رسانه عمومی

چگونگی مصرف داروهای قلبی در  اپیدمی کرونا

استادیار قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد چگونگی مصرف داروهای قلبی در هنگام بیماری همه گیر آئرولا توضیح داد. روش قبلی باید استفاده شود.

دکتر.. سعید علیبر بارسا در گفتگو با سلام دکتر ، وی گفت: “کوویدیا 19 تظاهرات بالینی متغیر دارد. ممکن است فرد کاملاً بدون علامت باشد ، علائم خفیف داشته باشد یا کاملاً بیمار باشد.” از این نظر یکی از تظاهرات این بیماران افزایش لخته شدن خون در عروق است که ممکن است در عروق مغزی ، عروق کرونا ویروس یا ریوی اتفاق بیفتد یا حسب مورد باعث سکته مغزی ، سکته قلبی ، ایسکمی حاد شدید یا آمبولی ریوی شود. بنابراین ، شروع پروفیلاکسی ضد انعقادی در بیشتر بیمارانی که به شدت نیاز به بستری دارند توصیه می شود.

کدام گروه از بیماران قلبی مستعد ابتلا به عفونت هستند؟

وی اظهار داشت: به طور کلی افراد مبتلا به بیماری قلبی ، افرادی که دچار نارسایی مزمن قلبی هستند و افرادی که تحت پیوند قلب قرار گرفته اند نسبت به افراد مبتلا به بیماری مزمن قلبی مستعد ابتلا به عفونت HIV هستند. ، دارای بالاترین خطر ابتلا به عفونت و مرگ و میر بالا است.

وی ادامه داد: در درجه بعدی ، بیمارانی که سابقه جراحی قلب باز را دارند ، به خصوص اگر دچار سکته قلبی شده اند و نتیجه گیری های متعددی دارند ، همچنین استفاده از داروهای قلبی عروقی زیادی ، در مقایسه با سایر افراد جامعه ، خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهد.

وی با اشاره به بیمارانی که به دلیل تب 19 دچار سکته قلبی شده اند ، گفت: ممکن است این افراد از نظر ژنتیکی استعداد بیشتری داشته باشند و ممکن است بدون بیماری اولیه با این مشکلات روبرو شوند.

نحوه مصرف داروهای قلبی برای بیماری عروق کرونا ویروس قلب

عضو هیئت علمی گفت: از آنجا که ویروس از یک سری گیرنده ها برای پیوند با سلول های بدن استفاده می کند که ممکن است در درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی نقش داشته باشد ، نگرانی در مورد استفاده وجود دارد. نشان داده شده است که ACEI و ARB خطر ابتلا به کوویداز 19 را افزایش می دهد ، اما متعاقبا مشخص شده است که این داروها می توانند پیشگیرانه باشند.

وی تصریح کرد: بر این اساس توصیه می شود به دلیل احتمال عفونت بیشتر یا افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، از مصرف داروهای قلبی خودداری کنید و باید تمام داروها طبق معمول مصرف شود. همچنین داروها فقط باید براساس شرایط بالینی بیمار تغییر کنند و نه در موارد اپیدمیولوژیک بیماری عروق کرونا ویروس قلب.

علیپور پارسا همچنین با اشاره به موضوع تعامل داروهای قلبی ، به ویژه داروهایی که باعث آریتمی می شوند ، با درمان تب اشاره کرد. دادن. بنابراین ، افرادی که سابقه مصرف این داروها را دارند باید در زمینه تعامل دارویی مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: “بعضی اوقات داروهای ضد پلاکت قوی تر مانند تیکاگارور برای برخی از بیماران مبتلا به انفارکتوس میوکارد شدید استفاده می شود.” اگر یک بیمار قلبی نیز طعم 19 دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید