بهترین روغن ارگان برای موهای خشک وآسیب دیده

شادابی و زیبایی مو برای همه‌ی افراد، چه خانم‌ ها و چه آقایان اهمیت بسیار بالایی دارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد هزینه‌ زیادی را صرف خرید محصولات آرایشی و مراقبت از مو کنند تا بتواند زیبایی از دست رفته‌ موهای خود را باز گردانند یا بدین وسیله آن را حفظ کنند.در این شرایط ممکن است خیلی از افراد ترجیح ‌می دهند از محصولات چند کاره استفاده کنند تا بدین طریق این محصولات بتواند بخش بیشتری از نیازهای آنها را پوشش دهند.

البته این موضوع کمی دور از ذهن است که یک محصول بتواند با کمترین میزان آسیب، از عهده کارهای زیادی بر آید، ولی باید بگوییم چنین چیزی ممکن است. روغن آرگان، اکسیری است که به تنهایی برای مراقبت و حفظ سلامت موها کافی است.اگر دوست دارید بیشتر درباره فواید و خواص روغن آرگان برای تقویت مو بدانید، و علاوه بر آن با بهترین مارک روغن آرگان برای موهای خشک و آسیب دیده آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

The best organic oil for dry and damaged hair

خرید روغن آرگان

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان یا همان آرگان تهیه می‌شود. این روغن خاصیت دارویی و غذایی دارد. زادگاه درخت آرگان در مراکش است. روغن آرگان در بین روغن‌های بی‌شمار گیاهی موجود از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. احتمالا یکی از دلایل شهرت این روغن خاصیت آن برای مو و پوست است. با خرید روغن آرگان می‌توانید پکیج خواص درمانی کامل روغن های گیاهی با قیمتی مناسب داشته باشید.

خواص روغن آرگان برای موهای خشک و آسیب دیده

به عقیده بسیاری بهترین روغن برای تقویت مو است. موهای سالم یکی از ویژگی‌ های زیبای هر فرد است، که البته بر روی جذابیت ظاهری، اعتماد به نفس، و حتی ویژگی ‌های شخصیتی افراد هم تاثیر می‌گذارد. اگر شما موهای خشک و یا حتی آسیب دیده ای دارید و هر بار با دیدن افرادی که موهای سالم و درخشانی دارند، از موهای آسیب‌ دیده خودتان نا امید می‌شوید، باید بدانید که وقت آن است که به تقویت و مراقبت بیشتر از موهای خود بپردازید!

بطور کلی موها به دلیل قرار گرفتن در معرض مستقیم حرارت (نور خورشید و حالت دهنده های برقی)، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند و اینجاست که روغن مو آرگان وارد صحنه می‌شود.

روغن آرگان در درمان شوره سر

روغن آرگان یک مرطوب‌ کننده بسیار خوب است و به دلیل دارا بودن میزان بالای ویتامین E و آنتی اکسیدان، می تواند از تشکیل شوره و پوسته‌های خشک بر روی سر جلوگیری ‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در حقیقت با این کار باعث تماس مسقیم میزان زیادی از مواد شیمیایی که البته بسیار قوی هم هستند به پوست سر خود می شوید، اما روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آبرسانی به موها حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را به بهترین شکل ممکن حل کند.

روغن آرگان به عنوان نرم ‌کننده طبیعی بعد از حمام

از روغن آرگان می‌توان به عنوان نرم ‌کننده بعد از شسشوی مو با شامپو، نیز استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و علاوه بر آن موخوره را هم درمان می‌کند. فقط کافی است دو تا سه قطره از آن را در کف دست خود بریزید، سپس آن را روی ساقه تا انتهای مو، ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که با استفاده از این روغن درخشندگی و نرمی مو به ظاهر موهای شما باز می‌گردد.

محافظت از مو در برابر حرارت

در صورت استفاده از این نوع روغن دیگر نگران آسیب وارده از سشوار و اتوی مو به موهای خود نباشید. قبل از استفاده از حالت دهندهای برقی، کافی است دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید، در ادامه با استفاده از برس یا شانه، سعی کنید تا روغن را به همه تارهای مو برساند. با این کار می توانید موهای خود را از آسیب درجه حرارت بالای این حالت دهنده های برقی در امان بدارید.

مراقبت مو در زمان شنا

با شروع فصل گرما، شنا کردن در دریا و استخر طرفداران بسیاری پیدا می‌کنند. اما نکته ای که از نظر خیلی از افراد پنهان مانده این است که یکی از مواردی که بطور جدی باعث آسیب و خشک شدن موها می شود، استفاده از ‌ مواد شیمیایی برای ضدعفونی کردن آب استخر و حتی نمک‌های محلول در آب دریا است.

در این شرایط توصیه می شود برای محافظت مو در برابر آسیب های احتمالی موادی مانند کلر و نمک، آنها را کاملا خیس کنید، سپس چند قطره روغن آرگان به موها خود اضافه کنید. بعد از اتمام شنا نیز سریع موهای خود را بشویید و انتهای مو را با حوله فشار دهید و دوباره به آنها روغن بزنید و با استفاده از برس همه حجم موها را آغشته کنید. برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان در دمای معمولی خشک شود.

استفاده از روغن آرگان در درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی است که بطور مشترک در هم در خانم‌ ها و هم در آقایان وجود دارد. روغن آرگان نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم، باعث افزایش رشد موهای جدید هم می شود.

مراقبت از مو در برابر خورشید با کمک روغن آرگان

احتمالا نمی توانید تصور ‌کنید که اشعه ماورای بنفش تا چه اندازه می تواند به موهای شما آسیب برساند. با استفاده از روغن آرگان می توانید از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. بطوریکه حتی اگر مجبور باشید ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب سپری کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

دلایل خشکی و وزی مو و آسیب دیدگی آن

دلایل زیادی وجود دارد که باعث خشکی موی سر می‌شوند و شما با شناخت این عوامل می‌توانید تا حدودی از خشک شدن موهای خود جلوگیری کنید. برخی از این عوامل عبارتند از:

عادت‌های مراقبت از مو

یک سری عادت وجود دارد که باعث خشک شدن موی سر می‌شوند. عادت‌هایی مثل، شستن بیش ‌از حد موها، توجه نکردن به رژیم غذایی، استفاده از شامپوهای حاوی سولفات، استفاده از نرم ‌کننده یا مواد حالت ‌دهنده موی قوی، رنگ‌ کردن زیاد مو با استفاده از موادشیمیایی بی کیفیت، محصولات حالت‌ دهنده موی که بر پایه الکل ساخته شده‌اند، فر کردن مو یا لخت کردن مو به صورت دائم یا شش ماهه و استفاده زیاد از سشوار یا اتو مو.

شرایط محیطی

این نوع عوامل عبارتند از: زندگی‌ کردن در آب ‌و هوای گرم و خشک، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت طولانی و شنا کردن زیاد و طولانی در آب کلردار یا شور عوامل محیطی هستند که باعث خشک شدن موی سر خواهند شد.

وضعیت سلامت جسمانی

بیماری‌هایی هم وجود دارد که عوارض آن‌ها خشک شدن موی سر می‌باشد برای مثال: بی‌اشتهایی عصبی، کم ‌کاری پاراتیروئید و همچنین کم کاری تیروئید، موجب خشک شدن موی سر خواهند شد.

وضعیت رطوبت پوست یا مو

اصلی ترین دلیل خشک شدن مو این است که، پوست‌ سر چربی کافی برای مرطوب‌ کردن موها تولید نمی‌کند و یا موها نمی‌توانند رطوبت خود را حفظ کنند. در ادامه این مقاله به شما بهترین روغن برای موهای خشک را به شما معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن ها رطوبت موی سر شما تامین خواهد شد.