۴۹۲ شهر ایران با سرانه آبی بیش از ۱۵۰ لیتر برای هر نفر/اثرات کرونا بر افزایش مصرف آب

آمارهای جهانی نشان می دهد که با افزایش شیوع بیماری کووید-19 ، مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در ایران ، متوسط ​​مصرف سرانه آب 150 لیتر در هر سال در سال است که از این تعداد 492 شهر از آب استفاده می کنند. سرانه بیش از 150 لیتر برای هر نفر آنها نشان می دهند که کشور نیاز به اصلاح سیستم استفاده از آب دارد.

به گزارش سلام دکتر بنفشه زهرایی ، استاد دانشگاه تهران و مدیر گروه منابع آب و هیدرولوژی ، امروز در کارگاه بین المللی “Covid-19 و نمونه ای از استفاده از آب” تأکید کرد که شیوع این بیماری تأثیرات زیادی بر ظرفیت آب و آن را به بهار افزایش یافته است. وی گفت که این بیماری علاوه بر تأثیر در چشمه ها ، منابع غذایی و انرژی را تحت تأثیر قرار داده است ، در حالی که از نظر آماری ، مصرف انرژی در بخش حمل و نقل عمومی کاهش یافته و در بخش افزایش یافته است. خودرو شخصی.

وی گفت: “براساس مطالعات انجام شده در ایتالیا ، حتی این بیماری رژیم غذایی خانواده ها را تغییر داده است.”

زهرایی با اشاره به جمعیت بین المللی 9 هزار و 600 نفر تا سال 2050 گفت: پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2050 مصرف غذا دو برابر می شود و سرانه مصرف آب به بیش از 5000 متر مربع می رسد. و با طراحی کنونی Covid-19 ، این میزان قدرت روند افزایشی خواهد داشت.

یک استاد دانشگاه تهران که گفت میزان مصرف انرژی تا سال 2050 27 برابر افزایش می یابد ، یادآور شد: تولید محصولات غذایی که یکی از منابع نیروگاه آبی است ، روند افزایشی خواهد داشت ، در حالی که در جهان با تعجب تغییرات آب و هوایی تازه آغاز شده است و انتظار می رود که کشاورزی به طور قابل توجهی تغییر کند ، در نتیجه خاورمیانه به دلیل تغییر اقلیم تا سال 2080 کاهش 25 درصدی در کشاورزی را تجربه می کند.

وی با تأكید بر اینكه كشورها زبان خاورمیانه در نتیجه این رویداد فشار بیشتری را تجربه می کند.

مدیرکل دفتر کنترل و تقویت انرژی تولید آب و آب ، به ما یادآوری می کند: طبق گزارش بانک جهانی ، بیشترین میزان خسارت اقتصادی به دلیل محدود بودن چشمه های خاورمیانه ، بنابراین این کشورها 6 تا 14٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند.

28 میلیون ایرانی تحت تنش آبی

وی با اشاره به وضعیت ایران در این وضعیت گفت: طبق برآوردهای جمعیت ، 50٪ از جمعیت در نزدیكی منطقه آشامیدنی فلات مرکزی و 25٪ در حوضه خلیج فارس زندگی می كنند كه حاوی 50٪ آب است. بازسازی.” این ناهماهنگی در توزیع جمعیت تحمل را کاهش می دهد.

به گفته وی ، تا سال 2015 ، حدود 50 میلیون نفر در ایران تحت تنش آبی بودند که با افزایش بارندگی و افزایش تلاش از 28 میلیون نفر به 30 میلیون نفر افزایش یافت ، اما حداقل 28 میلیون نفر در ایران همیشه تحت استرس آنها آبی هستند.

زهرایی با بیان اینکه این رقم بیانگر ضعف سیستم تأمین آب آشامیدنی است ، افزود: تغییرات آب و هوایی و چشمه های محدود دلایل افزایش سرمایه گذاری برای افزایش است.

حذف آبهای زیرزمینی

وی با بیان اینکه زهکشی از منابع آب زیرزمینی قابل توجه است خاطرنشان کرد: میزان استحصال آب زیرزمینی به 140 میلیارد متر مکعب رسیده است ، در حالی که 83 درصد تأمین آب روستایی ، 63 درصد آب زیرزمینی عملکرد و 57٪ آب شهر بر اساس منابع زیرزمینی بسیار ناپایدار است که حتی در شرایط عادی نیز مشکل ساز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران میانگین سرانه مصرف آب را حدود 150 لیتر در هر سال در سال ذکر کرد و ادامه داد: آمارها نشان می دهد که 492 شهر ظرفیت مالیات بیش از 150 لیتر در هر نفر دارند. برای یک سال ، که نشان می دهد کشور نیاز به اصلاح مدل برق آبی دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل