عوارض جراحی بینی در دراز مدت

عوارض جراحی بینی زیبایی

به نقل از بهترین جراح پلاستیک در تهران اگر شما قبلا عمل بینی را انجام داده اید و یا قصد انجام آن را دارید مسلما با این مورد آشنا هستید که عمل بینی صرفا به دلیل کوچک کردن بینی انجام نمیشود و عمده دلیل اصلی آن از بین بردن مشکلات تنفسی و یا ایجاد تناسب میان اعضای صورت میباشد که توسط صورت می پذیرد.

عوارض جراحی پلاستیک بینی در پیری

عمل بینی در هر سنی که صورت گیرد برخی مزایا و معایبی نیز با خود به همراه دارد. ولی عوارض جراحی بینی در دوران پیری مسئله ای مهمی است که میخواهیم در حد چند جمله در این رابطه توضیحاتی ارائه دهیم. به دلیل اینکه افراد مسن در دوران پیری پوست آن ها ضخیم تر شده و کشیدن آن سخت تر است عوارضی که عمل بینی دارد برای این افراد بیشتر خواهد بود و این امری ناگزیر است. برای جلوگیری هرچه بیشتر از زیادتر شدن عوارض بینی باید نزد بهترین فوق تخصص در بروید.

عوارض جراحی بینی گوشتی

به نقل از سایت دکتر گویا بینی های گوشتی به این دلیل که بزرگتر هستند و دارای گوشت زیادی بوده و استخوان و غضروف ضعیف تری دارند از دیگر عمل ها سخت تر است و عوارض بعد از عمل بینی گوشتی نیز بیشتر است. برخی از مهمترین عوارض عمل بینی گوشتی میتواند به تورم و ورم بیشتر اشاره کرد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی دارای غضروف زیادی هستند و بریدن و یا برداشتن قسمتی از استخوان و غضروف برای افراد با درد بسیاری همراه خواهد بود و بسیار مهم است. عمل جراحی بینی استخوانی در تهران باید در کلینیک های مجهز انجام پذیرد تا عوارض آن نیز به حداقل برسد. برخی از مهم ترین عوارض های عمل بینی را میتوان درد و خون دماغ شدن نام برد.

عوارض جراحی بینی از نظر طب سنتی

طب سنتی که به روش های درمانی سنتی گفته میشود و در آن بدون توجه به داروها و عمل های بروز سعی میکنند با استفاده از گیاهان دارویی و روش های قدیمی مشکلات را بر طرف کنند. این افراد ممکن است با عمل زیبایی بینی به دلیل عوارضی که با خود به همراه خواهد داشت مخالفت کنند.

عوارض بیهوشی عمل بینی

بیهوش کردم افراد به این دلیل انجام میشود که در حین جراحی هیچ دردی را حس نکند و عمل زیبایی بینی یکی از روش های درمانی است که در اکثر موارد فرد را بیهوش میکنند. عوارض دارو های بیهوشی در افراد ممکن است پیدا شود در رابطه با سوال شما مدت زمان به هوش آمدن بعد از عمل بینی تقریبا 2 ساعت است و عوارض بیهوشی چند روز طول میکشد باید بگوییم که نهایتا 2 روزه تمام خواهد شد.

عوارض جراحی بینی غضروفی

بینی هایی که پایه و اساس عمده تشکیل دهنده آن ها از استخوان غضروف باشد که به عنوان مثال بینی عقابی یکی از آن ها است به نام بینی عضروفی شناخته میشوند و عمل بینی غضروفی نیز با خود عوارضی به همراه دارد که شما با رعایت برخی از مهم ترین موارد میتوانید آن ها را به حداقل برسانید.

عوارض جراحی بینی در دراز مدت

عوارضی که عمل بینی با خود به همراه دارد به صورت کلی به دو دسته تقسیم میشوند که برخی از آن ها کوتاه مدت و برخی دیگر نیز دراز مدت هستند، عوارض عمل بینی در دراز مدت ممکن است برای شما خطرناک تر باشد چرا که عوارض کوتاه مدت طبیعی بوده و با گذشت زمان رفع خواهند شد.

عوارض جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی به روش بسته یکی از متداول ترین عمل های زیبایی است ولی برخی از مهترین عوارض و معایب آن این است که فرد جراح باید دارای سابقه خوبی در این نوع عمل ها باشد و با کمک توانایی خود بتواند مشکلات را به راحتی بر طرف کند.

عوارض جراحی بینی از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی جراحی بینی ممکن است برای همه ای افراد مناسب نباشد و آن ها به دلایل مختلفی نباید این عمل را انجام دهند که در صورت انجام آن ممکن است برایشان مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد.

برخی از مهم ترین عوارض عمل بینی

همانطور که عرض کردیم عمل بینی فقط به دلیل کوچکتر کردن آن نیست، شما باید در نظر بگیرید که تغییر سایز بینی تا زمانی مناسب و درست است که زمینه ساز ایجاد مشکلات جدید همانند اختلال در تنفس و … نباشد. در ادامه برخی از عوارض جدی این عمل را شرح میدهیم که در صورت انجام اشتباه آن ممکن است گریبان گیر ما باشند. برخی از عوارض جدی عمل بینی عبارت اند از:

ایجاد خونریزی بینی بعد از جراحی

به این دلیل که با استفاده از برش بینی را عمل میکنند و استخوان بندی بینی دچار آسیب دیدگی میشود ممکن است بعد از به هوش آمدن تا مدتی شما دچار خونریزی شوید.

عفونت کردن

اگر بهداشت را رعایت نکنید میکروب ها به راحتی میتوانند در جای زخم ایجاد شده بر روی جمع شوند و باعث پدید آمدن عفونت بر روی بینی شوند که بسیار مشکل ساز است.

ایجاد هماتون یکی از عوارض بینی

درصورت استفاده نکردن دارو ها ممکن هماتوم یا جمع شدن لخته خون در زیر پوست ایجاد شود که باید دوباره تحت معاینه و معالجه قرار بگیرید.

ایجاد حساسیت بدن در اثر دارو ها

یکی دیگر از عوارض عمل بینی در افراد حساسیت بدن آن ها در اثر داروهایی است که پزشک تجویز میکند، شما باید در نظر داشته باشید که اگر با این مشکل روبرو شدید به هیچ عنوان سر خود از مصرف داروها صرنظر نکنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تورم و کبودی

یکی از شایع ترین عوارض جراحی زیبایی بینی تورم و کبودی بعد از آن است که اصلا جای نگرانی ندارد و طبیعی است، به دلیل آسیب هایی که به بینی وارد میشود شما دچار تورم خواهید شد. در این رابطه که تورم و کبودی بعد از عمل بینی چقدر طول میکشد باید بگوییم بستگی به نوع عمل شما دارد ولی به طور میانگی 2 الی 3 ماهه بر طرف خواهد شد.

خون دماغ شدن در روزهای اولیه

همانطور که در بالا نیز عرض کردیم خونریزی و یا خون دماغ شدن بینی یکی از عوارض پس از جراحی بینی است که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد مگر اینکه تعداد آن زیاد باشد که باید با پزشک خود مشورت کنید و از ایشان بپرسید که باید چیکار کنید.

باقی ماندن جای زخم و بخیه

در که هدف از آن صاف کردن بینی بوده و به طوری است که طبیعی باشد و کسی متوجه نشود این مورد بسیار مهم است، ممکن است به دلیل ناشی بودن جراح و یا استفاده از تجهیزات نامناسب برش های بدی روی بینی صورت پذیرد که بعد از عمل بینی جای بخیه باقی بماند و شما از اهداف خود از عمل بینی دور شوید.

امکان نا متقارن شدن سوراخ های بینی

یکی از متعدد ترین مشکلات که بعد از عمل بینی نامتقارن شدن سوراخ های آن است، و دلیل عمده اتفاق افتادن این معظل جراحی بینی نزد یک جراح ناشی و عیر متخصص است که هنوز توانایی کافی برای عمل زیبایی را ندارد. اگر این مشکل پیش آید شما را مشکلات جدی تری روبرو خواهد ساخت

درد بعد از جراحی بینی تا چند ماه

درد بعد از عمل زیبایی بینی نیز یکی از متعدد ترین عوارض جراحی بینی میباشد که تا چندین ماه طول میکشد تا خوب شود، شما توجه کنید که با توجه به نوع عمل و رفتار و مراقبت های شما این بازه زمانی متغییر بوده ولی در اکثر عمل ها اگر موارد ضروری گفته شده را رعایت کنید درد بینی حداکثر تا 3 ماه رفع خواهد شد و شما به راحتی میتوانید به انجام فعالیت های مختلف بپردازید.

علت مرگ در جراحی بینی

خیلی از کاربران و بیمارانی که به کلینیک رازی مراجعه میکنند سوالاتی در مورد مرگ بر اثر جراحی بینی میپرسند، دوستان اجازه دهید جواب این سوال را اینگونه دهیم که نمیتوان گفت که مرگ در عمل زیبایی بینی به هیچ عنوان اتفاق نمی افتد و سوال مانند این است که آیا در اثر رانندگی میشود مرد؟ اگر فردی درست و اصولی رانندگی نکند ممکن است تصادف کرده و فوت شود و در عمل بینی نیز اگر پیش متخصص نروید و به روش درست و علمی پیش نروید ممکن است اتفاقات ناگواری بیافتد.

عوارض پوستی بعد از عمل بینی

همانطور که میدانید عمل بینی دارای فواید بسیار زیادی است به شرطی به صورت درست و اصولی در بهترین کلینیک زیبایی تهران انجام شود، اگر شما نزد یک پزشک ناشی به انجام این عمل حساس بپردازید و ایشان کارشان را به طور کامل بلد نباشند و توانایی تشخیص بهترین روش عمل بینی متناسب برای شما را نداشته باشند میتواند عوارض پوستی بعد از عمل بینی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

درست است که تورم و ورم بینی بعد از عمل طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. اما دقت به این نکته ضروریه که این تورم و کبودی تا یه حدی طبیعی است و اگر مدت زمان بهبود یا شدت آن زیاد باشد باید حتما به پزشک معتبر مراجعه کنید تا مورد را مورد بررسی قرار دهد چون ممکن است صدمات شدیدی به پوست و بینی شما وارد شود.

منبع : سالم زیبا

خروج از نسخه موبایل