نکات مهم و راهنمای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی

نکات مهم و راهنمای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی

کیفیت تجهیزات دندانپزشکی در چه سطحی است؟ اگرچه با خرید تجهیزات دندانپزشکی ارزان و مقرون به صرفه در هزینه خود صرفه جویی می کنید، هرگز نباید کیفیت را فدای قیمت کنید. اگر محصولاتی که خریداری می کنید کیفیت لازم را نداشته باشند، نه تنها مشتریان خود را از دست خواهید داد، بلکه ممکن است با ضرر مالی نیز مواجه شوید. توصیه ما این است که به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید.

آیا ابزاری که انتخاب کرده اید همان چیزی است که نیاز دارید؟ برخی از تجهیزات دندانپزشکی گران قیمت و پیشرفته، امکاناتی را در اختیار دندانپزشک قرار می دهند که چندان مهم نیستند و لزوماً نیازی به استفاده از آنها ندارند.

آیا این ابزارها برای مشتریان و همکاران جذاب هستند؟ شاید باورتان نشود، اما جذابیت تجهیزات دندانپزشکی برای بیماران در ترغیب آنها به شروع روند درمان بسیار مهم است.

آیا این تجهیزات راحتی شما را تضمین می کند یا خیر؟ فقط توجه به آرامش بیمار کافی نیست. به عنوان یک پزشک، شما و همکارانتان باید در استفاده از تجهیزات دندانپزشکی راحت باشید. بنابراین به ارگونومی توجه کنید و مطمئن شوید که شما و همکارانتان در استفاده از تجهیزات دندانپزشکی راحت هستید.

آیا این تجهیزات برای بیمار شما خوشایند است؟ فرض کنید می خواهید یک صندلی واحد بخرید. بهتر است خودتان روی صندلی بنشینید و مطمئن شوید که بیمارتان در آن احساس راحتی می کند. این مورد در خرید سایر تجهیزات از جمله ابزارهای مورد استفاده در عکاسی با اشعه ایکس نیز صادق است.

آیا این تجهیزات دندانپزشکی به جذب مشتری کمک می کند؟ آنچه مشتریان را جذب می کند طراحی دکوراسیون دندانپزشکی، استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، تمیزی و بهداشت مطب و … است پس سعی کنید به دنبال بهترین ها باشید.

پزشک | پزشکی | تجهیزات

خرید ابزار دندانپزشکی

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید تجهیزات دندانپزشکی به آن توجه می شود، خرید ابزار دندانپزشکی است. وقتی صحبت از ابزارهای دندانپزشکی می شود، منظور ابزاری است که دندانپزشک در هنگام معاینه و جراحی دندان های بیمار از آنها استفاده می کند. ابزارهای دندانپزشکی انواع مختلفی دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهید شد.

انواع ابزار دندانپزشکی:

آینه دهانی: این ابزار یک آینه کوچک است که به یک دسته فلزی متصل شده است که به دندانپزشک اجازه می دهد مناطقی را که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود ببیند.

توربین دندان: مته کوچک و سریعی است که برای شکل دادن به دندان ها و از بین بردن پوسیدگی آنها استفاده می شود.

کورت: کورت ها اندازه های مختلفی دارند و برای از بین بردن جرم لثه استفاده می شوند.

Scaler: Scaler ابزاری برای جمع آوری و حذف جرایم انباشته شده است.

Airmotor: با این ابزار امکان دسترسی به زاویه دندانی و انتهای توربین وجود دارد.

خرید مواد دندانپزشکی

و مواد دندانپزشکی؛ اگر اهمیت مواد دندانپزشکی کمتر از وسایل مورد استفاده در درمان بیماران نباشد، کمتر نیست. شما باید بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. مثال واضحی که در توضیحات مواد دندانی می توان به آن اشاره کرد، مواد پرکننده است که در فرآیند پرکردن دندان استفاده می شود. اهمیت کیفیت چنین موادی بیش از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر این مواد فاقد کیفیت لازم باشند، سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازند.

شما میتوانید تمامی تجهیزات دندانپزشکی را با بهترین کیفیت از سورنا دنتال تهیه کنید.

بهترین یونیت و صندلی دندانپزشکی

یکی از مهمترین تجهیزات دندانپزشکی که نقش میز دندانپزشکی را ایفا می کند یونیت و صندلی دندانپزشکی است. این وسیله پرکاربرد برای این است که بیمار به راحتی روی آن بنشیند و پزشک با خیالی آسوده دندان های بیمار را معاینه و عمل کند. از صندلی که بگذریم، در تعریف یونیت باید بگوییم که این ابزار می تواند حرکات صندلی را کنترل کند و وجود آن بسیار ضروری است. یونیت ها دارای پایه هایی هستند که چراغ دندان روی آن قرار می گیرد. توجه به کیفیت صندلی و یونیت دندانپزشکی بسیار مهم است. این دو نمونه از تجهیزات دندانپزشکی بر جسم و روان بیماران تأثیر می گذارد و نمی توان به راحتی از کیفیت آنها گذشت.

توجه به تجهیزات تصویربرداری

بسیاری از بیمارانی که مشکل لثه و دندان دارند به دنبال مطب مجهز از هر نظر هستند. تجهیزات تصویربرداری بخش مهمی از تجهیزات دندانپزشکی است.

می دانیم که تا چندین سال پیش بیماران برای گرفتن عکس رادیوگرافی از دندان های خود باید به مراکز تصویربرداری و بیمارستان ها مراجعه می کردند. اما این روزها بسیاری از مطب های دندانپزشکی مرکز درمانی خود را به تجهیزات دندانپزشکی مجهز کرده اند و خدمات تصویربرداری دندان را با هزینه های مناسب ارائه می دهند.

استفاده از تجهیزات تصویربرداری در دندانپزشکی به تشخیص دقیق بیماری های دهان و دندان کمک می کند. هرچه کیفیت این تجهیزات بالاتر باشد، عملکرد بهتری از آنها خواهید دید.