خانواده ها و مدارس در Corona و Post-Croni را با مشکل روبرو کنید

خانواده ها و مدارس در Corona و Post-Croni را با مشکل روبرو کنید

این کارشناس آموزش تحصیلات تکمیلی با اشاره به دوره تحصیلات تکمیلی و لزوم آماده سازی دانش آموزان برای بازگشت به مدرسه عادی گفت: “بعد از سال تحصیلی بعدی ، آموزش مدرسه باید از وضعیت رسمی و خشک خارج شود و روش های تدریس تغییر کند.” آنها را.

مهین برخورداری در مصاحبه با سلام دکتر ، کورونا با بیان اینکه اوضاع غیر منتظره بود ، مانند سیل ، زلزله و آتش سوزی که خانواده ها و سیستم آموزش را شگفت زده کرد ، گفت: همه ما از پدیده ای که از قبل برنامه ریزی نشده بود غافلگیر شدیم.

وی افزود: علی رغم پیشرفت آموزش آنلاین در ایران و سایر کشورها ، آموزش کودکان به صورت رو در رو است و باید تعامل و آموزش مشارکتی صورت گیرد. کورونا باعث شد که بچه ها از مدرسه خارج شوند ، که این مزایا و معایب آن را داشت ، اگرچه معتقدم مزایا از مضرات پیشی می گرفت.

درگیری خانواده در فرایند آموزش مدرسه ، بسیاری از تعطیلات ناخواسته

“این روزها خانواده بیشتر درگیر آموزش فرزندان خود می شوند. خانواده برای کمک به فرزند خود و اوقات فراغت نیاز داشتند.” البته در برخی خانواده ها که اعضا مهارت کافی برای استفاده از ابزارها و محتویات دیجیتال را نداشتند ، مشکلاتی نیز به وجود آمد.

برخواروردی افزود: نکته دیگری که خانواده ها را به چالش می کشد این بود که آنها صلاحیت مدرسه کودک را ندارند و آنچه کودک از مدرسه از خانواده دارد را نمی شنیدند و به دلیل ارتباط با والدینش اقتدار معلم را در والدین نمی دیدند. احساسی تر است.

وی گفت: “در زمان اقامت کورونا در خانه ، خانواده ها به برنامه هایی از قبیل آشپزی و بازی های خانگی و درگیر کردن فرزندانشان در این فعالیت ها روی آوردند تا بتوانند وقت آزاد خود را انجام دهند و زمان بیشتری را در کنار هم گذرانند.” آنها همچنین به دلیل تعطیلی مشاغل خود با مشکلات مالی روبرو شدند و در این مدت ما گزارش هایی از خشونت خانگی علیه زنان و کودکان شنیدیم.

تعطیلات مشکل ساز برای خانواده ها

این دکتر فلسفه آموزشی گفت: “یکی از دلایل اختلافات و خشونت های احتمالی این است که فرزند پر انرژی وی قبلاً از مدرسه مرخص شده بود و فرصتی برای خانواده وجود داشت تا بهبود یابد ، اما اکنون وی در حال اجرا و حوصله است.” در این ضمن اگر خانواده به درخواست کودک به خوبی پاسخ ندهند ، تنش ایجاد می شود و این تعطیلات و به عبارتی دیگر “پنجره های خالی” مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد می کند.

برخرداری افزود: یکی دیگر از اشکالات این تعطیلات ناخواسته ، افزایش استفاده کودکان از ابزارهای دیجیتال است.

دانشجویان پس از تاج

وی همچنین در مورد دوره پس از قانون و لزوم آماده سازی دانش آموزان برای بازگشت به مدرسه عادی نکاتی و توصیه هایی داشت و گفت: فرزندان ما در این مدت عادت دارند در خانه زندگی کنند. من می توانم طولانی بخوابم و تا آخر شب بیدار شوم. بنابراین ، آماده سازی آنها برای مدرسه بسیار دشوار است و خانواده ها باید در رختخواب فرزندان خود مراقب باشند و به تدریج تصحیح و به حالت عادی برگردند.

وی گفت: “درست است كه ما تابستان قبل از آن تابستان داشتیم ، اما تعطیلات بادی بود و بچه ها فرصتی برای ترك خانه نداشتند.” مدیران مدارس و معلمان نیز چالش هایی دارند. برخی معلمان قبلاً ادعا كرده بودند كه دانش آموزان بین 8 صبح تا 10 صبح موفق نیستند. هر زمان که مدارس باز می شود ، ورود به دانش آموزان دشوار است و آماده بازگشت به مدرسه هستند.

برخواروردی افزود: از طرف دیگر اظهارات مسئولان و افراد ذیربط با موضوع بهداشت و درمان حاکی از آن است که کرونا به زودی ریشه کن و از بین نمی رود و نوعی وسواس در خانواده ها وجود دارد. در چنین شرایطی ، مدارس با مشکل ارائه خدمات درمانی ، نظارت منظم بر سلامت کودکان و انجام مسافت اجتماعی در مدارس شلوغ و شلوغ روبرو هستند.

وی همچنین با اشاره به آشنایی دانش آموزان با آموزش مجازی ، گفت: ارتباط مجازی بخشی از زندگی روزمره شده است. برای سال تحصیلی بعدی ، آموزش مدرسه باید غیر معمول و خشک باشد و روشهای تدریس باید تغییر یابد. فقدان تمرکزگرایی آموزشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، لازم نیست که تمام دوره ها در مدرسه تدریس شود ، تا زمانی که بیماری فلج شود.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش باید بیشتر روی آموزش دانش آموزان در شرکت های جدید و مجازی و آموزش سواد مالی و دیجیتال تمرکز کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید