلا پریز سالم هست یا خیر؟

قیمت شارژ گاز یخچال در محل | قیمت شارژ گاز یخچال در منزل تهران | قیمت شارژ گاز یخچال فریزر

· تعمیر یخچال فریزر :چرا یخچال سرد نمی کند؟

درجه سرمای یخچال ممکن است دستکاری شده باشد. در هنگام تعمیر یخچال در محل ابتدا بررسی کنید که سرمای یخچال باید بین منفی 3 تا 4 درجه و سرمای فریزر بین منفی 15 تا 18 درجه قرار گرفته باشد. در بسیاری از موارد بدون نیاز به کمک تعمیرات یخچال در منزل ، تنها با خاموش کردن یخچال به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت و با باز گذاشتن درب در این مدت، تنظیمات دوباره به حالت قبل بر می گردد و یخچال درست می شود.

· تعمیرات یخچال فریزر :چرا مواد در یخچال یخ میزنند و سرمای یخچال بالاست؟

یکی از راههای تعمیر یخچال و فریزر تنظیم ترموستات است. البته این کار باید توسط تعمیرکار یخچال انجام شود. علت دیگر زیاد بودن شارژ گاز یخچال است. جهت تعمیرات یخچال در منزل باید لوله کور پشت یخچال نیز بررسی شود. در صورتی که از آن آب هم بچکد ، حتما ایراد از زیاد بودن شارژ گاز یخچال است.

· تعمیر فریزر :علت برفک زدن داخل یخچال و فریزر

ایجاد یخ و برفک در فریزر یکی از مشکلات رایج در تعمیرات فریزر است. این ایراد موجب بالا رفتن غیر عادی دمای یخچال و فشار به سیستم برودتی یخچال می شود. در این صورت موجب فاسد شدن موادغذایی و پخش شدن بوی بد در یخچال می شود. برای جلوگیری از برفک زدن یخچال سعی کنید درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید و درب را مدت زمان زیادی باز نگذارید. درب یخچال باید به خوبی بسته شود. در صورتی که لاستیک دور درب دچار پارگی شده باشد، درب به راحتی بسته نمی شود و هوای گرم به داخل یخچال وارد می شود و موجب برفک زدن فریزر می شود.

· تعمیر یخچال ساید بای ساید :علت بوی بد یخچال چیست؟

اولین علت بوی بد یخچال به عدم رعایت نظافت و فاسد شدن مواد غذایی مربوط می شود. اما اگر از این بابت مطمئنید ممکن است ایراد از فن یخچال باشد و باید به تعمیر فن یخچال فریزر پرداخت. درست کار نکردن کمپرسور یخچال و ایراد در رله استارت و سنسور موجب پخش شدن بوی شبیه به بوی ماهی در یخچال می شود. اگر بوی مواد شیمیایی در یخچال پخش شده است، اینها نشانه هایی از نشت گاز فریون یخچال است. اما بوی سوختگی یخچال بسیار خطرناک است و باید سریعا با سرویسکار یخچال تماس بگیرید زیرا ممکن است ایراد از سیم کشی برق دستگاه یا موتور یخچال باشد.