رسانه عمومی

پیش‌بینی ۳۵۰ هزار ظرفیت اقامتی در مشهد برای نوروز ۱۴۰۱

سلام دکتر/ خراسان رضوی معاون ائتلاف و اداره امور معده استانداری خراسان رضوی از پیش بینی بیش از 350 هزار واحد مسکونی در مشهد برای شرایط عادی، ویژه و بحرانی در نوروز 1401 خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز در نشست مرکز خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ۲ سال از محدودیت‌های کرونا و توقف تردد عابران پیاده در نوروز و معبد رضوی، یادگیری واکسن کرونا و بازگشت به زندگی عادی می‌گذرد. سواری ها و اعیاد مذهبی و نیمه شعبان با تحویل سال مکان هایی را برای جذب گردشگر در نوروز 1401 فراهم کرده است.

وی افزود: اهمیت نوروز 1401 و حضور گسترده مسافران، اولین جلسه مرکز خدمات مسافرتی را در 6 آذر برگزار می کند. برای اینکه ساماندهی پرونده های زیارتی با عزت بیشتر مورد توجه قرار گیرد، پرونده های زیارتی از ابتدا تا انتها قرائت شده و به 254 پرونده کاری منجر به ایجاد 338 شغل رسیده ایم که در واقع بیش از 6000 شغل و فعالیت عابران پیاده است. از ابتدا تا انتها در تمامی مراحل جاده ای، قطاری و هوایی و سواری عابران پیاده در مشهد قابل پیش بینی است.

معاون ائتلاف و اداره گردشگران استانداری خراسان رضوی گفت: برای اولین بار تمامی شهرستان های مسیر گردشگری در نوروز وظایف و پایگاه های کاری محول شده و قضاوت استانداری خراسان رضوی و استانداری اعلام شده است. اعمال برای عزت کامل تعیین شده بود. ”

گنابادی نژاد یادآور می شود: اگر حمایت همه جانبه نبود قطعا چنین نیرویی برای اسکان عشایر در مشهد فراهم نمی شد. خصوصاً با توجه به شرایط خاصی که نوروزی به دلیل در دسترس بودن مسافران در این ایام از مراجعه به پزشکان حرفه ای خودداری کنیم، دستور انتظامی برای در دسترس بودن پزشکان متخصص در تعطیلات نوروزی اجرا شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی همچنین با وزرا و نهادهای کشور از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور، وزیر میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و انجمن هدایا در ارتباط بوده است. برای ارائه خدمات مناسب

پیش بینی می شد 4000 خودرو در اطراف حرم رضوی پارک شده بودند

محسن داوری فرماندار مشهد نیز در این خصوص اظهار داشت: تعداد مسافران افزایش می یابد. ، بزرگتر از محل سکونت اصلی خواهد بود.» برای آن برنامه ریزی کنید. همچنین برای تعداد مسافرانی که با قطار و هواپیما می آیند برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به ایجاد امکانات در مشهد، در 2 نقطه اطراف حرم به صورت مستقیم محصولات تولید می کنیم تا در زمان های پیک به مسافران خدمات رسانی کنیم. منبع نان نیز برای هتل ها و رستوران های اطراف حرم در نظر گرفته شده و رستوران های اطراف حرم خالی است. به همین منظور 2 رستوران سیار در چهار محور منتهی به حرم رضوی فعالیت داشتند.

فرماندار مشهد یادآور شد: در کنار پارکینگ های اطراف حرم، برای 4 هزار خودرو انباری در نظر گرفته ایم. در زمینه مترو و اتوبوس های مرکزی اقدامات خوبی انجام شده است تا مسافران بتوانند به راحتی از خدمات مسافران شهری استفاده کنند. همچنین در نظر داریم از 15 اسفند ماه جلسات روزانه مرکز خدمات سفر را برای رصد تمامی رویدادهای روزانه و ارائه بهترین خدمات به مسافران برگزار کنیم.

انتهای پیام/