رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

باکس برای هدیه صنایع دستی چی خوبه

آیا می توان صنایع دستی را به عنوان هدیه یا کادو به دیگران داد؟

آیا تا به حال به این فکر کردید که می­ توانید در مناسبت­ های مختلف از صنایع دستی به عنوان کادو استفاده کنید؟

ما در کشوری زندگی می ­کنیم که در آن مردمانی با آداب، سنت­ ها و زبان ­های مختلف زندگی می­ کنند. به همین دلیل هر منطقه ­ای دارای یکسری محصولات مخصوص به خودشان می­ باشد و این امر باعث شده که اگر به عنوان مثال در اصفهان زندگی می­ کنید و قصد دارید به دوست یا هر فرد دیگری در شمال هدیه­ ای بدهید، می­ توانید از صنایع دستی اصفهان یا هر شهر دیگه­ ای استفاده کنید.

حتی اگر تمایل داشتید که برای دوستی در خارج از کشور هدیه ­ای ارسال کنید، می­ توانید از صنایع دستی ایرانی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد استفاده کنید و مطمئن باشید که بسیار خوشحال می­ شوند.

1- ساعت مینا با قاب خاتم کاری

ساعت یک وسیله پرکارد روزانه برای همه انسان ها می باشد. چه بهتر که این وسیله آنقدر زیبا باشد که وقتی نگاه شما به آن می افتد، جلای آسمانی میناکاری و نظم هنر خاتم کاری را نظاره گر باشید.

این ساعت زیبا اثر استادان ایرانی است و دو کار میناکاری و خاتم کاری با هم آمیخته و ترکیب شده است و زیبایی این ساعت را دو چندان نموده است.

  • شکل: مربع گوشه دار
  • ابعاد: 45*45*5 سانتی متر
  • جنس: قاب چوبی و صفحه ساعت مسی میناکاری قلدار
  • نحوه ارسال: ارسال رایگان به تمام کشور
  • قیمت: 500/000 تومان

2- تخته نرد و شطرنج خاتم کاری شده

امروز می خواهیم یه محصولی را بهتون معرفی کنیم که هم از جمله صنایع دستی های بسیار زیبا هست و هم اینکه دوتا بازی جذاب را با خودش داره که هم کادو هست و هم بازی و سرگرمی.

نقش و نگارهایی که بر روی این محصول کشیده شده همگی کار دست هنرمندان استان اصفهان هست که با دقت و ضرافت بسیار خاصی هنر دست خود را به رخ همه می کشند.

جنس این محصول چوب طبیعی درخت راش می باشد که کیفیت کار را چندین برابر کرده است. برای حفظ مقاومت این محصول، لایه ای از پلی استر بر روی آن کشیده شده است که از هرگونه خط و خشی جلوگیری می کند و ماندگاری محصول را بسیار بالا می برد.

این محصول به همراه مهره های شطرنج و مهره های تخته از جنس چوب مرغوب می باشد.

3- جعبه جواهرات سنگ مرمر با تذهیب فرش غیاثی

یکی از انواع دیگر صنایع دستی که در اینجا یک محصول آن را خدمت شما معرفی می کنیم، صنایع دستی هست که با سنگ مرمر تولید می شوند.

این محصولات به دلیل اینکه از سنگ تزئینی درست می شوند بسیار پر طرفدار هستند و جلوه ای ویژه تر از مصنوعات چوبی یا پلاستیکی دارند.

جعبه جواهری که بهتون معرفی می کنیم در ابعاد 8*8*6 هست که به وزن 300 گرم تهیه شده و علاوه بر زیبایی خودش با آثار زیبای فرش غیاثی به رنگ آبی تزئین شده که بسیار نفیس و زیبا می باشد.

جعبه هارد باکس برای نگهداری انواع جواهرات تزئینی مخصوص خانم ها بسیار مناسب است. هنر تهذیب به کار رفته در این اثر مجموعه‌ای از نقشهای بدیع و زیبا است که نقاشان و مذهبان برای هرچه زیباتر کردن کتابهای مذهبی، علمی، فرهنگی، تاریخی، دیوان اشعار، جُنگهای هنری و قطعه‌های زیبای خط به کار می‌برند.

برش این سنگ بسیار ظریف بوده و قطر 3 میلی متر این مدل سنگ به هیچ عنوان آسیب نمی بیند و در کنار یکدیگر به صورت هنرمندانه بنا می شود.

4- ست چای خوری شیشه ای

یکی از صنایع دستی بسیار زیبایی که می توان در همه جای کشور پیدا کرد، از نوع شیشه ای هستند. این محصولات اکثرا با استفاده از شیشه های خاص تولید می گردند و با مواد رنگی، تزئین می شوند.

ما در این قسمت یک ست کامل چای خوری که از جنس شیشه می باشد را به شما معرفی می کنیم. این ست، ابتدا با استفاده از دست شیشه منظم شکل می گیرد و در ادامه با استفاده از هنر دست در رنگ ها و شکل های مختلف نقاشی می گردد.

نقش های این محصول بسیار زیبا با نگین و بدون نگین تزئین شده اند و بسیار مناسب هدیه دادن می باشند. سپس با حرارت پخته می شوند تا بتوانند از آنها برای غذاهای گرم و سرد استفاده کنید.

5- آجیل خوری فیروزه کوبی

فیروزه کوبی یکی دیگر از هنرهایی می باشد که امروزه در سطح بسیار وسیعی در کشور ما در حال انجام است و یکی از زیباترین هنر صنایع دستی در شهر اصفهان می باشد. در مورد فیروزه کوبی حرف بسیار می توان زد.

اما در مورد خصوصیات این مدل آجیل خوری باید گفت که دارای ارتفاع 11، 13، 16، 20 و 30 سانتی متری میباشد که در بدنه آن از فیروزه نیشابور استفاده شده است و نمایی بسیار زیبا و جذاب به آن داده که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

فلز به کار رفته در آن دارای 93 درصد خلوص می باشد و دارای ۴ لایه پلی استر آلمانی است که باعث شده ضد ضربه و حرارت و رطوبت شود. همچنین دارای 10 سال گارانتی و ضمانت پس از فروش می باشد.

6- سرویس چاب خوری قلمزنی آبکاری طلا

این سرویس اثر دست استاد قلمزنی ایران، استاد رحمتی می باشد. شما می توانید این اثر هنری را به هر فردی که علاقمند به صنایع دستی می باشد کادو یا هدیه دهید و مطمون باشید که سورپرای خواهد شد. این سینی در ابعاد 30*20 می باشد و به همراه 6 عدد استکان و یک عدد قندان برای شما ارسال می شود. این سینی می تواند در مراسمات با شکوه شما استفاده شود و مطمون باشید که شکوه مد نظر شما را ایجاد می کند.

7- جای قندان مسی

هنر میناسازی از زمان های قدیم در ایران سابقه داشته است. در زمان معاصر نیز این هنر از رایج ترین هنرهای به خصوص در شهر اصفهان به شمار می رود. میناکاری بر حسب شیوه به کار بردن رنگ بر روی بوم به چند نوع تقسیم می شود که مینای مس و پرداز یکی از جدیدترین کنیک های این هنر محسوب می شود. مس و پرداز نوعی میناکاری است که در آن محصول پس از طی مراحل مختلف ساخت با استفاده از رنگ های مختلف، نقاشی شده و سپس با استفاده از نوعی پوشش رزین (روکش پلی استر) جهت محافظت در برابر رطوبت عایق می گردد.

قندان مس و پرداز طرح اسلیمی و ختایی با ایده ای متفاوت می تواند اثری شکیل برای هدیه دادن به دیگران باشد. این اثر با استفاده از تکنیک مینای نقاشی تهیه شده است. بر روی بدنه و درب ظرف، نقوش اسلیمی و ختایی در نگ های سبز، زرد، صورتی، قهوه ای، مشکی و سفید بر زمینه آبی لاجوردی، نقاشی شده است

8- گلدان صراحی میناکاری

صنایع دستی میناکاری شده یکی از زیباترین محصولات به حساب می آید و هر سلیقه ای را به وجد می آورد. یکی از این محصولات، گلدان صراحی میناکاری شده است که می توانید به عوان یک گلدان زیبا و خاص از آن استفاده کرده و چند شاخه گل زیبا در آن قرار دهید. از طرف دیگر خود این گلدان به تنهایی دارای جذابیت است و می تواند در دکوراسیون منزل به کار رود. شک نکنید اگر عزیزی دارید که عاشق صنایع دستی است این اثر می تواند مناسب ترین و خاص ترین هدیه و کادو برای او باشد.

ارتفاع این گلدان 16 سانتی متر و قطر دهانه آن 5 سانتی متر می باشد.

9- آینه گرد فیروزه کوب

آینه همیشه جزو مهم ترین وسایل هر خانه ای به شمار می آید به خصوص برای خانم ها چرا که هر فردی دوست دارد زیبایی خودش را ببیند. حالا اگه این آینه از صنایع دستی و فیروزه کوب باشد قطعا هم زیبایی و هم اعتماد به نفس را دو چندان می کند. کسانیکه به دکوراسیون منزلشان اهمیت می دهند قطعا این نوع آینه جذابین ویژه و منحصر به فردی به خانه شان خواهد داد. همچنین این آینه یک هدیه زیبا برای افرادی که به صنایع دستی اهمیت می دهند مناسب است.

10- شکلات خوری مسی

این شکلات خوری مسی دارای ارتفاع 30 و قطر 15 سانتی متر است. این شکلات خوری مسی دارای سه بخش بدنه با نواری پهن و پر از نقوش مهندسی، پایه و درب است که آن ها هم پر از نقش های تزیین شده است. ممکن است بپرسید که هنر خاتم سازی چیست؟ هنر خاتم سازی عبارت است از چسباندن منشورهای چوبی و غیر چوبی از پهلو، به نحوی که بتوان در راس آن به نقش مورد نظر رسید و با لایه کردن مقطعی آن، لایه های مشابه به دست آورد. هنر خاتم همواره بر مبنای اشکال منظم هندسی شکل گرفته است که این شکل ها گاهی مثلث متوازی الاضلاع، گاهی مثلث متساوی الساقین و گاهی نیز مربع هستند. اما آنچه مسلم است اینکه هر چه این شکل ها دقیقتر، هم اندازه تر، مرتب تر و ریزتر باشند، مرغوبیت آن خاتم بیشتر و ارزش آن بالاتر است.

11- جعبه چوبی خاتم

یکی از پرطرفدارترین اشیا خاتم، جعبه خاتم کاری می باشد که تنوع بالایی هم دارد. این جعبه در ابعاد 32 در 24 سانتی متر با ارتفاع 7 سانتی متر است و می توان به عنوان جعبه کادو، جا قرآنی و سرویس جواهرات استفاده کرد. صنایع خاتم بیشتر اوقات روی ظروف مسی و اشیا چوبی انجام می شود. در ابتدای کار سازندگان خاتم با در کنار هم قرار دادن رشته هایی از چوب، فلز برنج، استخوان و … طرح های خاتم را خلق می کردند. در اکثر مواقع یک ظرف یا شی خاتم، توسط 4 هنرمند تکمیل می شده است.

12- کاسه مسی

فواید مس برای سلامتی بر کسی پوشیده نیست و برای رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز بهبود سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم مفید است. همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، ریتم قلبی منظم، غده تیروئید تنظیم شده، کاهش نشانه‌های مرتبط با التهاب مفاصل، درمان سریع زخم، افزایش تشکیل گلبول‌های قرمز خون و کاهش کلسترول سایر مزایای مس برای سلامتی است. این کاسه های مسی از مس با روکش محافظ ضد اکسید اسیون ساخته شده، قابل شستشو بوده و رنگ آن ثابت است

13- گلیم ابریشم

نام دیگر گلیم؛ پلاس می باشد که یکی از صنایع دستی غنی و پرطرفدار بوده و به خصوص برای خارجی ها بسیار جذاب است و به خارج از کشور نیز صادر می شود. این محصول از ابریشم، موی بز، پشو گوسفند و یا چهارپایان اهلی بافته می شود. معمولا برای پوشاندن زمین، دیوار یا روانداز برای حبواناتباربر استفاده می شود ولی در زندگی شهری برای دکوراسیون منزل نیز بسیار استفاده می شود.

رنگ های استفاده شده در این فرش سنتی گیاهی هستند. جالب است بدانید که برای جلوه بیشتر و کهنه شدن رنگ، این فرش ها رو با چای و پوست گردو شست و شو می دهند