وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شبکه‌های معاند از هیچ دروغی واهمه ندارند

مراسم هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر با موضوع «رسانه، جهاد، اطلاع رسانی، آماده سازی سرزمین برای ظهور» با حضور وزیر فرهنگ و رهبری برگزار شد.

به گزارش سلام دکتر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امروز روز جنگ است. جنگ افسانه هاست. این نوع داستان ها جریان وحدتی را که در میدان نبرد دارند را تحریک می کند. حوزه کنترل رسانه ها اکنون با پنج سال پیش متفاوت است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت رسانه فرصت بسیار خوبی داریم. مکتب اصیل و فرهنگی که ما از آن هستیم، شگفت انگیز است. این یک شگفتی بیان است. شگفتی پیامبر قرآن است. مکتب آسمانی اسلامی مبتنی بر بیان و قلم. ما یک پیروزی ماقبل تاریخ داریم که به تاریخ تکیه می کنیم. همین طور کار و فعالیت حضرت امام خمینی (ره) در گروه خود به پیروی از پیامبر (ص) و با دقت به سخنان عمل می کردند. همه امام (ره) به مدرسه اسلام آمدند. باد انقلاب در ایام فاطمیه در سال 1341 ایجاد شد.

وزیر فرهنگ و امور اسلامی خاطرنشان کرد: تقویم تشیع ما یک تقویم شیعی است. ما در حوزه اطلاع رسانی و رسانه کارنامه قوی داریم. رهبر انقلاب ما نیز مانند امام، جامعه انقلاب را در جهان های سخت فراتر برده و با اقتدار خود، دولت اسلامی را به قدرت برتر تبدیل کرده اند، به گونه ای که بر تصمیمات منطقه تأثیر می گذارد. حکومت پهلوی پس از ۴۰ سال از عمر مصطفی خمینی، رهبران و فعالان انقلاب را به نقاط مختلف کشور منتقل کرد و این تصمیم شبکه‌هایی از فعالان انقلاب اسلامی را ایجاد کرد و پیام انقلاب را در سراسر کشور منتشر کرد. دشمن شبکه عظیمی از مخالفان و مخالفان را برای تسلط بر پیام انقلاب ایجاد کرده است. تكامل، تهاجم فرهنگي و تهاجم از جمله واژه هايي است كه مقام معظم رهبري در بيانات خود به كار مي برند.

وی گفت: شبکه های اپوزیسیون از هیچ دروغی هراسی ندارند و با ارزهای عربی، غربی و وهابی مرتبط هستند. دست به دست هم داده اند تا در برابر پیام انقلاب بایستند. آنها می خواهند مردم را دلسرد کنند. آنها نقاط قوت را کاهش می دهند و نقاط ضعف را برجسته می کنند. جهاد اطلاعات باید به گونه ای باشد که در برابر حرکت این دشمنان مقاومت کند. جریان‌های هوشمند باید مستقیماً در مقابل میدانی که در آن متمرکز هستند، بایستند.

وی تاکید کرد: ما حق نداریم از اموال بیت المال در جاهایی استفاده کنیم که نتیجه آن تغییر دستاوردهای انقلاب اسلامی است. اجازه ندهید سایت های دشمن در جامعه ما نفوذ کنند. این برای حکومت و کنترل همه جا ممنوع است. این یعنی درک بازی دشمن. نتیجه کار باید امید ملی باشد و نشان دهنده عزت و پیشرفت ملی باشد که سهم بزرگی از کار خبرنگاران ماست. این جشن نام نیکی دارد، ابوذر موازین اسلامی را با قدرت و اقتدار فریاد می زند و زندگی خود را وقف مبارک می کند. ابوذر نمونه ای از یک قهرمان رسانه ای در اسلام است.

اسماعیلی در خاتمه یادآور می شود: رسانه های مدرن کره ای با زحمتکشان جبهه انقلاب اسلامی ایران پیوند خورده اند. ما با تمام توان در کنار بسیج رسانه ایستاده ایم.

سردار قریشی نایب رئیس سازمان بسیج مردمی بومی در بخشی دیگر از جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: ما از کودتای هولناک نظامی خبر داریم.

وی افزود: انشعاب جهان اسلام نتیجه تهاجم نظامی است و آثار تهاجم نظامی آنها محدود است. در عرصه هجوم پارچه، کار کردن، به اندازه کافی طولانی است، آغاز جنگ نرم را می توان با افراد دوقلو نشان داد، برای دشمنان و تجهیزات.

سردار قریشی ادامه می دهد: دشمن سربازی را طرد کرده و با جنگ نرم با هزینه کم به عملیات و قرارگاه های خود ادامه می دهد. ایالات متحده فکر می کند که در این جنگ پیروز خواهد شد. آنها از متقاعدسازی، مدیتیشن، تبدیل صدا و تصویر و محتوا در سطح چهارم استفاده می کنند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک پیروزی لفظی است. ما از سال 1357 به پیروزی هایی دست یافته ایم. از سال 1370 مقام معظم رهبری معانی مختلفی از جنگ کششی و جهاد را بیان کرده اند. متاسفانه بسیاری از دولتمردان ما با این موضوع مواجه هستند. نمونه اش خواسته اش برای حمله فرهنگی است. ما در اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدیون خود هستیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: دشمنان به دلیل ترس از انتقام از اقدام نظامی خودداری می کنند. قدرت نظامی ما معنوی و علمی است. در زمینه تسلیحات نظامی قدرت ما بسیار قوی است. بسیاری از بسیجیان مانند شهید تهرانی، مقدم، سلیمانی و فهمیده باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستند.

قریشی گفت: اوکراین یکی از قوی ترین کشورهاست اما اکنون از روز اول جنگ از کشورهای اروپایی سلاح می خواهد. ما الان سال ها تحریم بودیم اما الان به خود می بالیم چون خودکفا بوده ایم. اکنون دوران «بستن درها» به پایان رسیده و رژیم صهیونیستی به خاطر کارش متضرر شده است.

وی تاکید کرد: اطلاعات جهادی برای ما به عنوان نان واجب است. نگرش رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس را تیره کنید.

در بخشی دیگر از این جشن، عباس محمدیان، رئیس شورای بسیج کشور در بیانیه ای گفت: امروز روز شهدا و یاد و خاطره جان باختگان است. ما از این بهره می بریم. این جشنواره امروز به پایان رسید.

وی گفت: جشنواره ابوذر از سال 93 آغاز شده است. این جشنواره تاکنون در 28 سالن منطقه برگزار شده است که یکی از بارزترین نتایج این جشنواره رقابت بسیار تنگاتنگ اهالی رسانه در اجرای آثار ارزشمند است.

محمدیان با بیان اینکه امروز 21 هزار شغل به دبیرخانه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: 6800 شغل وارد مرحله کشوری شده و 3 هزار شغل به مرحله نهایی سنجش کشوری راه یافته است. از وزیر فرهنگ و رهبری خواستم که این جشنواره را به عنوان یک حرکت ارزشی و انقلابی در تقویم فرهنگی کشور ثبت کند. با این حال، پنج یا 10 درصد اعتبار به رسانه ها تعلق می گیرد، با این توقع که انزوای رسانه ها و هزینه های تصویری ایجاد کند.

رئیس بسیج رسانه ملی گفت: رسانه در جامعه نیز به عنوان یک ناجی دیده می شود. همچنین تولید محتوا ضعیف و کم محتوا داریم. رسانه ها را باید شجاع و فداکار دانست.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان تیم تخصصی بسیج آمادگی خود را برای ایفای نقش در توسعه تربیت خبرنگاران در سطح انقلاب اسلامی و علوم اسلامی اعلام می کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره رسانه ای ابوذر تجلیل شد.
انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل