رسانه عمومی

نمایشگاه نقاشی «پرواز رویاها» افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی کودکان ایرانی فعال با عنوان «پرواز رویاها» شامگاه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری این مرکز برگزار شد.

به گزارش سلام دکتر، به نقل از اداره کل روابط اجتماعی و امور بین الملل اداره کل روابط اجتماعی و امور بین الملل، تعمیق روابط، ترویج دوستی و شور و نشاط بین مردم ایران و چین و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی با المپیک پکن. زمستان و پارالمپیک 2022.

در این نمایشگاه 60 تصویر با موضوع ورزش، بازی های المپیک و ورزش های زمستانی مربوط به گروه سنی 5 تا 17 سال انتخاب شده از آرشیو معاونت هنری اداره ادبیات و خلاقیت هنری، با همکاری همکاری اداره بین الملل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز به نمایش گذاشته شده است.

صفحه نمایش

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که به همت وزارت توسعه اسلامی ایران، کنوانسیون ملی چین در تهران و گروه دوستی ایرانیان برگزار شد، وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته المپیک، رئیس جمهور، رئیس جمهور انجمن دوستی ایران و چین و تیمی متشکل از ورزشکاران و ورزشکاران شرکت کننده در المپیک.

در ابتدای این مراسم، وزیر ورزش و جوانان به همراه مدیرکل وزارت صنعت و سفارت چین، نمایشگاه «پرواز رویاها» را افتتاح کردند. مربی و ناظر این رویداد خواهد بود.

صفحه نمایش

مرکز گسترش دانش مهمترین نهاد فرهنگی ایران است

سید رضا صالحی امیری در این مراسم که در 28 دی ماه 1392 برگزار شد، گفت: و قبل از آن. من در مرکز تحقیقات استراتژیک هستم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: کانون مهمترین نیروی تربیت نسل آینده و پیشرفت کشور است، یعنی مهمتر از آموزش است زیرا برنامه درسی آن همراه با مهارت آموزی است. ”

وی در خصوص حضور ایران در المپیک زمستانی چین گفت: هدف کاروان ما در المپیک زمستانی حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران است. این یک مکان برای ما است و نتیجه هر چه باشد، ما فکر می کنیم که نتیجه برای کشور قابل قبول است. چون فراتر از نتیجه است، به فکر یافتن و به اهتزاز درآوردن پرچم ملی خود هستیم و نباید توقعات را بالا برد.»

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه می‌دهد: باید از زحمات و تلاش‌های رئیس فدراسیون اسکی، رهبری و قهرمانان و همه همکارانم در این فدراسیون با تمام محدودیت‌ها و کمبود منابع، تشکر کنم. ، کمبود برف و عدم وجود پیست اسکی اختصاصی برای رفتن. آنها در پکن تدارکات عمده ای انجام دادند.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه می دهد: متاسفانه پیشنهادات مهمی از سوی تیم و ایده های مورد تایید پایتخت المپیک و پایتخت ارائه شده است. ما معتقدیم که موقعیت خود را در المپیک زمستانی پکن بهبود خواهیم بخشید. وزارت خارجه چین امسال این حوزه را جدی گرفت و همه شرکت ها کمک کردند و به ویژه مرکز توسعه حکمت کار فوق العاده ای انجام داد که برای ما به عنوان کمیته المپیک کشور بسیار ارزشمند است که در رویدادهای آینده از آن بهره مند شویم. ما قصد داریم برای همکاری بیشتر با مدیر شرکت صحبت کنیم. سه رویداد در پیش داریم. بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و بازی های آسیایی جوانان در چین که در صورت حضور فرزندان، خانواده و فرزندانمان در این رویدادها دو دستاورد خواهیم داشت. اول این که فرهنگ الهام بخش ایجاد می شود و دوم اینکه می توانیم استعدادها را از آنها کشف کنیم.

وی افزود: انشاءالله در آینده نزدیک جلساتی با مدیر صنعت برای توسعه روابط بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و صنعت خواهیم داشت.

صالح امیری گفت: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی برای المپیک زمستانی امسال نشان دهنده نوعی دوگانگی در رفتار آنهاست. همه می گویند سیاست در ورزش دخالت نمی کند، اما متهمان آن برعکس عمل می کنند. ما قصد داریم در این مراسم شرکت کنیم تا این پیام را به آمریکا و جهان برسانیم که سنگ پرانی آنها بر اراده ملت ها از جمله مردم و دولت ایران تأثیری نخواهد گذاشت.»

صفحه نمایش

بچه ها با عکس هایشان ما را به صلح و دوستی دعوت می کنند

مدیر مرکز رشد حکمت نیز در این مراسم گفت: امروز تحت پوشش جشنواره فرهنگی و برای یک رویداد ویژه که المپیک زمستانی 2022 چین است در خدمت دوستان خود از کشور چین هستیم. در حوزه کودک و نوجوان صحبت از زبان دنیاست که زبان هنر است. بچه های ما در هر جای دنیا با عکس ها و عکس هایشان با هم صحبت می کنند و به صلح و دوستی می رسند. «کودک» در این نقطه از جهان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و «کودک» معنای آن را بیشتر می‌فهمد.»

صفحه نمایش

کودکان وارث دوستی سنتی ایران و چین هستند

وزارت امور خارجه چین همچنین در این مراسم اعلام کرد که بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک زمستانی در تاریخ 4 فوریه 2022 همزمان با بهار و سال نو میلادی در چین افتتاح می شود. «ما دور هم جمع شدیم تا ببینیم کودکان و جوانان ایران با هنر و الهامات شگفت انگیزشان چگونه رویای المپیک زمستانی چین را در سر می پرورانند. ”

چانگخا افزود: در اینجا جا دارد از انجمن دوستی ایران و چین و مرکز رشد کودکان و نوجوانان ایران برای برگزاری این نمایشگاه تشکر کنم.

وی گفت: «تیم المپیک تنها برای برگزاری مسابقات نیست، بلکه به عنوان قهرمانی عالی، قوی و جمعی المپیک که در بین ملت های جهان به ویژه کودکان جهان تثبیت شده است.» تصاویری از کودکان و نوجوانان است. جوانانی از بیش از 20 منطقه ایران که بین 5 تا 17 سال در آن شرکت کرده اند و ایده های خوبی در این تصاویر ارائه شده است.«بچه ها ترجمه شده اند، ایده های آنها در مورد المپیک در این آثار است و روح المپیک از دیدگاه آنها.”

این مقام چینی گفت: در این تصاویر بچه ها امید خود را به المپیک زمستانی نشان می دهند. آنها با این پروژه ها دوستی مردم چین و ایران، رویاها و امیدهای آنها برای آینده ای بهتر را نشان می دهند.

شعار بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن «با هم برای آینده‌ای مشترک» و «کودکان و جوانان در آینده ما و آینده کشور و کشورمان» و «وارث دوستی بلندمدت ایران و چین» است.

وی گفت: “موفقیت در میزبانی المپیک زمستانی پکن تعهد بزرگ چین به جامعه بین المللی است.” وی ادامه داد: دولت چین به ویژه دولت چین برای موفقیت خود اهمیت زیادی قائل است و در تدارکات المپیک از حمایت جامعه جهانی برخوردار است و بهترین آرزوها را از سراسر جهان از جمله ایران دریافت کرده است.

این مقام چینی گفت: ما مطمئن هستیم که بازی های المپیک زمستانی پکن پل دوستی و محراب همکاری بین مردم چین و سایر کشورها خواهد بود.

چانگخا در پایان گفت: خودروی ایران به زودی به المپیک پکن اعزام می شود و من از نزدیک تمرینات آنها را تایید می کنم و سطح دوستی، خونسردی، روحیه و تلاش آنها را تحت تاثیر قرار داده ام و امیدوارم این ورزشکاران در المپیک زمستانی موفق باشند. …

صفحه نمایش

المپیک یک رویداد فرهنگی و انسانی است

در بخشی دیگر از این مراسم علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی چین و ایران دقایقی گفت:

وی افزود: این ایده ها بهانه ای برای رسیدن به سیاستی است که برای جمهوری اسلامی ایران اساسی است و دولت در این مسیر مصمم و مهم است. همه ما باید برای بهبود و راه اندازی سند مهم ۲۵ سال همکاری راهبردی دو کشور تلاش کنیم. به این ترتیب، این المپیک زمستانی نیز یک نقطه عطف ارزشمند است.»

بروجردی در پایان می‌گوید: «به نظر من در نگاه کوتاه مردم آمریکا، کافی است از یک رویداد بزرگ جهانی که یک حرکت فرهنگی و بشردوستانه است دوری کنیم و بسیاری از کشورهایی که به آنها می‌پیوندند با هم دوست شوند. ما این کار را با ورزشکاران با علاقه انجام می دهیم.»

به همین مناسبت کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، پیمان فخری رئیس مرکز مانیتورینگ تیم های ملی، سید فریدالدین فتاحیان مدیر امور بین الملل. از حمیدرضا سلامی، مدیر جشن ها و سفرها، جوزی هائو، دبیر فرهنگی وزارت امور خارجه و … همچنین از 10 کودک و نوجوان عکاس ایرانی، یکی دیگر از کودکان ایرانی قدردانی می شود.

صفحه نمایش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید