دندانپزشکی در قبرس شمالی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس

شهریه رشته دندانپزشکی در قبرس به عوامل متعددی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و نوع تخصص بستگی دارد. به طور کلی بهتر است بدانید هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، پایین تر است. با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی، می توان گفت هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در قبرس در مقطع کارشناسی، 10 تا 15 هزار یورو، در مقطع کارشناسی ارشد، 15 تا 20 هزار یورو و در مقطع دکترا، 27 تا 30 هزار یورو به صورت سالیانه است.

به طور متوسط هزینه ای که باید برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در نظر بگیرید، 18 تا 25 هزار یورو در سال می باشد. این هزینه بسته به دانشگاه، متغیر خواهد بود. به عنوان مثال، شهریه دوره 5 ساله دندان پزشکی عمومی در دانشگاه EUC، سالانه 19 هزار یورو می باشد. در حالی که شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه  EMU هجده هزار یورو است.

دانشگاه  Dogu Akdeniz Üniversitesi بهترین دانشگاه های قبرس شمالی  در سطح بین المللی است. به دلیل کیفیتش، الان یکی از بهترین دانشگاه های اینجاست.

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در قبرس

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شامل موارد زیر می باشد:

– درخواست پذیرش: ابتدا باید یک فرم درخواست پذیرش را تکمیل کرده و به همراه مبلغی که به عنوان هزینه پذیرش مشخص شده است، به دپارتمان دانشگاه بفرستید. این هزینه را دانشگاه مشخص می کند. به عنوان نمونه دانشگاه EUC مبلغ 52 یورو بابت هزینه پذیرش دریافت می کند.

– مدرک زبان: داشتن مدرک زبان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی الزامی نیست اما درصورت داشتن آن نیازی به امتحان تعیین سطح زبان ندارید.

– سوابق تحصیلی: مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر، معدل و ریز نمرات، جزو سوابق تحصیلی فرد محسوب می شوند. برای تحصیل در این رشته باید معدل 18 و بالاتر داشته و درس زیست شناسی را به همراه یکی از دروس شیمی، ریاضیات یا فیزیک گذرانده باشید.

– انگیزه نامه: ارائه انگیزه نامه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در حال حاضر الزامی نمی باشد و دانشجو برای ثبت نام در این رشته نیازی به ارائه انگیزه نامه ندارد و بدون این موضوع هم می تواند اقدام به ثبت نام و تحصیل در رشته مورد نظر خود کند.

– توصیه نامه: برای تحصیل در این رشته در حال حاضر هیچ نیازی به توصیه نامه نبوده و اساتید و دانشگاه ها این مورد را جزو پیش نیاز های ثبت نامی خود در نظر نمی گیرند.

اعتبار مدرک پزشکی قبرس | تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ciu قبرس | تحصیل دندانپزشکی در قبرس ملک پور

برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی چه شرایطی را باید داشته باشیم؟

رشته دندانپزشکی نیز مانند بسیاری از رشته های دیگر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قبرس شمالی ارائه می شود. دانشجویان متقاضی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی باید مدرک آیلتس حداقل 5/5 داشته باشند. از سوی دیگر، کالج هایی در قبرس شمالی به منظور آمادگی بیشتر دانشجویان برای ورود به دانشکده دندانپزشکی وجود دارند. متقاضیان می توانند ابتدا در این کالج ها حضور یابند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته دندانپزشکی از دانشگاه های قبرس شمالی می توانند مجوز طبابت بگیرند. و در بیمارستان ها یا مراکز بهداشت دهان و دندان شروع به کار کنند. افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دارند، می توانند در رشته های تخصصی دندانپزشکی ازجمله ارتودنسی شرکت کنند. از مهم ترین شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن معدل خوب در دبیرستان
  • مدرک آیلتس حداقل 5/5
  • توصیه نامه یا انگیزه نامه (به زبان انگلیسی)

علاوه بر این، متقاضی باید در مصاحبه های آنلاین یا حضوری نیز قبول شود. لازم به ذکر است که تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد.