مزایا و معایب جراحی زیبایی بینی به روش بسته

بسیاری از مردم از جراحی می ترسند. افراد این گروه به طور کلی نباید زیر چاقو بروند. در میان آنها کسانی هستند که ترجیح می دهند تحت عمل جراحی بینی قرار گیرند، اما ترس از عمل جراحی آنها را از تصمیم گیری باز می دارد. علم پزشکی روش های جراحی جدیدی را برای این دسته از افراد ارائه می دهد که یکی از این راه حل ها «آب بندی بینی» است.

اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارید، باید بدانید که دو اصطلاح مختلف برای توصیف روش های بسته و باز وجود دارد. این اصطلاحات رویکردهای مختلف جراحی بینی را در طول عمل توصیف می کند.

تفاوت بین جراحی بینی بسته و باز

هر دو روش دارای یک سری قسمت های مشابه هستند، اما تفاوت اصلی این است که جراحی بینی بسته فقط قسمت جلویی یا داخلی را درگیر می کند که در بالای بینی انجام نمی شود، بلکه در داخل هر سوراخ بینی انجام می شود. عمل بینی انجام شده است. رینوپلاستی یک برش باز در زیر کلوملا است که از دیواره نازکی از بافت نازک تشکیل شده است که حفره بینی را جدا می کند. این به جراح اجازه می دهد تا قبل از تغییر شکل بینی، پوست بینی را جدا کند تا غضروف و استخوان را بهتر ببیند. بنابراین، من باید رینوپلاستی بسته را به عنوان یک روش پیچیده توصیف کنم که به مهارت جراحی زیادی نیاز دارد.

تصمیم نهایی در مورد عمل بینی

به طور کلی، رینوپلاستی به مهارت جراحی قابل توجهی نیاز دارد، اما یک روش موفق نه تنها به مهارت پزشک، بلکه به هنر و خلاقیت نیز نیاز دارد زیرا جراح شما اساساً شکل بینی شما را تغییر می دهد. بینی جدید متناسب با صورت شما درخواست همیشگی همه کسانی است که تصمیم به جراحی زیبایی بینی دارند. ظاهر طبیعی و عملکرد طبیعی بینی بعد از جراحی چیزی جز یک اثر هنری نیست. از آنجایی که بینی در جراحی بینی بسته جدا نمی شود، برای جراح راحت تر می توان ظاهر بینی شما را بعد از جراحی تجسم و بررسی کرد که اغلب در جراحی بینی باز مشخص نیست.

آیا جراحی بینی بسته همیشه گزینه ارجح است؟

اگرچه در برخی موارد جراحی بینی بسته مزایای زیادی نسبت به جراحی بینی باز دارد، اما در برخی موارد روش جراحی بینی باز ممکن است سودمندتر باشد. به عنوان مثال، اگر برای کوچک کردن بینی نیاز به پیوند ساختاری باشد، جراحی باز توصیه می شود. هنگام مشاوره با جراح خود ذهن خود را از دست ندهید، زیرا پزشک شما دقیقاً بهترین روش را برای شرایط شما تعیین می کند. در صورت نیاز به جراحی باز، مطمئن شوید که در دست یک جراح مجرب و ماهر هستید و برش بعد از درمان قابل تشخیص نیست.

مزایای جراحی بینی بسته

# کاهش زمان کار

جراحی بینی بسته زمان کمتری می برد و این بدان معناست که بیمار نیاز به بیهوشی کمتری برای عمل دارد. برای برخی از بیماران این نکته یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب جراحی بینی باز یا بسته است. علاوه بر این، با یک برش کوچک، زمان اتمام عمل 30 دقیقه کاهش می یابد و اسکار خارجی وجود ندارد.

# صدمات کمتر

از آنجایی که هیچ برش خارجی در جراحی بینی بسته وجود ندارد، هیچ جای زخم خارجی وجود ندارد. این جراحی در قسمت‌های داخلی بینی انجام می‌شود و جراح مطمئن می‌شود که هیچ نشانه‌ای از جراحی قابل مشاهده نیست، به‌ویژه در کلوملا، ستون پوست بین دو حفره بینی.

# گردش خون بیشتر در پوست نوک بینی

گردش خون در پوست در جراحی بینی بسته بیشترین اهمیت را دارد. از آنجایی که جراحی بینی بسته شامل بریدن کلوملا نمی شود، گردش خون در پوست از بین نمی رود. پس از عمل، پوست در جای خود باقی می ماند. پس از جراحی بینی بسته، تورم بینی کمتر خواهد بود زیرا کانال های تخلیه طبیعی پوست در حین عمل تحت تاثیر قرار نمی گیرند. بنابراین، بینی این بیماران سریعتر از کسانی که جراحی بینی باز را انتخاب می کنند، بهبود می یابد.

معایب جراحی بینی بسته

# مهارت های بیشتری مورد نیاز است

از آنجایی که این روش بدون برداشتن پوست بینی انجام می شود، جراح تمام تغییرات را از طریق دهانه باریک بینی انجام می دهد. به این روش «کور» می گویند و همه چیز با احساس و ظاهر انجام می شود. به همین دلیل، بررسی تجربه جراح بسیار مهم است، به این معنی که برای جراح شما، رینوپلاستی بیش از هر عمل زیبایی دیگر مهم است. علاوه بر این، جراح شما باید در جراحی بینی متخصص باشد.

# محدودیت ها چیزهایی که باید بهبود یابد

رینوپلاستی بسته تعداد تنظیماتی را که پزشک می تواند انجام دهد محدود می کند. به همین دلیل این روش فقط به افرادی توصیه می شود که می خواهند تغییرات کوچکی ایجاد کنند. افرادی که نیاز به تغییرات پیچیده در بینی دارند باید جراحی زیبایی بینی باز را انتخاب کنند. روش های جراحی باز و بسته به دلیل سختی نوردهی و عدم دسترسی امکان پذیر نیست.

# بینی در حالت عادی به سختی دیده می شود

در جراحی بینی بسته، پوست بینی کشیده می شود تا در داخل بینی قرار گیرد. این روش می تواند غضروف بینی را تحریک کند و دیدن موقعیت طبیعی بینی را دشوار می کند.

به یاد داشته باشید که جراح شما بهترین توصیه ها را در مورد تکنیک ها به شما می دهد، اعم از جراحی بینی باز یا بسته، اهداف شما و کاری که می خواهید انجام دهید مهم هستند. مزایا و معایب جراحی بینی را پس از مشورت با جراح به تفصیل مورد بحث قرار دهید و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

بهترین انتخاب برای من چیست؟

رینوپلاستی باز و بسته به یک اندازه موثر هستند. نوع جراحی که برای خود انتخاب می کنید به تجربه جراح و روش مناسبی که انتظارات شما را تا حدودی برآورده می کند بستگی دارد. اگرچه ترجیح شما برای جراحی بینی باز یا بسته با شماست، اما جراح بهترین راه را برای دستیابی به نتایج مورد نظر شما انتخاب خواهد کرد. اگر شما هم قصد جراحی بینی دارید ولی نمدانید کدام روش برای شما مناسب تر است باید به متخصص جراحی بینی مراجعه کنید که ما به شما بهترین جراح بینی شیراز را معرفی میکنیم.

خروج از نسخه موبایل