رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

تاثیر خواص گیلاس بر روی لاغری و بهبود سلامتی

کالری گیلاس و خواص بی نظیر آن

اکنون در این مقاله به بررسی موضوع کالری گیلاس و خواص بی نظیر آن خصوصا خواص گیلاس برای لاغری می‌پردازیم. گیلاس میوه بسیاری از گیاهان از جنس Prunus است و نوعی دروپه گوشتی است. گیلاس های تجاری از ارقام چند گونه مانند Prunus avium شیرین و Prunus cerasus ترش به دست می آیند.

آیا گیلاس چاق کننده است | خواص گیلاس برای کبد | خواص گیلاس در طب سنتی

کالری گیلاس چقدر است؟

  • کالری گیلاس در هر ۱۰۰ گرم ۶۳ است.
  • هر ۱۰۰ گرم گیلاس خشک شده ۳۲۵ کالری دارد.
  • هر ۱۰۰ گرم کمپوت گیلاس ۸۳ کالری دارد.
  • هر ۱۰۰ گرم مربای گیلاس ۲۶۳ کالری دارد.

در این مقاله به بررسی میوه گیلاس، کالری گیلاس و تاثیر آن بر لاغری و کاهش وزن و خواص متعدد آن برای سلامتی بدن و فواید گیلاس برای سلامتی از زبان عایشه نصیر در یوتیوب می‌پردازیم. در این راستا از تجربیات دکتر کرمانی نیز به عنوان معتبرترین متخصص انواع جراحی لاغری بهره می بریم. گیلاس به‌ علت داشتن طعمی بی‌نظیر و خواص بالا و تأثیرات مفیدی روی بدن و سلامتی فرد، از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. گیلاس به‌ علت داشتن طعمی بی‌نظیر و خواص بالا و تأثیرات مفیدی روی بدن و سلامتی فرد، از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است که به‌ عنوان یک میوه تابستانی خوشمزه شناخته می‌شود.

این میوه خوشمزه و خوش‌ رنگ به‌ صورت جفت در کنار هم روی درخت رشد کرده و دارای مزه دلچسب و شیرینی می‌باشد. لازم به ذکر است بدانید که ایران و ترکیه و آمریکا بیشترین تولیدات گیلاس را در دنیا دارند و این میوه محصول تابستان می باشد. از آنجایی‌ که گیلاس دارای خواص متعددی است، می‌توانید آن را به‌ صورت تازه یا به‌ شکل‌های مختلف مانند مربای گیلاس و سالاد میوه و کمپوت گیلاس و انواع دسر و …. استفاده کنید و حتما آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. زیرا که باعث سلامتی چشم و پوست و کاهش وزن و پیشگیری از انواع بیماری‌های مختلف و سرطان می‌گردد.

معرفی خواص درمانی گیلاس و تاثیرات آن روی بدن

پس‌ از این‌ که از ارزش غذایی و میزان کالری گیلاس آگاه شدید و اطلاعات کافی در این زمینه به دست آوردید، بهتر است بدانید که این میوه خوشمزه دارای چه فوایدی می‌باشد.

گیلاس نه‌ تنها دارای یک طعم خوشمزه می‌باشد، بلکه به‌ علت داشتن پتاسیم و ویتامین ث و دیگر مواد مغذی به‌ عنوان یک ماده کامل برای سلامتی بدن محسوب می‌گردد. همچنین علاوه‌ بر داشتن تأثیر بسیار بالا در کاهش وزن و لاغری، نقش زیادی نیز روی سلامتی فرد دارد. پیشنهاد ما به شما این است که از گیلاس به‌ عنوان یک میان وعده در طول روز استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

در فصل تابستان از این میوه ارزشمند غافل نشوید و آن را در رژیم غذایی خود قرار داده و به کم کردن وزن و لاغری خود کمک کنید زیرا که این میوه از کالری بسیار کمی برخوردار می‌باشد، پس نگران اضافه‌ وزن و چاقی نباشید و همچنین با خوردن آن از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و گوارشی جلوگیری کنید.

از جمله خواص درمانی گیلاس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

    تقویت حافظه

    جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی

    بهبود آرتریت و نقرس

    حل مشکلات بی‌خوابی یا کم خوابی

    کمک به کاهش وزن و لاغری

    کاهش فشار خون

    پیشگیری از سرطان روده

    کمک به رفع یبوست

    پیشگیری از دیابت

لازم به ذکر است بدانید که شما با کاهش وزن و داشتن یک وزن نرمال باعث می‌شوید که از خطر ابتلا به‌ همه این بیماری‌ها در امان بمانید. گیلاس تأثیرات مثبتی روی درمان این بیماری‌ها دارد اما برای افرادی که چاق هستند و به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، استفاده از این میوه به گونه‌ای است که تأثیرات خود را در طولانی‌ مدت نشان خواهد داد،

آشنایی با خواص گیلاس برای کاهش خستگی

یکی از خواص گیلاس هم می‌توان به تاثیر آن روی کاهش خستگی اشاره کرد. از آنجایی‌ که در بارداری، فرد دچار خستگی و احساس کسالت می‌شود، خوردن گیلاس می‌تواند برای رفع این مشکل راه‌ حل مناسبی باشد. زیرا که گیلاس از ویتامین‌های مختلف و مواد آنتی‌اکسیدانی و مغذی و مقدار زیادی آب تشکیل شده‌ است که باعث می‌شود فرد در طول روز انرژی بیشتری داشته باشد و فعالیت‌های روزانه خود را به‌ راحتی انجام دهد و به‌ عنوان یک انرژی‌زا به مادر باردار اجازه استفاده بهتر و بیشتر از زمان‌ خود را می‌دهد و از طرف دیگر وجود پتاسیم در گیلاس می‌تواند یکی از همین دلایل انرژی‌زا بودن آن باشد.

آشنایی با خواص گیلاس برای کاهش خستگی

اگر پزشک شما استفاده از گیلاس را برایتان ممنوع نکرده باشد، می‌توانید با خوردن این میوه، سطح انرژی بدنتان را بالا ببرید به‌ طوری‌ که اگر گیلاس را به ماست و یا دیگر مواد غذایی اضافه کنید، از تاثیرات بیشتر خواص گیلاس بهره‌مند می شوید.

معرفی تاثیر گیلاس برای کاهش فشار خون

در افزودن گیلاس به رژیم غذایی خود تعلل نکنید و از آن غافل نشوید زیرا این میوه دارای فنولیک اسید می‌باشد که خاصیت شل‌ کننده عروق و ضد فشار خون را دارد که به پیشگیری و کاهش فشار خون کمک بسیار زیادی می‌کند. به‌ طوری‌ که خوردن گیلاس در بین افراد جوان و میانسالان در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بسیار تاثیرگذار است. لازم به ذکر است بدانید که فشار خون و کلسترول روی سلامت قلب بسیار تأثیرگذار می‌باشد بنابراین بهتر است که اوضاع سلامتیتان را با خوردن گیلاس تحت کنترل قرار دهید.

معرفی تاثیرات مفید گیلاس برای کاهش التهاب

می توان گفت که التهاب، نوعی واکنش طبیعی بدن برای بیماری و آسیب‌ دیدگی می‌باشد که می‌توانید در یک مدت‌ زمان کوتاه این مشکل را حل کنید، اما به یاد داشته باشید که التهاب بلند مدت باعث ایجاد بیماری‌های مزمن بدی خواهد بود. از آنجایی‌ که رژیم‌های لاغری سرشار از میوه و سبزیجات می‌باشند، فیبر موجود در میوه و سبزیجات باعث کاهش التهاب در بدن می‌گردد و می‌توانید با اضافه کردن گیلاس به رژیم غذایی خود از اثرات مفید آن روی کاهش التهاب بهره‌ مند شوید ، زیرا به‌ علت داشتن یک خاصیت ضد التهابی می‌تواند به‌ عنوان مسکن‌هایی مانند مورفین و ادوین و آسپیرین استفاده گردد که یک راه‌ حل طبیعی برای مقابله با درد به حساب می‌آید و می‌توانید از عوارض جانبی داروهای شیمیایی در امان باشید.

لازم به ذکر است بدانید که در سال ۲۰۱۸ مطالعاتی صورت گرفت که در آن نشان می‌دهد گیلاس باعث کاهش التهاب شده و یک میوه ضد التهاب شناخته می‌شود. برای بهره‌گیری بهتر از خواص آن، شما می‌توانید از گیلاس در انواع آب‌ میوه‌ها و مربا و شربت و کیک‌های خانگی رژیمی استفاده کنید.

کاهش دهنده التهاب مفصلی

از آنجایی‌ که گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی می باشد، همین ویژگی آن باعث کاهش علائم نقرس شده و به‌ عنوان یک سپر در مقابل بیماری‌های دردناک مانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌های عضلانی عمل می‌کند. زیرا آنتی‌اکسیدان‌های بالای موجود در این میوه باعث کاهش استرس اکسیداتیو در فرد می‌گردد که همین امر پروتئین‌های التهابی را که احتمالاً تشدید کننده علائم التهاب مفصلی می‌باشند را کمتر می‌کند. همچنین می‌توان از آن برای بهتر شدن جراحات ورزشی استفاده کرد. به طوری که استفاده از یک لیوان آب گیلاس پس‌ از یک جلسه ورزشی سنگین می‌تواند بسیار کمک‌ کننده باشد.

تاثیر مصرف گیلاس برای بهبود سلامت قلب

برای داشتن قلبی سالم، از غذاهای پر چرب و ناسالم دوری کنید. به‌ طوری‌ که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و انواع میوه‌ها و غذاهایی با چربی اشباع کم، بهترین گزینه برای سلامت قلب به شمار می‌رود و از آنجایی‌ که گیلاس دارای کالری و چربی بسیار کمی می‌باشد، بهترین گزینه برای سلامت قلب محسوب می گردد. در واقع یکی از مهم‌ترین خواص گیلاس را می‌توان گزینه‌ ای برای بهبود سلامت قلب نام برد. از آنجایی‌ که گیلاس حاوی مقدار زیادی پتاسیم می‌باشد و پتاسیم به‌ عنوان یک تنظیم‌ کننده در بدن عمل می‌کند؛ بنابراین اگر پتاسیم در بدن به مقدار کافی وجود نداشته باشد، دریچه قلب به شکل بهینه عمل نمی‌کند و فرد دچار مشکلات قلبی و عروقی می‌گردد.

گیلاس به‌ صورت روزانه پتاسیم خون را تامین می‌کند

لازم به ذکر است بدانید که گیلاس به‌ صورت روزانه پتاسیم خون را تامین می‌کند و از فرد در برابر خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی محافظت می‌کند. پس اگر به‌ دنبال داشتن یک قلب سالم‌تر می‌باشید، حتما خوردن گیلاس را در اولویت قرار دهید. البته به یاد داشته باشید که افراد چاق و افرادی که دارای بی ام آی بالا هستند، این افراد همیشه در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. بنابراین برای جلوگیری از این امر مهم، حتما به فکر سلامتی و کاهش وزن خود باشید.