تدوین پروتکلهای محرم با تعامل ذینفعان / رعایت نکات بهداشتی از منزل تا دسته های سینه زنی

تدوین پروتکلهای محرم با تعامل ذینفعان / رعایت نکات بهداشتی از منزل تا دسته های سینه زنی

معاون فنی مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت درباره پروتکل های بهداشتی برای عقد محرم گفت: “رعایت نکات بهداشتی از خانه شروع می شود و می تواند تا شوراها ، نمازخانه ها و گروه های شیردهی گسترش یابد.” اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که عزاداری امسال با سال گذشته فرق می کند.

مصاحبه مهندس محسن فرهادی با سلام دکتر وی با توجه به آیین های محرم و مسافرت ، گفت: واقعیت این است که یکی از مشهورترین جشن های کشور ما یک مراسم ممنوع است. مراسم محرم و تاسوعا و عاشورا خیلی سازمان یافته نیست. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که دولت تأثیرگذار باشد و آن را تعطیل اعلام کند ، اما علاوه بر سایر مراسم بزرگ ، که در هیئت ها ، نمازخانه ها و خانه ها برگزار می شود ، ممنوع است و البته ممکن است این ممنوعیت برای کنترل آن کافی نباشد. .

وی افزود: ما دو راه برای برگزاری این جشن ها خصوصاً جشن های تاسوعا و عاشورا داریم. راه اول برقراری ارتباط مستقیم با مردم از طریق رسانه ها و اطلاع رسانی به آنها که حداد حسینی امسال به رعایت برخی توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری بستگی دارد. در حال بودن نکته دوم ، در نظر گرفتن چارچوبهای قانونی یا پروتکلهای بهداشتی است که انتظار داریم در مراسم عزاداری دو ماهه ممنوع و سوت ، از خود افراد و کمکها حمایت کنیم ، دقیقاً مانند روزهای اول بیماری که مردم ترسیم کردند تا به دنبال پروتکل سلامت باشند. . محرم و مراسم مسافرتی با صدور بخشنامه یا ابلاغ وی ممکن است بسته نشوند.

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه حل در مراسم عزاداری ، رعایت پروتکل های بهداشتی است ، وی موارد زیر را مشخص کرد: رعایت نکات بهداشتی در خانه شروع می شود و می تواند در هیئت ها ، نمازها و گروه های شیردهی نیز گسترش یابد. اما این را باید در نظر داشته باشید که عزاداری امسال با سال گذشته فرق می کند.

فرهادی در خصوص نوشتن پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری ، گفت: “وزارت بهداشت با ذینفعان همچون سازمان تبلیغات اسلامی ، سازمان حج و عمره و غیره تعامل دارد و پروتکل ها بر اساس نظرات بیان شده تهیه می شوند.”

فرهادی با اشاره به اینکه هر ساله به مردم توصیه می شود در مراسم عزاداری از استانداردهای بهداشتی رعایت شوند ، ادامه داد: “در سالهای گذشته در ماه محرم و صفر مشکل بیماری روده و بیماریهای عفونی مربوط به بهداشت مواد غذایی ، یخ و غیره را داشتیم.” . امسال علاوه بر توجه به این نکات ، باید به پروتکل های بیماری کوید 19 نیز توجه کنیم که اگر در نظر گرفتن نکات بهداشتی به قلب عزاداران منتقل شود ، مطمئناً موفق خواهیم شد.

وی افزود: علاوه بر توجه به نکات مهم در برگزاری مراسم عزاداری شخصاً در برخی مناطق مانند اردبیل ، مواردی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید