چگونه موی رنگ شده مشکی را روشن کنیم

روشن کردن موی مشکی و یا رنگ برداری از موی مشکی، از جمله مواردی است که در آرایش و زیبایی مو به کار برده می‌شود. برای بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده انتخاب یک آرایشگر ماهر بسیار اهمیت دارد. بعد از اینکار استفاده از شامپو جنسینگ بیز برای مراقبت بیشتر از مو توصیه می شود. روش‌های زیادی برای بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده وجود دارد، که از میان آنها می‌توان بعنوان مثال به روشن کردن موی مشکی با مواد طبیعی اشاره کرد.

این راهکار اصولا برای تغییر رنگ مو از مشکی به رنگ‌های مختلف که غالبا رنگ‌های روشن هستند کاربرد زیادی دارد.بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده بیشتر برای ایجا تنوع و زیبایی در موهای افراد صورت می‌گیرد. رنگ برداری از موی مشکی و روشن کردن رنگ موی مشکی با هدف فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب رنگ موهای دیگر روی مو صورت می‌گیرد. در این مطلب بلوند کردن موهای مشکی با روش‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نحوه روشن کردن موی تیره

اگر از چندین رنگ تیره بر روی موهایتان استفاده کرده اید، به یک باره بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده کار سختی است. برای انجام این کار باید یک سری مراحل را طی کنید. انتخاب یک متخصص زیبایی و آرایش اولین از ضروری ترین مواردی است که باید رعایت شود. به این نکته توجه داشته باشید که به یک باره استفاده از پودرها و مواد روشن کننده مو در این حالت تاثیر مناسبی روی موهای رنگ شده شما ندارد. در این حالت ابتدا باید با مشورت یک آرایشگر کاربلد رنگ فعلی موهایتان را با مواد رنگ بر مو از بین ببرید.

رنگ برداری مو، اولین اقدام برای بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده است. این کار را با استفاده از مواد رنگ بر مو و با دانستن شیوه انجام کار و راهنمایی یک آرایشگر ماهر می‌توانید به راحتی در منزل انجام دهید. توجه داشته باشید دانستن درصد استفاده از مواد و مدت زمان نگهداری آن روی موها امری بسیار مهم است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. نداشتن دقت و اطلاعات کافی در خصوص استفاده از مواد رنگ بر مو می‌تواند به موهای شما آسیب جدی وارد کرده و باعث سوختن موهای شما شود.

پس از رنگ برداری از موی مشکی، اقدامات لازم برای بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده و بعبارتی روشن کردن رنگ موی مشکی متناسب با سلیقه افراد صورت می‌گیرد. پس از استفاده از ماده‌ی رنگ بر، روی موی مشکی شده، چندین روز  برای ترمیم موهایتان دست نگهدارید سپس محلول روشن کننده مو را تهیه و مطابق دستور استفاده روی موهایتان قراردهید.

به یاد داشته باشید گرفتن مشورت از یک آرایشگر که از جنس موهای شما اطلاع دارد در این زمینه بسیار موثر است. پس از قراردادن مواد روشن کننده مو روی سر، موهای خود را با فویل یا یک کلاه بهداشتی پلاستیکی پوشانید. پس از گذشت 35 تا 40 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

اگر تمایل دارید موهایتان را بدون آسیب زدن به آن روشن کنید، و یا به دلیل تغییر رنگ مکرر موهایتان نگران استفاده مداوم از رنگ بر‌های شیمیای مو هستید. بعد از اینکار بهتر است از شامپو بدون سولفات دکتر بیز استفاده کنید. چند روش روشن کننده مو مشکی با مواد طبیعی برای بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده در این قسمت به شما پیشنهاد می‌گردد. استفاده از روش‌های طبیعی گاها به دلیل اثر گذاری در دراز مدت با استقبال زیادی مواجه نمی‌شود.

روشن کردن مو با بابونه و لیمو

گیاه بابونه تاثیر شگفت انگیزی بر روشن کردن مو دارد، بنابراین ترکیب آن با لیمو که دارای خاصیت روشن کنندگی مو است، یک ترکیب طبیعی موثر بر رنگ مو را ایجاد می‌کند.روش تهیه ماسک موی بابونه و لیمو به این شکل است که ابتدا دو فنجان آب را در یک طرف بجوشانید، سپس یک کیسه بابونه را به آن اضافه کرده، محلول حاصل شده را برای سرد شدن سریع در فریزر قرار داده و پس از اضافه کردن لیمو به کمک اسپری روی موهایتان قرار داده و بگذارید 20 دقیقه بماند. این عمل را برای گرفتن نتیجه مطلوب دو بار در هفته تکرار کنید.

روشن کردن مو با سرکه سیب و عسل

استفاده از ماسک موی سرکه سیب و عسل به روش زیر یک روشن کننده طبیعی موی مشکی به شمار می‌آید.آب و دو قاشق عسل را در یک قابلمه‌ قرار داده شده بر روی حرارت بریزید. زمانی که به جوش آمد دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آن اضافه کنید. این محلول را پس از آماده شدن در فریزر سرد کرده سپس روی موهایتان قرار دهید. با استفاده از گرمای سشوار می‌توانید به جذب این محلول کمک کنید. پس از گذشت 10 دقیقه موهایتان را بشویید.

روش روشن کردن مو علاوه بر استفاده در بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده، در قرار دادن انواع رنگ‌های مختلف روی مو کاربردی است. در این قسمت نمونه‌هایی از رنگ‌های مختلف که قبل قرارگیری روی مو از روش‌های روشن کننده موی مشکی استفاده کرده‌اند را ملاحظه می‌کنیم.

تغییر رنگ موی تیره بدون دکلره

رنگ تیره‌ای که بر اثر رنگ کردن موهایتان به وجود آمده، می‌تواند دلایل متعددی مانند حرفه‌ای نبودن در رنگ‌آمیزی مو، بیش از حد نگه داشتن رنگ و… داشته باشد. این دلایل هر چه که باشند، باید چند نکته را بدانید. اول از همه، رنگ‌های تیره ماندگاری نسبتا خوبی دارند.

دوم این که نمی‌توان به راحتی موی رنگ شده تیره را بلافاصله با دکلره روشن کرد. سوم هم این  که در روشن کردن موی رنگ شده تیره باید به مواردی مانند جنس و ضخامت موهایتان، رنگ موی جدیدی که دوست دارید، موادی که باید با آن‌ها کار کنید و… توجه زیادی بکنید. بنابراین بهتر است پیش از انجام هر گونه اقدامی، برای جلوگیری از آسیب‌های جبران‌ناپذیر، به متخصص رنگ مو یا آرایشگر مراجعه کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید. برای روشن کردن موی رنگ شده تیره می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

با استفاده از مواد شیمیایی

برای این کار حتما باید به انتخاب رنگ و اکسیدان مناسب توجه داشته باشید که این موارد نیز به جنس مو و پایه رنگ تیره بستگی دارند.

  1. اگر دوست دارید موهایتان تنها یک درجه روشن‌تر شوند، می‌توانید از اکسیدان شماره ۱ یا همان اکسیدان ۶% استفاده کنید.
  2. اگر می‌خواهید موهای خود را ۴ تا ۵ درجه روشن‌تر کنید، باید از اکسیدان شماره ۳ یا همان اکسیدان ۱۲% استفاده کنید. این اکسیدان خاصیت روشن‌کنندگی خوبی دارد.
  3. برای تغییر رنگ موی تیره به روشن، بدون دکلره، حتما از رنگ و اکسیدان در کنار یک دیگر استفاده کنید. هیچ کدام از آن‌ها به تنهایی کاری انجام نخواهند داد.
  4. برخی از انواع رنگ‌ها را با نام اسپشیال بلوند، می‌توان بدون پودر دکلره و تنها با استفاده از اکسیدان مناسب، برای روشن کردن موی رنگ شده تیره استفاده کرد.
  5. از ریموورهای (remover) رنگ مو استفاده کنید. این مواد به طور کلی به دو صورت مایع و پودری هستند و برای روشن کردن موی رنگ شده تیره عالی هستند.
  6. بعد از اینکار از برای شسشوی موهای خود از شامپو بدون سولفات برای موهای خشک و وز استفاده کنید.

با استفاده از مواد شوینده

با کمی دقت می‌بینید که یکی از مهم‌ترین نکات نگه‌داری از موهای رنگ شده، استفاده از مواد شوینده مناسب است. بنابراین می‌توانید با ایده گرفتن از این نکته، موهای تیره خود را روشن کنید.

  1. اگر بلافاصله پس از دیدن رنگ موهایتان، امید خود را از دست داده‌اید، به حمام بروید. بله اگر رنگ موی تیره به تازگی روی موهای شما نشسته، می‌توانید با شست و شو آن را روشن‌تر کنید. تا زمانی که لایه خارجی مو کاملا بسته نشده، این روش مناسبی خواهد بود. بنابراین به حمام بروید و موهای خود را با یک شامپوی معمولی و با آب گرم بشویید. از شستن موهایتان با آب بسیار داغ خودداری کنید؛ زیرا می‌توانید موجب خشکی بیش از حد موهایتان بشوید.
  2. از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. می‌توانید ۲ لیوان جوش شیرین را به مقداری شامپو ضد شوره اضافه کنید. موهای خود را با آب گرم خیس کنید و سپس مخلوط را به خوبی به همه تارهای موی خود برسانید. اجازه دهید تا یک ساعت باقی بمانند و سپس آن‌ها را با آب سرد بشویید.
  3. از شامپوهای روشن‌کننده استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از چند بار (حدودا سه بار) از شامپوهای روشن‌کننده، موهای تیره خود را روشن کنید.

روش های مختلف دیگر برای روشن کردن موی تیره

روش‌هایی که برای روشن کردن موی مشکی در نظر گرفته می‌شود، متفاوت هستند و بر اساس جنس و ضخامت مو و همچنین درصد مشکی بودن مو انتخاب می‌شوند. به کمک روش‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، شما می‌توانید موی مشکی خود را به راحتی روشن کنید.

  1. اولین روش روشن کردن مو بدون دکلره است. برای انجام این کار شما باید به میزان ضخامت مو و درجه تیرگی آن توجه کنید، سپس رنگ مورد نظر را انتخاب و کل مو را با آن پوشش می‌دهید. زمانی که چند درجه از سیاهی مو کاسته شد رنگ از روی مو شسته می‌شود. شستشوی مداوم مو با شامپوی معمولی می‌تواند درصد روشن تر کردن مو را هم بیشتر کند.
  2. اگر میزان روشن شدن مو برای شما اهمیت زیادی دارد و می خواهید روی رنگ مشکي پر کلاغی یک رنگ بلوند را پیاده سازی کنید، باید کار را به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای پیش ببرید. برای انحام این کار دکلره قوی نیاز است تا مو را به پایه دلخواه برساند. زمانی که اکسیدان با دکلره ترکیب و روی موی مشکی گذاشته می‌شود شما روشن شدن مو را در کمترین زمان مشاهده می‌کنید و وقتی مو به پایه می رسد دکلره را شسته و رنگ ترکیب شده با اکسیدان را روی مو می‌گذارید.
  3. رنگ‌ های طبیعی برای روشن تر کردن موهای مشکی تاثیر کمی دارند و اگر دوست دارید تا تنها چند درجه موی مشکی شما روشن تر شود، می‌توانید این رنگ‌های طبیعی را جایگزین رنگ‌های شیمیایی کنید که حساسیتی هم ندارند.‌
  4. اکسیدان شماره ۱ می‌تواند موی شما را ۱ درجه روشن‌تر کند‌. اکسیدان شماره ۳ قدرت روشن کنندگی بالایی دارد و می‌تواند ۳ تا ۴ درجه موی مشکی شما را روشن کند.
  5. ریموورها هم برای روشن کردن مو گزینه خوبی هستند‌. این مواد به طور کلی به دو صورت مایع و پودری هستند و برای روشن کردن موی رنگ شده تیره عالی هستند.‌
  6. شامپوهای روشن کننده نقش مهمی در روشن کردن موهای تیره دارند پس اگر موی شما به خاطر رنگ کردن تیره و پر کلاغی شده می‌توانید با شستن با شامپوی ضد شوره هم با راحتی آن را روشن کنید.
خروج از نسخه موبایل