چرا افزودن پیج اینستاگرام به گوگل مهم است؟

افزودن پیج اینستاگرام به گوگل

اگر پیچ شما ایندکس نشده است، ترفند‌های زیر را برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل به‌کار ببندید.

  1. مطمئن شوید که نمایه پیج روی «عمومی» تنظیم شده است.

اولین راه‌حل برای این‌که حساب اینستاگرام خود را در گوگل نمایان کنید، عمومی‌کردن پروفایل اینستاگرام است. اگر اکانت شما عمومی یا پابلیک نباشد، هرگز در سرچ گوگل ظاهر نخواهد شد.

معنای عمومی بودن اکانت این است که شما اجازه می‌دهید هر کسی به صفحه شما دسترسی داشته باشد و از این مسئله خوشحال می‌شوید؛ این درحالی است که یک اکانت خصوصی به معنای عدم‌تمایل صاحب آن به شناخته‌شدن زیاد است. گوگل این را درک کرده و برای احترام به حریم خصوصی افراد، از ایندکس‌کردن محتوای صفحات خصوصی خودداری می‌نماید. 

اکانت اینستاگرام خود را در profile schema قرار دهید | ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل | رفتن به پیج اینستا از گوگل با شماره تلفن

  1. بیشترین بهره را از بیو اینستاگرام خود ببرید.

بیو اینستاگرام تنها متن موجود در صفحه اصلی پیج شما است؛ بقیه فقط فیلم و تصویر است. بنابراین، اینجا جایی است که می‌توانید بیشتر بهینه‌سازی را انجام دهید.

در اصطلاح سئو، بیو اینستاگرام شبیه به «توضیحات متا» است. توضیحات متا همان نوشته‌هایی هستند که هنگام سرچ یک سایت در گوگل، زیر نام آن به نمایش درمی‌آیند. توضیحات متا در بخش خاص از سایت وارد می‌شوند و به عنوان توضیحی برای صفحه سرچ‌شده در گوگل به نمایش در می‌آیند. بیو اینستاگرام نیز دقیقا همین نقش را بر عهده دارد. پس آن را خالی نگذارید و به دقیق‌ترین شکل کامل کنید.

سعی کنید کلمات کلیدی را که در کسب‌وکار شما مطرح است، در بیو وارد کنید. به عنوان مثال، اگر یک هنرمند دیجیتال هستید، کلمات کلیدی مانند هنر، هنرمند، هنرمند دیجیتال و را در بیو خود در نظر بگیرید.

از آنجایی که فقط 150 کاراکتر برای نوشتن بیو دارید، باید با دقت آن را بنویسید. برخلاف گوگل، اینستاگرام مشکلی یا کلمات تکراری و شبیه به هم ندارد، پس می‌توانید از کلمات مشابه استفاده کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که هشتگ‌ها نیز به عنوان کلمات کلیدی به حساب می‌آیند.

از نظر سئو، نام شما (نه نام کاربری که با @ به نمایش در‌می‌آید) و کپشن تصویر، تگ عنوان هستند. تگ عنوان یک تگ کد HTML است که به شما امکان می‌دهد به یک صفحه وب عنوان بدهید. این عنوان را می‌توان در نوار عنوان مرورگر و همچنین، در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) یافت. افزودن و بهینه‌سازی تگ‌های عنوان وب بسیار مهم است، زیرا آنها در رتبه بندی ارگانیک (SEO) نقش مهمی دارند.

بنابراین، برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل کلمه کلیدی اصلی خود را دقیقاً زیر نام نمایه خود وارد کنید.

راه دیگر برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل این است که کپشن را با مهم‌ترین اطلاعات شروع کنید تا وقتی کاربر آن را به عنوان تگ عنوان در گوگل می‌خواند، فورا جذب شود. از کلمات کلیدی در کپشن استفاده کنید، اما در این کار افراط نکنید تا گوگل آن را هرزنامه تشخیص ندهد.

  1. استفاده از هشتگ در کپشن

بحث‌های زیادی در مورد این‌که هشتگ‌ها در اینستاگرام چقدر مفید هستند و این‌که چه تعداد هشتگ برای هر پست کافی است مطرح است. با توجه به این‌که پاسخ واضحی درباره این موضوع وجود ندارد، شما آن‌چه را که برای خودتان مناسب‌تر است، پیدا کنید.

اما جدا از کارکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام، آنها برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل لازم هستند. بنابراین، از هشتگ‌های مرتبط با محتوا برای هر کپشن استفاده نمایید. این هشتگ‌ها به عنوان کلمات کلیدی محسوب شده و سبب می‌شوند، صفحه شما راحت‌تر در گوگل به نمایش دربیاید.

  1. استفاده از متن جایگزین
  2. پیوندهایی به پلتفرم‌های مختلف، زیر کپشن هر عکس اضافه کنید.

به دلایل مبهمی، پست‌هایی که بدون لینک هستند، نسبت به پست‌هایی که به پلتفرم‌های دیگر لینک می‌دهند، کمتر در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. پس اگر می‌خواهید با استفاده از هر پست، به‌طور موثری اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، یک لینک مناسب زیر پست قرار دهید. برای مثال اگر کپشن پست شما، بخشی از مقاله‌ای است که در وبلاگ خاصی قرار دارد، پس از آوردن آن بخش از متن، به نوشتار اصلی لینک دهید. گوگل لینک آن پست خاص را ایندکس می‌کند و شانس نمایش آن در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد.

  1. تعداد فالوورها را افزایش دهید

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، اینستاگرام عمدا موتورهای جستجویی مانند گوگل را از ایندکس‌کردن تصاویر باز می‌دارد. اما گفته می‌شود، به حساب‌هایی با تعداد فالوور بالا اجازه می‌دهد در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند.

بنابراین، برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل فالوورهای خود را تا حد ممکن افزایش دهید. برای این‌کار می‌توانید از تبلیغات مختص اینستاگرام یا لینک‌دهی در پلتفرم‌های گوناگون استفاده کنید. تا زمانی که تعداد فالوورهای شما کم است، احتمال نمایش داده‌شدن پیج شما در نتایج گوگل پایین است. تعداد فالوورهای هر پیج در حقیقت میزان اعتبار آن را مشخص می‌کنند و اعتبار همان چیزی است که گوگل برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل نیاز دارد. می توانید از روش خرید فالوور و یا خرید اکسپلور اینستاگرام استفاده کنید.

  1. از وبسایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید

برای این‌که به گوگل کمک کنید تا صفحه اینستاگرام شما را به راحتی پیدا کرده و ایندکس کند، می‌توانید از وب‌سایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید. برای مثال پیوندی مانند «ما را در اینستاگرام پیدا کنید»، احتمالا سبب می‌شود که 2-3 هفته بعد، صفحه شما به سرچ گوگل اضافه گردد. سعی کنید از پلتفرم‌های مختلف به پیچ خود لینک دهید. ایجاد شبکه‌ای از لینک بین پلتفرم‌های مختلف، گوگل را قانع می‌کند که شما یک کسب و کار معتبر دارید و این کسب و کار را در صفحه جستجوی خود به نمایش در می‌آورد.

اگر از پلتفرم‌های دیگر استفاده نمی‌کنید، حتما این کار را شروع کنید. هر پلتفرمی به منزله یک صفحه رایگان برای تبلیغ صفحه اینستاگرام شما محسوب می‌شود. به جای خرید یک لینک و یا درخواست تعویض لینک، می‌توانید خودتان از پلتفرم‌های مختلف به پیچ اینستاگرام لینک دهید. این کار نه تنها از نظر گوگل تخلف محسوب نمی‌شود، بلکه به شما اعتبار داده و به افزودن پیج اینستاگرام به گوگل کمک می‌کند.

سخن آخر

افزودن پیج اینستاگرام به گوگل یکی از آرزوهای هر کسب و کاری است. برای این‌کار دستورالعمل خاصی وجود ندارد و مطالب ذکر‌شده بیشتر به شکل تجربی حاصل شده‌اند. ما در این مقاله روش‌هایی را که برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل مفید هستند ذکر کردیم. سعی کنید همه این ترفند‌ها را با هم پیاده کنید و برای دیدن نتایج صبر کنید.

به یاد داشته باشید که پیچ شما یک‌شبه در صدر نتایج گوگل ظاهر نخواهد شد و برای نیل به این هدف لازم است مدت‌های طولانی و به شکل مداوم ترفند‌های ذکر‌شده در این مقاله را برای همه پست‌های خود استفاده کنید. همچنین لازم است پس از افزودن پیج اینستاگرام به گوگل، این فرآیند را ادامه دهید تا گوگل را به شکل دائمی از ادامه فعالیت موثر و مفید خود مطمئن سازید. بدون یک فعالیت پایدار ممکن است پیچ شما پس از مدتی از صفحه گوگل حذف گردد.

چرا پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت می‌کنیم؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو اصلی‌ترین فعالیت حوزه دیجیتال است. جایی که گوگل می‌تواند به راحتی یک سایت را پیدا کرده و از هر نظر آن را برای نمایش به کاربرانش مناسب می‌داند. سئو در واقع برای صفحات سایت است اما می‌توانید همین کار را برای صفحه اینستاگرام خود نیز انجام دهید. اما چرا باید پیج اینستا را در گوگل ثبت کنیم؟

کسب‌وکارها و خدمات برای ساده‌کردن کار کاربران دنیای نت فعالیت می‌کنند. بهترین بیزینس هم همانی است که در لحظه در دسترس است. فرض کنید خدمات مهمی ارائه می‌کنید، اما اگر در لحظه نیاز آنجا نباشید، نمی‌توانید سودمند باشید.

برای حل این مشکل پس کاری کنید در گوگل دیده شوید. چه جایی بهتر از دیده‌ شدن صفحه اینستاگرام کاری در نتایج جستجو؟ با این روش درست جایی که مخاطب به شما نیاز دارد دیده می‌شوید و در مواقع نیاز، نیازش را رفع می‌کنید. این یعنی مخاطبان خود را به مشتری‌های وفادار تبدیل کرده و کسب درآمد هم می‌کنید. با به صورت حرفه‌ای می‌توانید شانس دیده‌ شدن خود را هم افزایش دهید. اما چطور باید آن را روی گوگل ثبت کنید تا به نمایش درآید؟ در ادامه بیشتر در این مورد توضیح می‌دهیم.

نحوه ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل

اینستاگرام سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای موتورهای جستجو دارد. به سختی اجازه کرول کردن صفحات خود را هم به آن‌ها می‌دهد. اما نمایش یک صفحه اینستاگرامی در گوگل، نکته حیاتی برای تمامی کسب‌وکارها است.

اگرچه با می‌توانید ساده و سریع پیج خود را به صفحه اول گوگل برسانید، اما روش‌هایی هم وجود دارد که خودتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه بیشتر در مورد این روش‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

1: اکانت پابلیک یا عمومی داشته باشید

پیج‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت پابلیک یا عمومی قرار دارند. اگر قبلا صفحه خود را در حالت پرایوت یا خصوصی قرار داده‌اید، آن را غیرفعال کنید. با عمومی کردن پیج‌تان، آن را برای کاربران و حتی موتورهای جستجو قابل دسترس می‌کنید.

3: از کلیدواژه مناسب در پیج اینستاگرام خود استفاده کنید

برای ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل، باید از کلیدواژه‌های مناسب کارتان استفاده کنید. برای مثال گوگل اطلاعات پروفایل شما را دریافت کرده و تگ عنوان را خودکار باتوجه به آن‌ها نمایش می‌دهد. البته درنظر داشته باشید نباید از کلمات کلیدی بیش‌ از حد در بیو و بخش‌های دیگر استفاده کنید، زیرا این کار غیرحرفه‌ای بوده و گوگل هم شما را ربات تشخیص می‌دهد.

پیشنهاد می کنیم سری به مقاله «» بزنید. کلیک کنید.

4: به بخش بیو اینستاگرام توجه ویژه‌ای داشته باشید

همان‌طور که پروفایل‌تان را بهینه می‌کنید، باید بیو خود را هم بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را پیدا کنند. شما اجازه دارید تا 150 کلمه اضافه کنید. این بخش درواقع حکم توضیحات متای سایت را برای گوگل دارد.

در این بخش می‌توانید از کلمات کلیدی، لینک‌ها و هشتگ‌ها به نفع خود استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات و هشتگ‌های مناسب حتما خوب تحقیق کنید تا به بهترین شکل آن را بهینه کنید.

5: از کپشن‌های سئو شده استفاده کنید

حتی می‌توانید کپشن‌هایی که زیر تصاویر و ویدیوها می‌گذارید را هم سئو یا بهینه کنید. برای این‌کار، صریح و ساده سر اصل مطلب بروید و در همان چند خط اول از کلمات مهم خود استفاده کنید.

6: از لینک‌دهی مستقیم در پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید

استفاده از لینک اینستاگرام در سایر شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت، گزینه خوبی برای بهبود سئو و بهینه سازی پیج اینستاگرام است. با این روش، نحوه گذاشتن پیج در گوگل ساده‌تر شده و بهتر کاربران از آن دیدن می‌کنند.

اگر می‌خواهید یک پست خاص یا کل صفحه بیشتر دیده شود، لینک آن را کپی کرده و در هرجایی که می‌خواهید و می‌دانید مخاطبان‌تان آن را می‌بینند، درج کنید. با این روش، به‌سادگی بازدید آن را افزایش می‌دهید.

7: از تبلیغات غافل نشوید

تبلیغات در اینستاگرام روش متداولی برای دیده شدن یک پیج اینستاگرامی است. اما در کنار آن، می‌توانید از تبلیغات در گوگل هم استفاده کنید. و در گوگل هردو به نفع پیج شما بوده و کمک می‌کند بهتر و بیشتر در معرض نتایج گوگل باشید.

مزایای نمایش صفحه اینستاگرام در نتایج جستجو

بدون شک اگر پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کرده و کاری کنیم به نمایش درآید، می‌توانیم از مزایای ویژه آن هم استفاده کنیم. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به مواردی مانند ، بالا رفتن میزان فروش، دسترسی راحت مخاطبان و … اشاره کرد.

سخن آخر

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار شاید از خود بپرسید چگونه پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنیم. درحالی که ثبت آن مزایای ویژه‌ای برایتان به‌همراه دارد، می‌توانید با روش‌هایی که در این مطلب توضیح دادیم، پیج اینستاگرام خود را ثبت کرده و مطمئن شوید که در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. با ترفندها و روش‌هایی که توضیح دادیم، نحوه افزودن پیج اینستا در گوگل را می‌آموزید و مطمئن می‌شوید در کنار سایت، صفحه اینستای شما هم در اختیار کاربرانتان قرار می‌گیرد. امیدواریم این مطلب کمک کننده باشد.

پیشنهاد می کنیم سری به مطلب «» بزنید و مطالعه کنید.

سوالات متداول

چگونه پیج اینستاگرام را وارد نتایج جستجوی گوگل کنیم؟

ترفندها و روش‌های خاصی برای وارد کردن پیج اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. از جمله استفاده از لینک سایت، استفاده از عکس پروفایل حرفه‌ای، نوشتن بیو متناسب با بیزینس، تکمیل اطلاعات پروفایل و درج محتواهای باکیفیت و مناسب.

مهمترین مزایای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل چیست؟

افزایش مخاطب، افزایش درآمد، تبدیل مخاطب به مشتری و از مهم‌ترین مزایای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل است.

چرا افزودن پیج اینستاگرام به گوگل مهم است؟

اعتبار و ارزش خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، با نمایش در گوگل بالا می‌رود. همچنین به کاربران نشان می‌دهد در زمینه کاری خود متخصص بوده و حاضر به گذاشتن زمان برای کسب‌وکار خود بوده‌اید. از این‌رو برای پیج و محتوایش زمان صرف‌ کرده‌اید و روی کیفیت آن حساس بوده‌اید چرا که در گوگل نمایش داده می‌شود.