رسانه عمومی

ساختار اتاقهای بازرگانی باید اصلاح شود بدون تغییر ماهیت

یک اقتصاددان در پاسخ به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تجارت ، گفت: “اتاق بازرگانی به یک سری اصلاحات نیاز دارد ، اما این اصلاحات نباید منجر به از بین رفتن ماهیت تجارت شود. و کلی آن ”

به گزارش سلام دکتر ، تعدادی از نمایندگان مجلس اخیراً لایحه ای را با هدف تغییر ماهیت اداره بازرگانی ایران با عنوان «اصلاح قانون اتاق بازرگانی ایران ، صنعت ، مواد معدنی و کشاورزی و متعاقب از سازمان غیرانتفاعی ، موضوع ماده 2 قانون اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ، مصوب مارس 1990 ، به یک سازمان غیردولتی تبدیل شده است.

در همین رابطه ، کامران نادری ، اقتصاددان ، در مصاحبه با سلام دکتر گفت که اتاق بازرگانی نماینده بخش خصوصی است که از منافع این بخش حمایت می کند ، اما این هیئت چقدر باید موفق باشد. اگرچه اعضای اتاق های بازرگانی به صورت خصوصی نمایندگی می شوند ، اما نگرانی هایی وجود دارد که قانونگذار باید نحوه انتخاب اتاق را حل و اصلاح کند.

وی افزود: “عامل دیگر این است که آیا این شرکت می تواند در اقتصاد ملی مداخله کند یا خیر ، زیرا نظر من در مورد اتاق های بازرگانی این است که آنها در اقتصاد ملی چندان م beenثر نبوده و نتایج مطلوبی را که انتظار می رود نداشته اند. “تعدادی از تغییرات ساختاری باید انجام شود که نیاز به بیماری جدی دارد.

این تحلیلگر برنامه ادامه می دهد که اتاق های تجاری در چند سال گذشته کارآمد نبوده اند و آنها به نفع برخی از توسعه دهندگان ، نه همه تولید کنندگان کار کرده اند. ایده ها غالب شده اند. “” او گفت.

نادری با تأکید بر اینکه ایجاد اتاق بازرگانی برای بهبود عملکرد آن باید ادامه یابد ، گفت: “متأسفانه ، کار قانونگذار در سال جاری نشان داده است که ایده های بیرون آمده از مجلس نمایندگان نه تنها وضعیت بهتر از قبل ، بلکه همچنین عقب نشینی کنید. “

وی افزود: “اتاق بازرگانی شرکتی است که نمایندگی بخش خصوصی است و این شرکت تلاش می کند تا به تصمیمات سیاست گذاری برای بهبود خوانندگان اقتصاد کمک کند ، که دلیل اصلی تأسیس شرکت است.

تحلیلگران بر این باورند که اصلاحات باید در روند اتاق های بازرگانی انجام شود ، اما این اصلاحات به معنای تغییر ماهیت و تبدیل شدن آن به یک دولت نیست ، زیرا با فضاهای ایجاد این صنعت مخالف است و بخش خصوصی قدرت خود را از دست داد و از آنجا که این اتاق پلی بین دولت و بخش خصوصی است و با تبدیل این اتاق به یک مرکز عمومی ، ارتباط بین این دو نهاد از بین می رود ، که فکر نمی کنم نمایندگان شورا نظر یکسانی داشته باشند زیرا خیلی بی فایده است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید