رسانه عمومی

۳ توصیه ساده برای مراقبت از چشم‌ها

صرف نظر از سن و سطح بینایی ، مراقبت از چشم ضروری است ، که شامل موارد مختلفی از جمله معاینه منظم چشم توسط متخصص و جلوگیری از برخی غذاهای خاص مانند شیرینی و چربیهای اشباع است.

به گزارش سلام دکتر ، روشهای طبیعی بسیاری برای مراقبت از چشمه هایی وجود دارد که چشمه ها را سالم نگه می دارند و از ایجاد چشمه ها جلوگیری می کنند.

استفاده از روش های طبیعی مراقبت از چشم یک گزینه سالم و غیر جراحی برای پشتیبانی از این اندام حیاتی و سلامت بینایی است. به گزارش فوریه ، چند روش طبیعی برای مراقبت از چشمه‌های شما وجود دارد:

غذاهای دوست داشتنی بیشتری بخورید:

ویتامین هایی که برای چشمه ها از جمله آنتی اکسیدان ها مفید هستند ، در بسیاری از غذاها یافت می شوند. برخی تحقیقات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص چشم مانند تخریب ماکولا وابسته به سن (AMD) می توانند از چشم و چشم شما محافظت کنند.

غذاهایی مانند بادام ، لوبیا ، تخم مرغ ، ماهی ، شلغم ، پرتقال ، اسفناج ، توت فرنگی ، سیب زمینی شیرین و غلات سرشار از ویتامین برای محافظت از چشم بسیار مناسب هستند. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلفی از جمله لوتئین و زاكزانتین و انواع امگا 3 ، ویتامین های C ، E و روی هستند. همه این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از چشمه ها دارند.

– پیاده روی:

برخی از تمرینات علاوه بر فواید سلامتی عمومی ، مزایایی برای بینایی و بینایی شما نیز دارند. پیاده روی یکی از ورزش هایی است که فواید سلامتی زیادی برای چشمه ها دارد.

شما همچنین می توانید از مزایای سلامتی نور خورشید هنگام پیاده روی لذت ببرید ، اما از عینک های محافظ UV برای کاهش قرار گرفتن در معرض نور UV استفاده نکنید. همچنین بهتر است از ساعت 8 تا 10 صبح و از 2 تا 4 بعد از ظهر خودداری کنید.

طبق اعلام انجمن نوری آمریکا (AOA) ، انجام میزان مناسب ورزش می تواند خطر ابتلا به گلوکوم را بیش از 40 درصد کاهش دهد. از آنجا که آب سیاه یکی از شایع ترین بیماری های چشمی است که می تواند باعث کوری شود ، دنبال کردن این روش ساده و طبیعی برای مراقبت از چشم شما ممکن است برای بینایی شما حیاتی باشد.

کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش:

هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که ادامه استفاده از صفحه نمایش به منابع شما آسیب برساند ، اما استفاده بیش از حد از این صفحه نمایش می تواند خطر ابتلا به سندرم بینایی رایانه (کرنش دیجیتال چشم) را افزایش دهد.

هنگام استفاده از صفحه نمایش ، هر 20 دقیقه یک استراحت 20 ثانیه ای به چشم خود اختصاص دهید ، با نگاه کردن به فاصله به چشم خود نگاه کنید و از علائم آزار دهنده مانند تاری دید ، خشکی چشم و خستگی چشم خودداری کنید.

این را هم بخاطر بسپارید که در صورت بروز خطاهای انکسار در برابر چشمه هایی مانند آستیگماتیسم ، نزدیک بینی ، نزدیک بینی و یا پراسبیوپیا ، به احتمال زیاد این علائم را دارید. اگر علامت نیاز به پوشیدن عینک دارید ، حتما با چشم پزشک مشورت کنید ، زیرا استفاده از عینک بهترین راه حل برای جبران خطاهای انکسار در چشم است.

در اینجا چند نکته برای سالم نگه داشتن چشمه شما آورده شده است:

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشم از جمله دژنراسیون ماکولا از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها بخورید.

– ورزش را به کارهای روزمره خود اضافه کنید ، اما اگر می خواهید خارج از سالن ورزشی ورزش کنید ، حتما از عینک UV استفاده کنید.

– هنگام استفاده از رایانه ها و دیگر دستگاه های نمایشگر ، هر 20 دقیقه حداقل 20 ثانیه چشم خود را استراحت دهید و به مسافت نگاه کنید تا چشمان شما ساکت تر شود.

هر سال معاینه کلی چشمه های خود را با یک متخصص انجام دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید