رسانه عمومی

گرانی جوجه ربطی به قاچاق آن ندارد؛ شاید تقاضای جوجه ریزی بالا رفته

مدیر کل دفتر تجارت داخلی کشاورزی گفت: “تغییرات اخیر در مفهوم جوجه های روز هیچ ارتباطی با قاچاق ندارد و ممکن است تحت تأثیر عواملی مانند تقاضای ثانویه باشد.

ابراهیم زارع در مصاحبه با سلام دکتر ، در پاسخ به این واقعیت که وی گفت انتقال مرغ های روزانه به مرزها باعث افزایش قیمت مرغ های یک روزه و گرم در بازار آن شده است ، و مرکز جهاد کشاورزی در این مورد اقدامی انجام دهید یا خیر؟ وی گفت: “گزارش هایی مبنی بر فروش یك روز مرغ وجود دارد. در جلسه هفته گذشته گروه تولید مرغ ، وزیر جهاد كشاورزی از شركت های نظارتی خواست كه این موضوع را بررسی كنند و سرانجام تصمیم بر این شد كه تعداد مرغ های خارج شده از کشور تغییر نکردند. اجازه دهید تغییرات در بازار گوشت به هیچ وجه مربوط به واردات رخ ندهد.

وی ادامه داد: مبادلات بین بازارهای مرزی در کشورهای مختلف در حال انجام است و در مورد مرغهای روز ، میزان مبادلات همیشه وجود دارد.

مدیرکل دفتر تجارت داخلی کشاورزی ، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ، افزود: “از نظر فنی ، مرغ های یک روزه نمی توانند از اندازه بزرگ عبور کنند یا توسط معلمان زندگی می کنند ، زیرا وقتی مرغ یک روز که از مزرعه بیرون می آید ، باید بلافاصله وارد مزرعه گوشت شود. “نخورید وگرنه از بین می رود.

وی یادآور شد: اگر به سطح مزارع سال 1398 درباره قیمت مرغ در روز نگاهی بیندازیم ، می بینیم که در ابتدای سال ، قیمت مرغ در روز به زیر 1000 تومان می رسد و در زمستان 1398 ، قیمت آن به بیش از 4000 تومان بیشتر ، در حالی که در آن زمان ، قیمت مصوب 1500 تا 2000 تومان بود.

زارع توضیح داد که بازار محصولات کشاورزی به دلیل افراد عادی مانند آب و هوا ، بیماری ، تقاضا و غیره در زمان های مختلف در حال تغییر است و این چرخه ها نیز در سراسر جهان اتفاق می افتد ، و گفت که در یک نقطه ارزش یک روزه مرغها بیش از 4200 نفر بودند. تومان به 5000 تومان می رسد ، جای نگرانی نیست ، زیرا به زودی بازار شما را راهنمایی می کند.

به گفته وی ، ممکن است با افزایش قیمت مصوب مرغ ، تقاضای سفارش افزایش یافته باشد که منجر به افزایش تعداد مرغ شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی های خوبی را در زمینه تهیه تخمک بارور پیش بینی کرده است بنابراین در صورت بروز بحران در بازار در مدت زمان کوتاهی وارد کشور می شود تا محصول به همان سطح برسد.

در پایان مدیر کل بازار داخلی کشاورزی گفت: در افزایش اخیر قیمت مصوب طیور ، افزایش قیمت طیور یک روزه نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید