اسقاط خودروهای فرسوده ۱۰۰۰ سال طول می‌کشد!

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان شکستن و بازیافت خودروهای متروکه می گوید تا سال 1404 تعداد خودروهای متروکه در کشور به هشت میلیون دستگاه می رسد. : “اگر فرض کنیم که فقط 8000 خودرو در سال گذشته تخریب شده باشد ، اگر همین روند ادامه یابد ، ترکیب هشت میلیون اتومبیل مورد استفاده ما هزار سال طول می کشد!

به گزارش سلام دکتر ، 9 روز از فاجعه شدید باد در تهران می گذرد. اگرچه امسال به گفته بسیاری از کارگران ، به نظر می رسد سوزاندن نفت در نیروگاه ها و برخی شرکت ها مقصر اصلی آلودگی هوا است و حتی به گفته برخی از کارگران محیط زیست ، از منابع ثابت و متحرک در آلودگی هوای تهران تغییر کرده است ، اما به طور کلی در سال های اخیر سهم منابع سیار مانند اتومبیل آلودگی بیشتری نسبت به منابع ثابت مانند نیروگاه ها گزارش کرده است و شرکت ها به طور کلی ، به گفته کارشناسان ، 75 تا 85 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع سیار است. یعنی خودروها ، موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه که در این میان موتورسیکلت های گذشته بیشترین سهم آلودگی هوای تهران را دارند. همچنین ، طبق مطالعات جدید ، 40 درصد از آلودگی در تهران مربوط به اتومبیل های مورد استفاده است.

در همین حال ، عدم پایبندی بسیاری از آژانسها به مفاد قانون هوای مقدس نیز هر ساله به آلودگی هوای تهران کمک می کند. به عنوان مثال ، پیش از تعطیلی این بازار ، نمایندگی های فروش خودرو چهار تا هشت خودروی سواری را برای واردات به حالت تعلیق در می آوردند اما پس از ممنوعیت ورود خودرو در تیرماه 1397 ، گواهی های کسر شرکت های کارواش مشتری وجود دارد. از طرف دیگر ، حکم دولتی که طبق آن تولیدکنندگان خودرو باید جایگزین خودروهایی شوند که از سال 2008 تاکنون 30 درصد تولید خود را از دست داده اند ، نیز بر اساس دستورالعمل شورای وزیران در اکتبر 2017 حذف شده است. انجام برخی از مفاد قانون هوای خالص ، که طبق آن تعداد یک موتور سیکلت بنزینی زیر یک موتور سیکلت و تعداد هر سه خودرو دیزل منوط به تعلیق یک یا چند خودرو دیزلی با ظرفیت صدور گواهینامه است. همان ، طبق گفته وزارت کار ، معدن و تجارت (سکوت) به مدت یک سال در حالت تعلیق. اما این تمام داستان نیست!

در همین رابطه محمود مشهدی شریف در گفت وگو با سلام دکتر ، توضیح داد: در تفاهم نامه ای که سال گذشته در مورد موتورسیکلت سواری تکمیل کرد ، تصمیم گرفت موتورسیکلتی را که در اردیبهشت ماه امسال افتاده بود برای هر شماره موتورسیکلت حذف کند. ، اما توجه داشته باشید که در این مدت موتورسیکلت شکسته نمی شود. برخی از مشکلات مربوط به زیرساخت ها نیز به سیستم مناسب بازمی گردند. به عنوان مثال در بدنه موتورسیکلت یک عدد و یک ستاره وجود دارد که در سیستم حمل و نقل ملی و پایتخت آشپزخانه مشخص نشده است و هنگام ثبت نام موتورسیکلت به دلیل وجود همان ستاره در سیستم ثبت نمی شود. در حال حاضر بیش از 80٪ موتورسیکلت ها دارای ستاره نیز هستند.

وی افزود دومین مشکل این است که شرکت های جدید حذف کننده در این برنامه توضیحی نمی دهند که تعداد آنها تا 100 شرکت است و این مسئله هنگام ثبت اسناد حذف مشکلاتی را ایجاد می کند. مسئله دیگر این است که پس از پایان تصادف موتورسیکلت ، پلاک مجازی را انتخاب می کنیم که در برنامه اصلا توضیح داده نشده است. همچنین 100٪ اطلاعات موتور سیکلت در سیستم همپوشانی ندارد. به عنوان مثال ، ما تولید کنندگان موتورسیکلت را توصیف نمی کنیم. بنابراین ، از سال گذشته تا به امروز ، نه تنها گواهی حذف موتورسیکلت صادر کرده است ، که این به دلیل مشکلات زیرساختی مربوط به این منطقه است ، که باید توسط اداره حمل و نقل و سوخت حل شود ، و مدیر فنی فناوری و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا.

45000 تا 50،000 گواهی سقط جنین در کارخانه ها جمع شده بود

به گفته مشهدی شریف ، در دسامبر سال گذشته ، حدود 85000 گواهی سقط جنین در صفحات مراکز سقط جنین وجود داشت ، از جمله صفحه سقط جنین مهاجران که در مجموع به 100000 گواهینامه سقط جنین رسیده است ، که حدود 60،000 گواهینامه در سال گذشته استفاده شده است ، و حدود 35 حدود 40،000 گواهینامه وجود دارد. از ماه سپتامبر ، صفحه شخصی مراکز سقط جنین بازگشایی شده است ، اما تعداد گواهی های سقط جنین صادر شده در این مدت خیلی زیاد نیست و تعداد شناسنامه های موجود در نرخ سقط شرکتها در اوایل دسامبر در پایان 45000 بود.

وی توضیح داد که در حال حاضر 45000 تا 50،000 گواهی سقط جنین در صفحات شرکت ها وجود دارد. وی در پاسخ به س aboutالی در مورد مشتریان صدور گواهینامه سقط جنین در حال حاضر ، گفت: “تولیدکنندگان موتورسیکلت از 17 ژانویه 2008 موظف به استفاده از گواهی سقط جنین شده اند. سال در انتظار است و آنها یک گواهینامه شکسته را برای شمارش تعداد محصولات خود از سال گذشته می خواهند. دیزل ها نیز مجبور شدند یک ماشین دیزلی را خارج کنند تا تعداد سه محصول آنها را بشمارند ، قانونی که یک سال بعد با یک سال تأخیر آغاز شد. از طرف دیگر ، در این مدت ، عملکرد برخی از خودروهای وارداتی در گمرک تعریف شده است که استفاده از گواهی خودرو نیز اجباری است.

3 میلیون اتومبیل مورد استفاده در سراسر کشور

رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکتهای استخراج کننده و بازیافت در اطلاعات بیشتر در مورد ترافیک 3 میلیون خودرو گذشته در کشور استفاده کرد: 1.3 میلیون سلاح هسته ای در این کشور وجود دارد. مقایسه به این معنی است که برای هر خودروی سواری که تحویل داده شده است ، یک گواهینامه ، یک وانت نیسان 3 ، یک مینی بوس پنج نفره ، 14 اتوبوس و یک گواهینامه 16 تریلر صادر شده است و موتور سیکلت نیر که افتاده است معادل اتومبیلی است که رفته است.

اما به گفته وی ، تا سال 1404 ، تعداد اتومبیل های رها شده در کشور به 8 میلیون دستگاه می رسد که می تواند مجموع آن در چهار سال ، 20 میلیون گواهی استفاده نشده باشد. در کشور خواهد بود توجه داشته باشید که در سال گذشته فقط 8000 خودروی دست دوم شکسته شده است ، در صورت ادامه همین روند ، حذف 8 میلیون خودروی دست دوم هزار سال طول می کشد.

اتومبیل های داخلی مهمترین مانع سقط جنین

رئیس اتحادیه کارفرمایان لیوان های شستشو و بازیافت ماشین های دست دوم گفته است که جدی ترین مشکل شرکت های شستشو ، تولیدکنندگان خودروهای خانگی هستند که نیاز به 30 درصد هزینه دارند. از کتابهای ملی از سال 1996 ، اما مطابقت ندارد.

هزینه آتش زدن با شستن ماشین های دست دوم چقدر است؟

وی با اشاره به تأثیر شستشوی اتومبیل در هوای پاک ، اشتغال زایی و کاهش سوخت اظهار داشت: “آمارها نشان می دهد طی پنج سال آینده با افزایش تعداد خودروها ، مصرف بنزین افزایش می یابد. 33 درصد به 130 میلیون لیتر فعلی افزایش خواهد یافت. ” 42 میلیون و 900 هزار لیتر اضافه می شود. از طرف دیگر ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، تعداد خودروهای مورد استفاده در سال 1404 به 8 میلیون دستگاه می رسد که هر کدام 6.65 لیتر سوخت بیشتر از اتومبیل های معمولی است و 8 میلیون دستگاه مصرفی ماشین در 1404 ، 45 میلیون و آنها 200000 بنزین هستند. بنابراین اگر هشت میلیون اتومبیل مورد استفاده تا پنج سال آینده ، نه تنها مصرف سوخت 33 درصد افزایش می یابد ، بلکه 2 درصد نیز کاهش می یابد.

از سوی دیگر به گفته این مقام اتحادیه ، قیمت فعلی هر لیتر روغن بنزین FOB خلیج فارس 65 سنت است که با توجه به نرخ ارز 26000 تومانی ، معادل 16900 تومان یعنی قیمت هر لیتر است. هر خودرو در کشور (معادل 3000 تومان) به اندازه 13900 تومان متفاوت است و با این حساب تقریبا 78000 تومان در قیمت 5.65 لیتر بنزین وجود دارد که خودروها وارد آن شدند بیشتر از ماشینهای معمولی خوردن یعنی هم اکنون ، این سه میلیون خودرو روزانه 23000 میلیارد تن بنزین مصرف کرده اند. در همین حال ، در نیمه اول امسال که بهتر از نیمه دوم است ، تهران 15 روز ، اصفهان 2 ، مشهد 18 ، اهواز 3 ، شیراز 9 ، اراک 32 و تبریز 93 روز فرصت دارد.

راه حل چیست؟

مشهدی شریف در مورد راه حل های مشکل رانندگی ماشین های دست دوم ، با اشاره به اینکه این قانون تحت نظارت فعلی است تا تمرینات خانگی را مجبور به شکست ماشین های گذشته کند ، گفت: شما باید نیاز داشته باشید سازندگان خانه از سال اول تصویب قانونی در کمیته صنایع مجلس نمایندگان منتظرند گذشته ، معادل 20 درصد از تولید آن را طی کنند. یعنی اگر آنها 100 اتومبیل داشتند ، 20 ماشین را حذف می کردند. اما این تعداد باید در 9 سال به 100٪ برسد. این بدان معناست که هر ساله 10 درصد به این تعداد اضافه شود تا بتوانیم مانند سایر کشورها در این زمینه عمل کنیم و به ازای هر اتومبیلی که می خوانیم یک ماشین قبلی از بین می رود. در این حالت ، زیرساخت های لازم ظرف 9 سال فراهم می شود و رانندگان فشار زیادی را متحمل نمی شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه واردات هر خودروی خارجی بسته به نوع آن منوط به لغو تعدادی از خودروهای رفته است ، پیشنهاد دیگر ما تهیه کوپن برای وسایل نقلیه است. خودروی نویسنده که بیش از 40٪ آن از طریق واردات تأمین می شود. ” استفاده از قطعات و اتومبیل های خارجی را بیش از 40٪ در داخل محاسبه کنید تا قوانین اتومبیل های داخلی (20٪) رعایت شود. همچنین برای خرید گواهی قراضه برای تمام قطعات 20،000 دلاری که برای تولید یا خدمات پس از فروش وارد نشده اند ، باید تمرینات لازم باشد.

این مقام اتحادیه پیشنهاد کرد که قبل از فروش اتومبیل های خانگی ، صاحبان خودروهای دست دوم زندگی بهتری برای غلبه بر آنها داشته باشند. 50٪ گواهینامه ترکیبی را خریداری کنید. ایجاد نقل و انتقالات خودرو در مناطق آزاد برای خرید گواهینامه رانندگی باید لغو شود. قانون حق چاپ را برای ریختن اتومبیل در بازار حمل و نقل ایجاد کنید. در مورد برخی از آسیب های زیست محیطی ، رانندگی و سایر جرایم مربوط به وزارت جهاد کشاورزی ، مانند تغییر کاربری زمین غیرقانونی ، خرید گواهینامه رانندگی باید به عنوان مجازات و کسری از منبع آلودگی پرداخت شده به محیط زیست باید به کارواش ها تقسیم شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل