رسانه عمومی

افزایش سفر به مازندران موجب افزایش کرونا خواهد شد

سلام دکتر / مازندران وی با بیان اینکه از شهروندان عزیزمان به ویژه ایرانیان می خواهیم که به استان های شمالی سفر نکنند ، گفت: سفرهای اخیر در استان مازندران احتمال موج جدیدی از بیماری ها را افزایش می دهد.

دکتر.. محمد مهدی جویا عصر امروز در حاشیه دیدار با دکتر سید فرزاد جلالی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر مصطفی جوانانی معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی ، اظهار داشت: اگر مسافت اجتماعی و مسافرت به استان مازندران مورد توجه واقع نشود ، بیماری افزایش می یابد. در این استان خواهیم دید.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران باید حساس و آماده برای عواقب احتمالی و آینده سفر باشد.

رئیس گروه بیماریهای عفونی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اولین شرط پیشگیری از بیماری ، تعهد جدی به اصول بهداشتی است و افراد باید کمتر از خانه بویژه سالمندان ، بیماران اولیه ، سرطان ، قلب ، ریه و سایر مبتلایان به بیماری های حاد قرار گیرند. و از قرار گرفتن در اماکن شلوغ خودداری کنید.

دکتر افزود. جویا با اشاره به برنامه غربالگری زندانیان مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب و قرنطینه برای زندانیان جدید گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید در جلوگیری از شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب اصول بهداشت را به طور جدی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده برای بررسی زندانیان بابل مناسب بوده است.

مدیر مرکز مدیریت بیماریهای عفونی وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که دانشگاه ها باید “چگونگی ارزیابی خدمات STD ، ایدز ، خدمات بهداشت باروری ، آموزش ، مشاوره و توانمندسازی در زمینه آموزش حرفه ای در مراکز بهداشتی را ارتقا دهند.”

به گزارش سلام دکتر ، دکتر گویا در ادامه سفر یک روزه خود به بابل با دکتر جوانانیان ، معاون بهداشتی و درمانی در دانشگاه بابل ، مرکز کنترل آسیب زنان در مرکز شهید زکریان و آزمایشگاه تشخیصی دیابت در دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد. دانشگاه علوم پزشکی بابل از کافئین 19 برای کنترل ویروس تخمین زده و تشکر می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید