اقتصادی

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

سلام دکتر/مازندران وزیر نیرو ناترازی در تولید و مصرف برق را مشکل عمده در غرب مازندران دانست و گفت: ۲ نیروگاه جهت کاهش ناترازی برق در غرب مازندران احداث می‌شود تا ضریب تامین را از متوسط کشور افزایش دهد.

«علی اکبر محرابیان» شامگاه جمعه اول دی ماه در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی شهرستان تنکابن و کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی خرم آباد، اظهار کرد: طرح آبرسانی به خرم آباد در حداقل زمان انجام شد و حمایت لازم را برای شروع طرح آبرسانی شهرهای تنکابن، نشتارود، شیررود به ویژه بخش کوهستان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم با ۲ اقدام نعمت خدا را پاس بداریم، افزود: اقدام نخست ایجاد پروژه‌هایی شامل سد و سازه های مختلف آبی به منظور ذخیره سازی است و دومین اقدام اینکه با مدیریت صحیح در مصرف و توزیع آب شاهد رفاه مردم و رشد اقتصاد کشاورزی و صنعت باشیم.

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

وزیر نیرو با بیان اینکه استان مازندران پر آب است که بخش قابل توجهی از آن به دلیل نبود سدهای لازم وارد دریا می‌شود و مردم از این نعمت محروم خواهند ماند، یادآور شد: ما سه نوع پروژه داریم؛ طرح‌هایی که به بهره برداری رسید و مورد استفاده مردم قرار دارد، برخی سدهایی که در حال اجرا است و تمام تلاش خود را صرف کردیم که این طرح‌ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسد و دسته سوم سدهایی است که شروع نشد.

محرابیان با بیان اینکه برای جلوگیری از هدر رفت اب در مازندران به ویژه غرب استان لازم است با حمایت مدیران بخش ملی وزارت نیرو پروژه‌هایی اجرا شود که به صورت سدهای زیرزمینی آب ذخیره شود، گفت: تعدادی از این نوع سازه‌های زیر زمینی در حال اجرا است تا آب به درستی مدیریت شود.

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

وزیر نیرو، عزم دولت را برای تامین آب شرب، کشاورزی و غیره جدی دانست و افزود: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است تا بتوانیم احکامی را بگیریم که بتوانیم در بودجه سال ۱۴۰۳ مناطقی که نیاز به آبرسانی دارند خدمات رسانی کنیم.

وی به طرح جهاد آبرسانی که در اقصی نقاط کشور شروع شده است اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح بیش از ۳ هزار ۶۰۰ روستای کشور ابرسانی شد امیدواریم تا پایان دولت از عدد ۱۰ هزار منطقه عبور کنیم.

محرابیان ادامه داد: البته بالاتر از ۳ هزار و ۶۰۰ روستا هزاران روستا طرح های ابرسانی با پیشرفت های تا ۹۰ درصد در حال اجرا است و هر روز شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

وزیر نیرو موضوع رفع تنش و تامین آب پایدار را از برنامه‌های اساسی دولت دانست و اظهار کرد: هدف دولت این است تا هیچ شهر و روستایی مشکل آب نداشته باشد البته این اقدام نیاز به زمان و پشتیبانی دستگاه‌های دیگر دارد.

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

این مسئول با اظهار اینکه وزارت نیرو از اجرای سد میجران حمایت خواهد کرد، افزود: از سال گذشته با توجه به کاهش شدید بارش‌های باران در مازندران اعتبار ملی را برای سردهنه سازی اختصاص دادیم.

محرابیان در خصوص جمع‌آوری فاضلاب در مازندران گفت: جمع‌آوری فاضلاب در پنج طرح اجرا می‌شود که شهرهای تنکابن و رامسر در این طرح‌ها درج شده‌اند.

وی با بیان اینکه مسیر بانک توسعه اسلامی باز شد و چند ال سی جدید هم گشایش یافت و ال سی قدیم نیز فعال شد، تصریح کرد: دیروز با حضور رئیس‌جمهور طرحی افتتاح شد که از محل همین بانک اعتبار گرفت و موضوع تضامین هم پیگیری می‌شود که با حمایت بانک مرکزی و مجلس و این طرح اجرا شود.

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

وزیر نیرو با اعلام اینکه مهمترین مشکل در غرب مازندران ناترازی بین تولید و مصرف برق است، گفت: قول می‌دهیم در موضوع پست و شبکه برق هیچ مسئله‌ای نداشته باشیم و طرح برق رسانی برخی از روستاها را طبق مصوبه و با اعتبار تعیین شده انجام خواهیم داد.

این مسئول مدل مصرف برق در مازندران را با سایر استان‌ها متفاوت دانست و اظهار کرد: در غرب مازندران عمده مصرف برق خانگی و جهشی است، اگر بخواهیم ظرفیتی برای ۲۰ میلیون جمعیت اجرا کنیم نیاز به ابر شبکه دارد.

قول مساعد وزیر نیرو: ایجاد ۲ نیروگاه برق در غرب مازندران

محرابیان در پایان گفت: لازم است به روش‌های مختلف برق در غرب مازندران مدیریت شود که یکی از اقدامات ایجاد نیروگاه های مدرن و دو نیروگاه دیگر جهت کاهش ناترازی است تا ضریب تامین را از متوسط کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.