اقتصادی

شناسایی و کشف ۲۶۲ مورد تخلف اضافه تناژ در جاده‌های لرستان

۲۶۲ | استانی-اجتماعی | اضافه

سلام دکتر/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ، از ابتدای سال جاری تا ۲۰ شهریورماه ۲۶۲ تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش سلام دکتر، مرتضی شیروانی ۲۰ شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، از ابتدای سالجاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا ۲۰ شهریورماه، مقدار ۲۶۲ تخلف در قالب ۳۹۸ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفته است.

شیروانی خاطرنشان کرد: این مقدار تناژ تخلف در مسافت ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ کیلومتر در محورهای استان طی شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ و لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.