رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

چه مشاغلی به سایت نیاز دارند؟

طراحی وب سایت برای چه مشاغلی ضروری است؟

محتوای این مطلب نمایش

به جرات می‌توان گفت تمامی مشاغل به سایت نیاز دارند. با تغییر و تحولی که در اینترنت و فضای مجازی اتفاق افتاده است، عدم حضور در این فضا به معنای مرگ تدریجی کسب‌وکار شما است. برای داشتن سایت، نیازی به تخصص و تبحر نیست. شما می‌توانید با کمک شرکت طراحی سایت بهیان، یک سایت با تمام امکانات مورد نیاز داشته باشید. شاید بیزنسی داشته باشید که در حال حاضر به مشتریان زیادی خدمات ارائه می‌دهید و وقتی برای مدیریت یک وب‌سایت ندارید. اما باید بدانید که با طراحی سایت ارزان مشهد و داشتن سایت حرفه ای، بخش اعظمی از کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و بخشی از وقت شما خالی می‌شود.

برای مثال فرض کنیم فعالیت شما در زمینه فروش کیف و کفش است. فروشگاه فیزیکی دارید که مشتری به فروشگاه شما مراجعه کرده و پس از بررسی محصولات مختلف و سوال پرسیدن راجع قیمت و کیفیت و رنگ‌بندی و سایر خصوصیات محصول یا اقدام به خرید می‌کند و یا اینکه فروشگاه را ترک می‌کند. شما و یا فروشنده شما زمانی را برای مشاوره دادن به مشتری صرف کرده است و در نهایت مشتری خریدی نکرده است.

حال این موضوع را با طراحی سایت فروشگاهی بررسی می‌کنیم. کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند، تمام محصولات را به همراه جزئیات اعم از قیمت، رنگ‌بندی، کیفیت و جنس و … مشاهده می‌کند و در نهایت اقدام به خرید و یا ترک سایت می‌کند. در صورتی که خرید کرد، شما هیچ دخالتی در فرایند خرید مانند کارت کشیدن نخواهید داشت. فقط باید محصول مورد نظر مشتری را به آدرس او ارسال کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود و امکان سرمایه‌گذاری زمان روی بخش‌های دیگر بیزنس مانند شبکه‌های اجتماعی برای شما فراهم خواهد شد. در ادامه این مقاله دلایل نیاز کسب‌وکارها به وب‌سایت را با هم بررسی می‌کنیم.

چرا همه مشاغل به طراحی سایت نیاز دارند؟

سایت در واقع یک شعبه دیگر از کسب‌وکار شما است که به‌صورت اینترنتی فعالیت می‌کند. یک شرکت در حوزه معدن و حفاری هستید؟ با طراحی سایت شرکتی، پروژه‌های خود را به صورت آنلاین در دسترس مشتری و کارفرما قرار دهید. یک شرکت بزرگ هستید که با تعداد بالایی کارمند و مشتری مشغول به کار هستید و باید به طور مرتب با مشتری و کارفرما در ارتباط باشید؟ پس با طراحی پورتال علاوه بر بهبود ارتباط با مشتری، در وقت خود، مشتریان و کارمندان هم صرفه‌جویی کنید. با داشتن پورتال فرایند پیگیری و پاسخگویی به مشتری نیز افزایش خواهد یافت و مدیریت فعالیت‌های افراد نیز شفاف و واضح است.

افراد برای قدم نهادن به عرصه دیجیتال و فروش اینترنتی نگرانی‌ها و بهانه‌های متفاوتی دارند. به یکی از این موارد یعنی کمبود وقت اشاره کردیم. دلایل دیگری مانند اینکه به اندازه کافی درآمد دارم و نیازی به داشتن سایت ندارم، من با تکنولوژی رابطه خوبی ندارم، هزینه‌های طراحی سایت خیلی زیاد است، کار و فعالیت در سایت و مدیریت سایت کار من نیست، اگر هزینه کردم و با شکست مواجه شدم چی؟ هم دغدغه‌هایی است که ذهن افراد را درگیر خود می‌کند.

داشتن این دغدغه و نگرانی‌ها طبیعی است ولی بعد از دانستن نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما به حداقل خواهد رسید.

طراحی سایت به‌وسیله شرکت‌های مختلف با قیمت‌های مختلف انجام می‌شود. قیمت‌ها باتوجه به فاکتورهای مختلفی از جمله فیچرهای مورد نظر شما و پلتفرم مدنظر برآورد می‌شوند. از طرفی اکثر شرکت‌های طراحی سایت، بخشی را برای آموزش کار با سایت به کارفرما اختصاص می‌دهند. طبق این آموزش‌ها نحوه کار با سایت، نحوه صحیح ورود اطلاعات، ویرایش و حذف اطلاعات به شما آموزش داده می‌شود. وقتی بیزنس خود را به سمت آنلاین شدن پیش ببرید و طبق استانداردها و اصول پیش بروید، بیزنس و درآمد شما افزایش خوبی خواهد داشت.

و اما در رابطه با نگرانی شکست خوردن، حضور مستمر و مشاوره گرفتن از یک متخصص سئو یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفقیت شما را قطعی خواهد کرد.

دلیل اهمیت طراحی سایت برای صاحبان کسب‌وکارها چیست؟

بدون شک افراد زیادی قبل از اینکه اقدام به خرید محصول و یا سفارش کاری به یک شرکت یا شخص بدهند، به سراغ اینترنت رفته و تحقیق و بررسی می‌کنند. طبق آمارهای منتشر شده حدود 81 درصد افراد قبل از تصمیم‌گیری، به سراغ اینترنت و گوگل می‌روند. اگر شما سایت باکیفیت با محتوای خوب داشته باشید، این وب‌سایت شما است که در نتایج گوگل برای کاربر نمایش داده می‌شود. در مقابل نداشتن وب‌سایت در دنیای دیجیتال امروز که نیاز به اینترنت بخشی از نیازهای زندگی روزمره افراد شده است، راکد شدن بیزنس و درآمد شما را به همراه خواهد داشت.

افزایش درآمد

یکی از دلایل اهمیت داشتن وب‌سایت، دسترسی است. با داشتن سایت دیگر محدود به موقعیت فیزیکی فروشگاه و شهر و استان نخواهید بود و محصولات شما برای همه افراد در سراسر کشور و یا خارج از کشور در دسترس افراد خواهد بود. به این ترتیب اگر به هر علتی به فروشگاه خود دسترسی نداشتید، وب‌سایت 24 ساعته و در تمام ایام هفته در دسترس مشتری است و هر وقت که خواست اقدام به ثبت سفارش می‌کند. فقط کافی ست به اینترنت و موبایل یا لپ‌تاپ یا تبلت دسترسی داشته باشد. پس با توجه به آپشن‌هایی که در ادامه لیست شده‌اند با داشتن سایت، افزایش درآمد شما محقق خواهد شد.

  • گسترش بازار هدف از سطح محله و شهر به کل کشور
  • فعالیت مستمر و 24 ساعته در تمام ایام هفته
  • عدم محدودیت باز و بسته بودن فروشگاه حتی در ایام تعطیل
  • شعبه آنلاین بیزنس شما به همراه کاهش هزینه‌هایی از جمله اجاره‌بها و قبض آب و برق و … و افزایش درآمد از طریق جذب مشتریان بیشتر
  • پیشرفت سایت و تبدیل شدن به عنوان بیزنس اصلی که شما از خرید و یا اجاره فروشگاه فیزیکی بی‌نیاز خواهد کرد

بالا بودن نرخ بازگشت سرمایه

همه ما با روش‌های سنتی تبلیغات آشنایی داریم. تبلیغاتی مانند پخش تراکت و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، درج آگهی تبلیغاتی در روزنامه و مجلات و تبلیغات در تلویزیون تعدادی از تبلیغات سنتی هستند. در روش سنتی، تبلیغ شما برای همه افراد جامعه نمایش داده می‌شود. مسملا اگر در زمینه صرافی مشغول به کار هستید، تبلیغ برای یک نوجوان که مشغول مشاهده سریال است، مناسب نیست.

البته اگر تبلیغ را مشاهده کند، چرا که اکثر افراد هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی شبکه را عوض می‌کنند و یا اینکه صدای آن را قطع می‌کنند. تراکت‌ها و روش‌های دیگر هم به همین صورت هستند، تا کنون چقدر به تراکت‌هایی که به دست شما رسیده یا بنرهای سطح شهر واکنش نشان داده‌اید و با آن‌ها تماس گرفته و یا اقدام به خرید خدمات و محصولات آن‌ها کرده‌اید؟ آیا تبلیغاتی که به هر نحوی به دست شما رسیده است، متناسب با نیاز و فیلد کاری شما بوده است؟

از طرفی تبلیغات سنتی باید به طور مرتب و دوره‌ای تکرار شوند و به محض این تمام شوند، برندسازی و معرفی و جذب مشتری جدید نیز متوقف می‌شود. پس برای معرفی بیزنس صرافی خود، بهتر است طراحی سایت صرافی انجام دهید.

در مقابل تبلیغات در سطح اینترنت را بررسی می‌کنیم. روش‌های زیادی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد. اما نکته مهم اینجاست که تبلیغ شما برای مخاطب هدف شما نمایش داده می‌شود و درصد جذب مشتری افزایش می‌یابد. فرض کنیم کسب‌وکار شما در زمینه بیمه است. طراحی سایت بیمه انجام داده‌اید و الان در فاز  تبلیغات و معرفی برند خود به مخاطب هستید. مخاطبان شما تمام افراد با هدف خرید بیمه هستند و یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی سئو و بهینه سازی سایت است. با این کار وقتی کاربر کلمه “خرید بیمه‌نامه” را در گوگل سرچ می‌کند، وب‌سایت شما در نتایج اول گوگل نمایش داده می‌شود. در ادامه ارائه محتوا و معرفی خوب است که کاربر را جذب کرده و تبدیل به مشتری می‌کند.

یکی از روش‌های دیگر، درج آگهی در سایت‌های نیازمندی است. افراد با طراحی سایت آگهی دو استراتژی را دنبال می‌کنند. یکی اینکه مانند سایت‌های دیوار و شپیور، آگهی در تمام فیلدها را پوشش می‌دهند و یا اینکه فقط در یک حوزه خاص مانند شرکت‌های بیمه، فروش خودرو و … فعالیت می‌کنند. شما با درج آگهی رایگان و یا پولی در این وب‌سایت‌ها می‌توانید برند و بیزنس خود را به مخاطب هدف خود معرفی کنید.

در حالت کلی از مزایای اصلی تبلیغات اینترنتی می‌توان به هزینه‌های کمتر، نمایش تبلیغ به مخاطب هدف اشاره کرد. این دو فاکتور در کنار هم نرخ بازگشت سرمایه به صاحب بیزنس را افزایش می‌دهد.

صرفه‌جویی در زمان

شاید برای پاسخ‌دهی به مشتری خود از تلفن، ایمیل یا ارسال پیام استفاده می‌کنید، فرقی نمی‌کند از چه روشی استفاده می‌کنید، ذخیره شماره تماس مشتری برای ارسال پیام، دریافت ایمیل و ارسال ایمیل، تماس با مشتری نیاز به صرف زمان دارد.پرسش‌وپاسخ بین کارفرما و مشتری در هر نوع کسب‌وکاری وجود دارد.

فرقی نمی‌کند فروشنده یک فروشگاه چرم و یا اینکه کارگزار بیمه باشید. بخشی از زمان شما صرف پاسخ‌دهی به سوالات تکراری مشتری می‌شود. با داشتن سایت قسمتی تحت عنوان سوالات متداول در سایت طراحی می‌شود که به این سوالات تکراری پاسخ داده می‌شود. این یک مثال بود، با استفاده از سایت امکان پیاده‌سازی فیچرهای مختلفی برای صرفه‌جویی در زمان وجود دارد.

برندسازی

وب‌سایت یک آیتم خوب برای معرفی برند تجاری شما در فضای مجازی است. سایت بستری را برای شما فراهم می‌کند که جایگاه خود را بازار مشخص کرده و مشتری هدف بیزنس خود را پیدا کنید. با یک مثال بحث برندسازی را کمی شفاف‌تر کنیم. یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیریم که 50 نفر یک محصول خاص مثلا کوله پشتی مدل x را خریده‌اند. بخشی با عنوان “نظرات” در سایت طراحی شده و مشتری‌ها نظرات خود را در سایت درج کرده‌اند.

تحقیقات نشان داده است که اکثر کاربران یعنی چیزی حدود 70 درصد، به این نظرات مثبت و منفی اعتماد می‌کنند. از طرفی نقاط قوت و ضعف محصول شما در این بخش مشخص می‌شود و بازدیدکننده باتوجه به آن اقدام به خرید محصول می‌کند. نکته مهم در بخش نظرات این است که هم از نظرات مثبت و هم از نظرات منفی استقبال کنید و در صورت امکان پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهید.

افزایش اعتبار کسب‌وکار

سایت اعتبار کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. اعتبار کسب‌وکار است که به مشتری کمک می‌کند تا خرید تضمین شده‌ای داشته باشد. با سایت تخصص و موقعیت تجاری خود را به روش ملموسی برای مخاطب شرح خواهید داد. داشتن وب‌سایتی که مجوزهای شما در آن آپلود شده است و یا اقدام به دریافت ای‌نماد و سایر مجوزهای فعالیت در حوزه آنلاین کرده‌اید، باعث افزایش اعتبار و ارزش شما نزد کاربر می‌شود.

نکاتی برای شروع

حالا که اهمیت داشتن وب‌سایت مشخص شد، به پاسخ یک سوال اساسی بپردازیم. برای شروع باید چه کاری انجام بدهیم؟ قبل از هر چیزی باید یک سرویس هاست مناسب انتخاب کنید. شرکت‌های زیادی وجود دارند که هم خدمات هاستینگ و هم خدمات دامنه ارائه می‌کنند.

نام دامنه را انتخاب کنید

قبل از هر چیزی که دامنه‌ای که به نام شرکت است را ثبت کنید. اگر به آن دستری نداشتید، دامنه‌ای که نشان‌دهنده خط مشی و هدف بیزنس شما است را انتخاب و ثبت کنید. نام دامنه باید جذاب و متمایز باشد. به خاطر داشته باشید که نام دامنه یک ابزار قدرتمند بازاریابی است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید پس در انتخاب آن باید وسواس به خرج دهید.

خدمات هاستینگ

از هاستینگی استفاده کنید که اعتبار و تخصص بالایی دارد. سرویسی برای بیزنس شما مناسب است که در بتواند تغییرات را با سرعت اعمال کند و امنیت بالایی داشته باشد. در مواقعی که کسب‌وکار شما گسترش پیدا کرده و یه تبلیغات سنگینی برای سایت سفارش داده‌اید و یا اینکه ماژول‌های سایت خود را آپدیت کرده‌اید، هاست نقش مهمی در عملکرد درست سایت دارد.

اگر طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت، محول می‌کنید، از مشاوره‌های آن‌ها برای خرید سرویس مناسب استفاده کنید. این شرکت‌ها باتوجه به تجربه و تخصص خود در رابطه با سایت، بهترین سرویس و البته بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ را پیشنهاد می‌کنند. البته بعضی از شرکت‌های بزرگ طراحی سایت، خدمات هاستینگ هم ارائه می‌کنند که کار شما راحت‌تر می‌شود.

طراحی وب‌سایت

طراحی وب‌سایت باید محصولی از چندین جلسه طوفان فکری باشد چون ساخت آن به همان سادگی که فکر می‌کنید نیست. همه نیازهای اولیه وب‌سایت را مشخص کنید و روی مزیت رقابتی خود نسبت به سایر رقبا تمرکز ویژه‌ای داشته باشید. وب‌سایت شما چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد که مشتری بین رقبا، شما را انتخاب کند؟ برای پلن‌های تبلیغاتی و آفرهای خود چه برنامه‌ای دارید. کاربر شما چگونه با شما و سایت شما تعامل برقرار خواهد کرد؟

سایت شما باید استاندارهای مهم طراحی را داشته باشد. بعد از اینکه طراحی سایت شما تمام شد، نکات زیر را در سایت حتما بررسی کنید.

  • ریسپانسیو بودن سایت در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف بررسی کنید
  • از تنظیم بودن ایمیل و ارسال فرم‌ها به ایمیل مورد نظر اطمینان حاصل کنید
  • ایندکس شدن سایت توسط موتور جستجوی گوگل را بررسی کنید
  • امکان ثبت سایت در گوگل وب‌مستر و گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید
  • فعال بودن سایت مپ
  • درست کار کردن لینک‌ها و منوی سایت
  • درست کار کردن سرچ و نمایش مناسب نتایج در صفحه سرچ
  • امکان آپلود فایل‌های مختلف از جمله عکس، ویدئو، پی‌دی‌اف
  • امکان لینک شبکه‌های اجتماعی به پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی
  • عملکرد صحیح بخش وبلاگ و امکان درج مطالب، آپلود تصاویر و ویرایش مقالات

چرا داشتن وب سایت یا همان کسب و کار اینترنتی برای اکثر کسب و کارها نیاز است؟

این مطلب به صورت تمرکزی می پردازد به اینکه چه مشاغلی به سایت نیاز دارند و چرا داشتن وب سایت یا همان کسب و کار اینترنتی مانند مانند اکسیژن برای بدن، برای اکثر کسب و کارها نیاز است، در برهه ای از زمان زندگی می کنیم که تغییرات خیلی گسترده و خیلی سریعتر از قبل شده اند یکی از آن تغییرات، تغییرات در شکل ارائه کالا و خدمات به مشتریان می باشد.

الان زمان و سرعت و کیفیت برای مشتری خیلی از قبل حائز اهمیت تر شده است و مشتری از کالا و خدمات شرکت و یا فروشگاهی استفاده می کند که در سریعترین زمان و با کیفیت عالی به دستش برساند و هر شرکت و یا فروشگاه و یا هر کسب و کاری که این موارد را در نظر بگیرد قطعا برنده خواهد بود ، این مقاله اختصاص دارد به معرفی انواع کسب و کارهایی که به سایت نیاز دارند تا شکل دیگری از ارائه کالا و خدمات خود را ارائه دهند، در مقاله ی دیگری دلیل داشتن وب سایت را کامل برای شما شرح دادیم که می توانید مطالعه کنید ، با ما همراه باشید …

مشاغلی که به سایت نیاز دارند:

1 – مشاغل لوازم خانگی

لوازم خانگی از پر مصرف ترین محصولات در بین مردم می باشد و جزء مشاغلی که به سایت نیاز دارند محسوب می شود و همینطور برای آن بسیار ضروری و حیاتی است ، البته گروه لوازم خانگی زیر مجموعه های زیادی دارد که در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد، شاید با خود فکر کنید که الان وب سایت های قدرتمندی مانند دیجیکالا هستند که تمام لوازم خانگی را عرضه می کنند و ما دیگر نمی توانم کار کنیم و با وجود چنین رقیبانی دیگر نمی توانیم کار کنیم.

اینجا شما باید هوشمندانه کار کنید به این صورت که دیجیکالا الان به صورت گسترده در لوازم خانگی فعالیت می کند و این گستردگی از تمرکز آن می کاهد و نمی تواند فقط بر روی لوازم خانگی تمرکز کند ، در ضمن دیجی کالا از هر برندی می فروشد و باز هم تمرکز آن کم می شود، اینجا شما باید به صورت نیچ کار کنید یا همان بازاریابی گوشه ، منظور اینکه با جزء کوچکی از گروه لوازم خانگی شروع کنید و وب سایت خودتان را راه اندازی کنید.

مثلا شما بیایید وب سایت یا فروشگاه اینترنتی راه بیندازید که فقط مثلا جارو برقی برند پاناسونیک می فروشد و روی این وب سایت یا فروشگاه اینترنتی به صورت متمرکز و عالی کار کنید تا دیده شوید و زیاد دیده شوید، چون فضای آنلاین شما و محصولاتتان را بیشتر به مردم می شناساند و فروش شما آغاز می شود ، چون شما به صورت نیچ شروع به کار کردید گوگل و موتورهای جستجو به شما رتبه ی بهتری نسبت به دیجیکالا و فروشگاه های مشابه دیجیکالا می دهد ، بنابراین تمرکز بر روی یک محصول و ارائه حرفه ای آن به مشتریان شما را حتی برند می کند ، البته به شرط اینکه در در ارائه محصولتان یک فرد تاثیر گذار باشید.

2 –  مشاغل صنایع و کارخانه جات

صنایع و کارخانجات حوزه وسیعی از مشاغل را شامل می شود، مانند صنایع دستی، صنایع سیم پیچی، فروشندگان ماشین آلات ساختمانی، وارد کنندگان مواد شیمیایی، تجهیزات هیدرولیک، بسته بندی، ماشین آلات چاپ، مواد معدنی و بسیاری از مشاغل دیگر در این دسته بندی، این گروه بسیار بزرگ که چند نمونه خدمت شما گفته شد جزء مشاغلی که به سایت نیاز دارند می باشند . فرد و یا شرکتی که در این حوزه های مربوط به صنایع و کارخانجات فعالیت می کند باید برای خودش وب سایت داشته باشد.

برای اینکه بیشتر دیده شود و همینطور فروش بالایی رو نسبت به حالت سنتی تجربه کند، معمولا صنایع و کارخانه جات به صادرات کالای خود به کشورهای دیگر می پردازند، اینجا داشتن یک وب سایت خوب که به صورت دو زبانه باشد یعنی هم فارسی و انگلیسی باشد می تواند در جذب مشتری های زیاد از دیگر مناطق دنیا به سمت محصولات صنایع و کارخانه ها کمک بسیار زیادی بکند و ارز آوری بیشتری برای آن صنعت و کارخانه داشته باشد.

3 – مشاغل آموزشی

آموزش حوزه ی بسیار وسیعی دارد و تقریبا هر چیزی رو میشود آموزش داد ، مانند همین مقاله ای که من برای شما آماده می کنم ، آموزش حرف اول را در درک هر چیزی می زند ، مشاغل آموزشی قطعا جزء مشاغلی که به سایت نیاز دارند می باشند و اگر شما یک مربی و یک مربی یا یک موسسه آموزشی و یا شرکت آموزشی هستید و در هر حوزه ای از آموزش که هستید باید برای خودتان یک وب سایت آموزشی داشته باشید.

برای اینکه تعامل شما با مشتریان قدیمی و همچنین در یافتن مشتریان جدید به شما کمک شایانی می کند و از شما یک برند می سازد ، برند شدن در دنیای امروز خیلی مهم است و تا می توانید بر روی برندینگ خود کار کنید ، البته همه مشاغل باید روی برندینگ خود کار کنند تا بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

4 – مشاغل ابزار و یراق

فروشندگان ابزار و یراق که حوزه وسیعی از مشاغل را دارند برای دیده شدن و فروش بیشتر نیاز به وب سایت دارند، یعنی اگر شما دوست عزیزی که در حال خواندن این مطلب هستی فروشگاه ابزار و یراق داری و وب سایت نداری این را بدان که الان مشتریان برای خرید ابزار مورد نیاز خود دیگر کم به فروشگاه فیزیکی مراجعه می کنند و اکثرا به صورت آنلاین سفارش می دهند.

پس برای ارائه محصولات در بستر اینترنت باید همین الان دست به کار شوید و وب سایت خودتون رو ایجاد کنید ، قطعا شما جزء مشاغلی هستید که به سایت نیاز دارند و اگر دیر اقدام کنید ضرر خواهید کرد پس هر چه زودتر شروع کنید و کسب و کار اینترنتی خودتون رو ایجاد کنید.

5 – مشاغل اقتصاد و بازرگانی

حوزه مشاغل اقتصاد و بازرگانی باز به همین ترتیب نیازمند این هستند که برای توسعه و معرفی کسب و کار خود باید وب سایت داشته باشند و بدون شک یکی از ابزارهای مهم مشاغل این گروه ارائه خدمات در بستر آنلاین هست ، مشاغلی مانند صرافی ها، کاریابی ها، شرکت های بازرگانی و تجاری، شرکت های بیمه، مراکز توزیعی، ترخیص کنندگان کالا و بسیاری از مشاغل دیگر در این حوزه هستند که هر کدام با توجه به شکل و نوع کار خود باید کسب و کار اینترنتی خود را داشته باشند و این دسته از مشاغل هم جزء مشاغلی که به سایت نیاز دارند شامل می شود.

6 – مشاغل بهداشت و درمان

حوزه بهداشت و درمان مشاغلی مانند داروخانه ها، عطاری ها، مراکز ترک اعتیاد، کلینیک های درمان چاقی، کلینیک های روانشناسان بالینی، فروشندگان داروهای دامی و بسیاری از مشاغل دیگر که جزء مشاغلی که نیاز به سایت دارند می شوند، البته در این مشاغلی که گفته شد در رابطه با بحث بهداشت و درمان می تواند مشاغل جزئی بسیاری داشته باشند و هر کدام کسب و کار اینترنتی خودشان را داشته باشند و البته ممکن است بعضی از این مشاغل نیاز به گرفتن مجوز از سازمان های دولتی باشد که باید انجام شود.

7 – مشاغل پزشکان

گروه پزشکان شامل دسته بندی های زیادی می شود و این گروه برای دیده شدن بیشتر برای جذب مشتری های بیشتر نیاز به وب سایت دارند ، البته گروهی از پزشکان مطب شخصی دارند و گروهی ندارد، گروهی که مطلب شخصی دارند برای اینکه بتوانند از مشتری های زیادی از شهر خودشان و همچنین از کل کشورشان داشته باشند نیازمند این هستند که کسب و کار خودشان را به صورت آنلاین ایجاد کنند و به اینت صورت مشتری های آنها چند برابر می شود.

همچنین این پزشکان می توانند برای یک سیستم نوبت دهی برای ویزیت در سیستم کسب و کار اینترنتی خود پیاده سازی کنند تا دیگر نیازی نباشد افراد به صورت حضوری به مطلب مزاجعه کنند یا تماس بگیرند برای گرفتن نوبت برای ویزیت شدن، به این صورت سیستم سازی در کسب وکار خود ایجاد می کنند و می توانند نسبت به بسیاری از همکاران خود موفق تر عمل کنند و بسیاری از ایده های دیگر که می توانند در کسب وکار اینترنتی خود پیاده سازی کنند برای کسب درآمد بیشتر.

8 – مشاغل پوشاک

حوزه پوشاک یک حوزه بسیار وسیعی در هر کشوری هست و شماغل زیر مجموعه زیادی دارد ، هر یک از این مشاغل زیر مجموعه مانند مانتو فروشان، خیاطی های مردانه، تولید کنندگان پوشاک ورزشی، فروشگاه های کفش فروشی، کفاشی ها، لباس مردانه، لباس عروس، لباس زیر، فروشندگان نخ، فروشگاه های کت و شلوار، فروشندگان سیسمونی و بسیاری از مشاغل دیگر، نیاز به این دارند که کسب و کار خود را در بستر اینترنت پیاده سازی کنند و جزء مشاغلی می باشند که شدیداً نیاز به سایت دارند ، بنابراین اگر شما در این حوزه های مربوط به پوشاک فعال هستید باید برای کسب و کار خود شکل دیگری از ارائه محصولات خود داشته باشید تا فروش شما چند برابر شود .

9 – مشاغل تاسیسات

این مشاغل که در حوزه خدمات ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد مانند تولیدکنندگان و تعمیر کنندگان پمپ، مشاغل تاسیسات ساختمانی، تاسیسات برودتی، فروشندگان رنگ، اجرا کنندگان سقف کاذب و بسیاری از مشاغل دیگر در این حوزه برای معرفی و دیده شدن بیشتر برای فروش بیشتر خدمات و محصولات باید وب سایت داشته باشند.

10 – مشاغل چاپ و تبلیغات

حوزه چاپ و تبلیغات مانند دیگر مشاغل زیر مجموعه های زیادی دارد مانند فروشگاه های ماشین آلات چاپ، لیتوگرافی ها، گرافیست ها، فروشگاه های هدایای تبلیغاتی، فروشگاه های کاغذ و مقوا، فروشندگان پنل های ارسال SMS، طراحان گرافیک، صحافی ها و بسیاری از مشاغل دیگر که مانند دیگر ماشغل بسیار نیازمند این هستند که کسب و کار خود را اینترنتی کنند و جزء مشاغلی که به سایت نیاز دارند محسوب می شوند.

11 – مشاغل خودرو

حوزه خودرو مشاغلی زیادی دارد ، مشاغلی مانند تعمیرگاه های خودرو لوازم یدکی خودروهای سبک ، لوازم یدکی خودروهای سنگین، نمایندگی های موتور سیکلت، نمایشگاه های خودروهای داخلی و خارجی، کارواش های خودرو، فروشندگان لوازم یدکی موتور سیکلت و بسیاری از مشاغل دیگر در حوزه خودرو نیازمند این هستند برای ارائه محصولات و خدمات خود باید وب سایت داشته باشند تا بتوانند بیشتر محصولات و خدمات خود را بفروشند و درآمدشان چند برابر شود.

12 – مشاغل حمل و نقل

حمل و نقل حوزه ی خیلی وسیعی دارد که کسب و کارهایی که در این حوزه شغلی هستند دقیقا نیاز دارند که حتما وب سایت داشته باشند و بسیاری از مشاغل مانند شرکت های مسافربری، تاکسی سرویس های شهری، پیک موتوری ها، آژانس های هواپیمایی، آژانس های مسافرتی، اتوبارهای شهری، فروشندگان لاسیتک، فروشگاه های عرضه دوچرخه و بسیاری از مشاغل دیگر در این حوزه نیازمند این هستند که برای ارائه خدمات خود باید وب سایت داشته باشند تا بیشتر دیده شوند و بیشتر بفروشند.

13 – مشاغل مشاوره

مشاوره حوزه های زیادی را در بر می گیرد، حوزه های مانند مشاورین املاک، وکلا، مشاورین مدیریت، مشاورین بازرگانی، مشاورین ازدواج، آموزشگاه های زبان خارجی و بسیاری از دیگر مشاغلی که این حوزه را شامل می شوند نیازمند این هستند که برای ارائه محصولات و خدمات خود باید وب سایت داشته باشند.

14 – مشاغل حوزه فرهنگ و هنر

مشاغل حوزه فرهنگ و هنر شامل مشاغلی که به سایت نیاز دارند می باشند مانند موسسات فرهنگی ، هنرهای تجسمی، آتلیه های عکاسی، فروشندگان اسباب بازی، فروشندگان تابلو فرش، طراحان و دکوراسیون داخلی، فروشگاه های کتاب فروشی، فروشندگان لوازم التحریر، قالیبافان و بسیاری از مشاغل دیگر در این حوزه، نیازمند این هستند که برای کسب و کار فیزیکی خودشان وب سایت داشته باشند و فروش خود را چند برابر کنند.

15 – مشاغل فنی و مهندسی

این حوزه شغل های خاص خودش را دارد مانند مهندسین ساختمان، مهندسین شهرسازی، فروشندگان سیستم های حفاظتی، خشکشویی ها، اجرا کنندگان نمای ساختمان، کلید سازان و قفل سازان، الکتریکی ها و بسیاری از مشاغل دیگر در این حوزه که نیازمند داشتن وب سایت برای ارائه محصولات و خدمات و توانایی خود در بستر اینترنت هستند. بنابراین این حوزه شغلی هم جزء مشاغلی که به سایت نیاز دارند می شوند.

16 – مشاغل فناوری اطلاعات

حوزه مشاغل فناوری اطلاعات که از همان اسمش پیداست باید حتما وب سایت برای ارائه توانایی های خود داشته باشند چون بیشتر از دیگر حوزه ها در زمینه کسب و کار اینترنتی اطلاع دارند و می دانند اگر دیر به سمت اینترنتی شدن بروند خیلی ضررها خواهند کرد.

بنابراین افراد و کسب و کارهایی که در این حوزه شغلی فعالیت می کنند این موضوع را خیلی خوب درک می کنند و مسیر برای آنها هموارتر است زیرا دانش کافی برای بستر سازی آن را دارند، مشاغلی مانند شرکت های راه اندازی سیستم های مخابراتی، امنیت شبکه، فروشندگان دستگاه حضور و غیاب، فروشندگان تجهیزات شبکه، شرکت های پشتیبانی شبکه، تولید کنندگان تجهیزات الکترونیک، فروشگاه های فروش سیستم های کامپیوتری و لوازم جانبی و بسیاری از مشاغل دیگر در این حوزه این را به خوبی درک می کنند که باید حتما حضور و نمایش و فروش خود را در بستر اینترنت چند برابر حالت سنتی کنند.

17 – مشاغل مواد غذایی

مواد غذایی گروهی است که تمام مردم به این مواد غذایی نیاز دارند، مشاغلی مانند فروش زعفران، فروش عناب، فروش گیاهان دارویی و بسیاری از مواد غذایی که می شود در بستر اینترنت به فروش گذاشت نیازمند این هستند که برای خودشان وب سایت داشته باشند و محصول خودشان را به فروش بگذارند. همین الان حتی کالاهای سوپرمارکتی توسط دیجی کالا به فروش می رشد ، این به این معنی هست که اگر شما در زمینه مواد غذایی مشغول به فعالیت هستید باید همین الان برنامه فعالیت خود برای ایجاد وب سایت و ارائه محصولات خودتان در بستر اینترنت را ایجاد کنید و به آن عمل کنید تا فروش شما چند برابر شود.

تا اینجا 17 گروه مشاغل را با همدیگر بررسی کردیم که هر کدام از این گروه های شغلی و زیر مجموعه های آنها می توانند برای خودشان وب سایت داشته باشند و با تلاش و برنامه ریزی درست فروش خودشان را در سطح اینترنت چند برابر کند ، مسیر ایجاد کسب و کار اینترنتی و ارائه محصولات و خدمات در بستر اینترنت خیلی جذاب است و البته نیاز به تلاش هوشمندانه و پیگیری دارد تا به نتیجه برسد ، مطمئن باشید اگر شما شروع کنید و پشتکار داشته باشد موفق خواهید شد .

شما الان متوجه شدید که تقریبا هر شغلی نیاز دارد که برای خودش وب سایت داشته باشد و در بستر اینترنت فعالیت خود را آغاز کند تا بتوانند بیشتر دیده شود و بیشتر بفروشد، هر چه قدر شما در بحث ارائه محصولات و خدماتتون در وب سایتتون خلاقیت بیشتر و تلاش بیشتر و تمرکز بیشتری بگذارید حتی از فروشگاه سنتی یا همان فیزیکی خود بیشتر کسب درآمد خواهید کرد و این کسب درآمد برای شما خیلی لذت بخشتر خواهد بود چرا چون دیگر لازم نیست با مشتری سر و کله بزنید، دیگر لازم نیست حتی فروشگاه فیزیکی خودتون رو مدیریت کنید ، دیگر لازم نیست از صبح تا شب در فروشگاه خودتون باشید، دیگر لازم نیست از خانه بیرون بروید و بسیاری از مزیت های دیگر.