آموزش کامل رپورتاژ آگهی

رپورتاژ اگهی روشی است که می‌توانید از طریق آن به تبلیغ برای سایت خود بپردازید. به زبان ساده‌تر هنگامی که شما محتوایی در قالب یک مقاله برای سایتی بنویسید و لینک سایت شما در آن قرار داده شود، به آن رپورتاژ آگهی می‌گویند. با این روش تبلیغ می‌توانید در کنار ارائه مطالبی مفید، به معرفی محصولات خود بپردازید و بازدید سایتتان را افزایش دهید، اما برای این کار نیاز به آموزش رپورتاژ آگهی به صورت کامل خواهید داشت. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

نکات آموزشی رپورتاژ آگهی

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی لازم است تا مراحل انجام آن را به صورت دقیق آموزش ببینید تا بتوانید نتیجه بهتری از رپورتاژ دریافت کنید. بسیار از افراد بدون در نظر گرفتن اصول نوشتن رپورتاژ آگهی، متنی را آماده کرده و به آن لینک می‌دهند. در مقابل انتظار این را دارند تا بهترین نتیجه را دریافت کنند. ما با آموزش رپورتاژ آگهی به شما کمک می کنیم تا یک محتوای اصولی جهت تبلیغ سایتتان آماده کنید و بازخورد خوبی از آن دریافت کنید. در ادامه نکات مهمی را برای داشتن یک رپورتاژ خوب ذکر خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی

سایت های هم مرتبط

از مهم‌ترین نکات در رپورتاژ آگهی، خرید آن از سایت‌های مرتبط با سایت شما می‌باشد. برای مثال اگر موضوع سایت شما پوشاک باشد تبلیغ در سایت مرتبط با ابزار و یراق، بک لینک خوبی برای شما نخواهد داشت. هر چقدر موضوع سایت‌ها مرتبط ‌تر باشد نتیجه بهتری از آن خواهید گرفت چرا که در داشتن مخاطب هدف اشتراک دارد.

بررسی اعتبار سایت

بررسی اعتبار سایتی که قرار است در آن تبلیغ می‌کنید از دیگر نکات مهم آموزش رپورتاژ آگهی می باشد. قبل از خرید لینک باید به مواردی مانند، تعداد ورودی‌های روزانه سایت و تعداد بک لینک‌ها توجه نمایید. هرچقدر بازدید از سایت بیشتر باشد، طبیعتا تبلیغ شما در آن نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.

رتبه الکسا سایت

الکسا سایت از بهترین وسیله‌ها برای ارزیابی سایت‌های دیگر می‌باشد. شما می‌توانید به کمک سایت الکسا، سایت‌هایی را که قصد تبلیغ در آن دارید را بررسی کنید و اطلاعات مفیدی از آن‌ها دریافت کنید. الکسا سایت به شما کمک می‌کند تا اعتبار بین دو سایت را مقایسه کنید و یکی از آن‌ها را برای رپورتاژ آگهی برگزینید. کار با این سایت بسیار راحت می‌باشد. ابتدا باید الکسا را بر روی مرورگر کروم نصب کنید و سپس وارد سایت مورد نظر شوید. با فعال کردن افزونه الکسا، می‌توانید رتبه سایت را در مقایسه با سایر سایت‌های ایرانی ببینید.

دائمی بودن رپورتاژ

از دیگر موارد مهم در آموزش رپورتاژ آگهی دائمی بودن آن می‌باشد. توجه داشته باشید لینکی که برای انتشار رپورتاژ دریافت می‌کنید باید دائمی باشد نه مدت دارد. برخی از سایت‌ها پس از دادن لینک، رپورتاژ را به صورت مدت دارد بارگذاری می‌کنند و به این ترتیب پس از مدتی از صفحه پاک می‌شود. این اتفاق به نفع سایت شما نمی‌باشد؛ پس دقت کنید که لینک دریافتی دائمی باشد.

رپورتاژ آگهی

قوانین سایت فروشنده لینک رپورتاژ

هنگام خرید لینک، به قوانین سایت فروشنده توجه کنید. برای مثال برخی از سایت‌ها برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که در محتوای خود تنها 3 لینک قرار دهید و یا سایت دیگر اجازه قرار دادن 4 یا 5 لینک را به شما می‌دهد.

اگر کلمه کلیدی دشواری برای محتوا دارید، بهتر است تا از آن یک بار در متن استفاده کنید تا تمرکز بر روی صفحه مد نظر حفظ شود. دقت داشته باشید در هنگام خرید رپورتاژ، حتما لینک فالو دریافت کنید. در غیر این صورت اعتبار به سایت شما منتقل نخواهد شد.

لینک سازی طبیعی

از نکات مهم آموزش رپورتاژ آگهی این است که پس از خرید آن، در سایت‌های مختلف به صورت طبیعی لینک بسازید. این کار باعث می‌شود تا قدرت صفحه شما و بازدید آن افزایش پیدا کنید. برای مثال در سایت‌های کامنتی، شبکه‌های اجتماعی مختلف، وبلاگ دهی و … لینک طبیعی قرار دهید. در صورتی که به صورت غیر طبیعی لینک بسازید اثرات منفی بر صفحه شما خواهد داشت و نتیجه عکس دریافت خواهید کرد.

رپورتاژ آگهی

رعایت اصول محتوایی

در آموزش رپورتاژ آگهی، نوشتن یک مقاله با قوانین سئو شده دارای اهمیت است. همان‌طور که می‌دانید محتوایی که برای رپورتاژ می‌نویسید تاثیر بسزایی در بک لینک خواهد گذاشت. در صورتی که در محتوا شما کپی وجود داشته باشد، اعتباری نخواهد داشت و باعث زیان صفحه شما خواهد شد. محتوای تولید شده باید طبق اصول نگارشی مشخصی باشد به صورت یونیک نوشته شده باشد.

لینک دادن اصولی به کلمه کلیدی

اگر شما فقط به یک کلمه کلیدی در سایت‌های مختلف لینک بدهید برای گوگل غیر عادی تشخیص داده می‌شود و رتبه سایتتان پایین می‌آید. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، به هم خانواده‌های آن نیز لینک داده شود تا نتیجه بهتری از رپورتاژ آگهی دریافت شود.

نحوه نوشتن رپورتاژ اثر گذار

در ادامه آموزش رپورتاژ آگهی به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید محتوای جذاب بنویسید که بر مخاطب اثر بگذارد.

بررسی مخاطبان محصول

برای نوشتن محتوا رپورتاژ می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های گفت و گوی مختلف، نظرات کاربران را در رابطه با محصول بررسی کنید. پس از آن می توانید بر اساس موضوعات مورد بحث و یا همان سوالات متدوال کاربران محتوا بنویسید.

انتخاب موضوع بر اساس سلیقه مخاطب

شما باید بر اساس شخصیت مخاطبان خود عنوانی را انتخاب کنید که احتمال جست و جو آن توسط مخاطب بیشتر است. مخاطبان علاقه ای به محتوای تبلیغاتی ندارند و در مقابل مطالبی را مطالعه می‌کنند که جنبه آموزشی داشته باشد و یا حل کننده مسئله‌ای باشد که برای آن‌ها به وجود آمده است. لذا باید محتوا را به صورتی بنویسید که توازن تبلیغ و آموزش در آن حفظ شود. برای مثال اگر قصد تبلیغ برای کفش دارید می‌توانید محتوایی بنویسید که در مورد نحوه تمیز نگه داشتن کفش چرم باشد. و سپس در قالب آن به تبلیغ صفحه تان بپردازید.

محتوا نویسی به سبک سایت

در ادامه مقاله آموزش رپورتاژ آگهی، محتوا نویسی به سبک سایت را بررسی خواهیم کرد. سبک مقاله نویسی شما باید مانند سایتی باشد که قصد تبلیغ در آن را دارید. برای مثال اگر برای یک سایت علمی محتوا می‌نویسید باید از موضوعات و نگارش علمی استفاده کنید. و یا اگر برای سایت خبری مقاله آماده می‌کنید باید به سبک گزارش نویسی مطلب تهیه کنید.

رپورتاژ آگهی

توصیه اقدام در انتهای مقاله

پس از آماده سازی مخاطبان برای دریافت محصول، لازم است تا آن‌ها را به نحوی به سایت خود ارجاع دهید. می توانید به صورت غیرمستقیم و در قالب دادن اطلاعات بیشتر به مخاطب، سبب ورود آن به سایتتان شوید. در این مطلب سعی کردیم تا به آموزش رپورتاژ آگهی بپردازیم. آگاهی از این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید یک رپورتاژ خوب آماده کنید و با قرار دادن آن در سایت های معتبر نتیجه خوبی را دریافت کنید.

همان طور که گفته شد داشتن یک محتوای سئو شده تاثیر بسزایی در بک لینک شما خواهد گذاشت. مطلب باید از لحاظ محتوایی برای مخاطبان جذاب باشد و در کنار آن به ترغیب آن ها برای بازدید از سایت بیانجامد. اطلاعات خود را در مورد نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و منتشر کردن آن از طریق سایت تسمینو، به روز نگه دارید تا همواره نتایج بهتری از آن کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید