رسانه سلامت و دانش

قطار بی‌نظیر چینی از هواپیما سریع‌تر است/ تهران تا مشهد در کمتر از یک ساعت/ فیلم

از | است | بینظیر

به گزارش سلام دکتر، به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، قطار شناور مغناطیسی فوق‌ سریع چین (maglev) توسط شرکت (CASIC) طراحی و ساخته می‌شود.

این قطار با فناوری استثنایی قرار است بار و مسافر را با سرعت باورنکردنی ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا کند.

در مراحل نخستین توسعه و طراحی این پروژه بلند پروازانه یک خط آزمایش قطار شناور مغناطیسی فوق‌سریع در شهر داتونگ در شمال چین ساخته شده است که برای نخستین بار این فناوری را در ابعاد واقعی بررسی خواهد کرد.

برای رسیدن به حداکثر سرعت و بررسی قابلیت اطمینان فناوری در این شرایط آزمایشات بیشتری انجام خواهد گرفت. این تیم پژوهشی قبلا در شرایط غیرخلاء به قطار مغناطیسی را به سرعت ۶۲۳ کیلومتر در ساعت رسانده‌اند و امید دارند در لوله‌های لو وکیوم این سرعت را تا ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت و فراتر از آن افزایش دهند.

برای درک بهتر سرعت بی‌نظیر این قطار چینی بد نیست بدانیم که در سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت این قطار فاصله تهران تا مشهد (حدود ۹۰۰ کیلومتر) را در کمتر از یک ساعت طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

۵۸۵۸

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.