رسانه سلامت و دانش

گاردریل‌ها حریف خودروهای برقی نمی‌شوند! / چالشی برای زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ها/عکس و فیلم

امیرمسعود عابدین: بسته‌های باتری عظیمی که این خودروها نیاز دارند، قطعات سنگینی از تجهیزات است که زیر خودرو قرار می‌گیرند و مرکز ثقل خودرو را پایین می‌آورند. این ممکن است هندلینگ را بهبود بخشد، اما اگر آزمایش‌های اخیر را در نظر بگیریم، می‌تواند چالشی برای زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ای موجود باشد!

گاردریل‌ها حریف خودروهای برقی نمی‌شوند! / چالشی برای زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ها/عکس و فیلم

دانشگاه نبراسکا-لینکلن اخیراً یک پیکاپ برقی ریویان R۱T را به گاردریل‌های فولادی استاندارد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کوبید تا ببیند چگونه می‌تواند مقاومت کند.
این فیلم ترسناک نشان می‌دهد که ریویان سنگین وزن نه تنها توسط این گاردریل‌ها متوقف نشد، بلکه از آنها هم عبور کرد! گویی که هیچ مانعی در آنجا نیست. این پیکاپ الکتریکی باز هم به راه خود ادامه داد و حتی از روی یک مانع بتنی واقع در پشت نرده محافظ هم عبور کرد.

این دانشگاه همچنین یک تسلا مدل ۳ را آزمایش کرد و همان مانع نیز نتوانست این سدان را متوقف کند. مدل ۳ نرده محافظ را بلند کرد و از زیر آن رد شد. تست‌های تصادف اضافی بر روی سیستم گاردریل Midwest برنامه‌ریزی شده که با وسایل نقلیه‌ای با حداکثر وزن ۲۲۰۰ کیلوگرمی آزمایش شده است، وزنی که بسیاری از خودروهای برقی سنگین‌تر از آن هستند.

گاردریل‌ها حریف خودروهای برقی نمی‌شوند! / چالشی برای زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ها/عکس و فیلم

ریویان R۱T کمی بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. فورد F-۱۵۰ لایتنینگ، در حالی که سبک‌تر است، بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد. هامر EV با بیش از ۴ تن وزن، پرچمدار سنگین‌ وزن‌هاست.
مرکز تحقیق و توسعه مهندسی ارتش ایالات متحده از تلاش‌های تحقیقاتی در این دانشگاه حمایت می‌کند. این آزمایش نه تنها برای بهبود زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه ارتش در حال ارزیابی بهترین روش برای محافظت از تأسیسات نظامی و سایر سایت‌های حساس دولتی در برابر این خودروهاست که ممکن است از یک خودروی الکتریکی سنگین برای دور زدن اقدامات امنیتی استفاده کنند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در سلام دکتر مراجعه کنید.

227227

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.