اقتصادی

اولین صرافی‌ لرستان ایجاد خواهد شد

استانی-اجتماعی | اقتصادی و دارایی | اولین

سلام دکتر/لرستان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اولین صرافی‌ در لرستان تحت نظر صرافی ملی در ایام آتی ایجاد خواهد شد.

سید احسان خاندوزی امروز چهارم شهریورماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، با گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: حضور نماینده بخش خصوصی در دولت را در جلسات وزارتخانه به‌صورت هفتگی داریم؛ بهتر است قبل از تصمیم‌گیری نظرات شنیده شود.

وی تصریح کرد: اولین صرافی‌ در لرستان تحت نظر صرافی ملی در ایام آتی ایجاد خواهد شد؛ همچنین بورس منطقه لرستان نیز فعال می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با خطاب به مدیران اقتصادی دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: سال‌های سال مدیران دستگاه دولتی در یک اقتصاد نفتی دولتی‌زده حقوق می‌گرفتند و نسبت به تولید و دغدغه‌های تولیدکنندگان بی‌تفاوت بودند.

خاندوزی اضافه کرد: شاید تحریم‌ها در کنار مشکلات برای ما برکتی داشت و آن هم اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در واقع احساس کردند که نسبت به مطالبات تولیدکنندگان حساس، پاسخگو و پیگیر باشند.

وی بیان کرد: مدیران از حس بی‌تفاوتی فاصله بگیرند و عادات گذشته در بی‌توجهی به مشکلات تولیدکننده را ترک کنند و باید خود را جای فعال اقتصادی و تولیدکننده قرار دهند.

وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به تأمین برق، اظهار کرد: این مهم یکی از معضلات جدی است در ۲ سال گذشته با ۱۵ هزار مگاوات ناترازی انرژی در کشور مواجه بودیم.

خاندوزی تصریح کرد: می‌توان برای نیروگاه‌های مقیاس کوچک از اعتبارات تبصره ۱۸ استفاده کرد تا پروژه‌های برقی استان حل‌وفصل شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع توزیع مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری‌ها یک ایراد وارده است و عوارض آلایندگی را منوط به پروژه‌های عمرانی کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: در شهرهای کوچک نیازمند این بوده که برای توزیع ملی عایدات ارزش‌افزوده در حوزه شهرداری‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: امید می رود با همکاری بانک مرکزی بتوان با نظام انگیزشی و قیمت عادلانه، دست واسطه‌ها در برخی تولیدات کاهش یابد.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: سقف تسهیلات بانکی برای پروژه‌های پیشران لرستان که نقش ویژه دارند، افزایش داده شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.