بهترین ماسک لایه بردار و روشن کننده پوست

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در تابستان‌های گرم صورت شما را شاداب و باطراوت نگه داشته و شما را سرحال کند، استفاده از ماسک صورت است. حالا اگر این ماسک روشن‌کننده و سفیدکننده صورت هم باشد که چه بهتر. ترکیبات صابون لکه بر صورت نیز شبیه ماسک‌های سفیدکننده است. این ترکیبات با از بین بردن سلول‌های مرده و جرم روی پوست، علاوه بر پاکسازی، تیرگی را از بین برده و پوست را یک یا چند درجه روشن یا به اصطلاح باز می‌کند.

از طرفی هر زنی آرزو دارد پوست روشن و شفاف داشته باشد که پایین بودن قیمت صابون روشن کننده و لایه بردار بیز این آرزو را برآورده کرده است. آلودگی و استرس، تحقق این آرزو را به تعویق می‌اندازد و پوست را کدر و تیره می‌کند. محصولات زیادی وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها به عنوان سفیدکننده صورت به شما معرفی می‌شود.

اگر دچار قارچ پوستی شده اید بهتر است از صابون برای قارچ پوستی استفاده کنید و از نتایج درمان خود لذت ببرید. اما همه این محصولات پر از مواد شیمیایی است و جیب شما را هم خالی می‌کند.  بهترین راه پناه بردن به مواد طبیعی موجود در خانه است. این ترکیبات شاید در عرض یک هفته پوستتان را زیرورو نکند، اما تاثیرات عمیق و دائمی دارد.

ماسک های طبیعی روشن کننده پوست

در اینجا ماسک‌های طبیعی روشن‌کننده پوست صورت را که امتحان خود را میلیون‌ها بار پس داده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم:

1. ماسک زردچوبه و لیمو

پوست را شفاف و روشن می‌کند. ترکیب این ماده با لیمویی که نقش لایه‌بردار را دارد، یک ماسک روشن‌کننده طبیعی می‌سازد. این ماسک صدها سال است که توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک ترکیب معروف است.

روش استفاده:

2. ماسک آب برنج

روش استفاده:

3. ماسک موز و عسل

میوه موز بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب است. این محصول به لایه‌برداری پوست کمک کرده، منافذ را باز می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. موز همچنین ماسک را نرم و براق جلوه می‌دهد. ترکیب این ماده با عسل که یک ضدمیکروب قوی است، یک ماسک روشن‌کننده صورت می‌سازد. با خاصیت ضدمیکروبی خود، محتویات جوش و آکنه را تخلیه کرده و جوش‌ها را به اصطلاح خشک می‌کند.

روش استفاده:

4. ماسک چای سبز، پاپایا و اوتمیل

روش استفاده:

5. ماسک پاپایا و عسل

روش استفاده:

6. ماسک ماست و عسل

ماست و عسل هر دو در از بین بردن لکه‌های تیره و روشن و شفاف کردن پوست نقش دارند.

روش استفاده:

7. گلاب و آرد نخودچی

گلاب را همه به خاطر خاصیت سفیدکنندگی می‌شناسند. گلاب می‌تواند پوست را لایه‌برداری و پاکسازی کند. آرد نخودچی هم نقش تقویت‌کننده پوست را بازی می‌کند که می‌تواند باعث کلاژن‌سازی سلول‌های پوست شود. به این ترتیب با استفاده از این ترکیب پوست سفید، شفاف، جوان و شاداب می‌شود.

روش استفاده

8. ماسک زردچوبه و ماست

زردچوبه پوستی را که در اثر رادیکال‌های آزاد خسته و کدر است، شاداب و باطراوت می‌کند. این ماده و ماست هر دو تیرگی‌های پوست را به مرور زمان از بین می‌برند.

روش استفاده:

9. ماسک گوجه و آرد نخودچی

گوجه فرنگی یک ماده بسیار مفید برای پوست است. در صورت استفاده منظم از این ماده، تیرگی ناشی از آفتاب‌سوختگی و دیگر عوامل محیطی، محو می‌شود.

روش استفاده:

سوالات متداول درباره ماسک روشن کننده و سفیدکننده

  1. آیا ماسک طبیعی برای پوست حساس مضر است؟

خیر؛ اگر پوست حساسی دارید، هنوز هم می‌توانید از ماسک‌های روشن‌کننده صورت استفاده کنید. با این حال، مراقب موادی که استفاده می‌کنید باشید. سعی کنید از ماسک‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده‌ای مانند؛ آلوئه ورا، عسل، ماست، بلغور جو دوسر یا همان اوتمیل، خیار و … باشد.

  1. آیا ماسک‌های حاوی زردچوبه برای مردان هم قابل استفاده است؟

بله زردچوبه همان تاثیر مثبت و خاصیت را برای پوست مردان دارد.

  1. آیا ماسک‌های حاوی زردچوبه رشد موهای صورت را کند می‌کند؟

بله، زردچوبه یک راه طبیعی برای جلوگیری از رشد موهای صورت است.

  1. چه غذاهایی پوست را روشن می‌کند؟

غذاهایی با محتوای بالای ویتامین C باعث تقویت و روشن شدن پوست صورت می‌شوند. بنابراین پرتقال، کلم بروکلی، فلفل قرمز و زرد و توت فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. جدای از این، پاپایا می‌تواند به لطف آنزیم خاصی به نام پاپایین که دارد، پوست را درخشان ‌کند. قارچ هم سرشار از آنتی اکسیدان است و تاثیر خوبی روی رنگ پوست می‌گذارد.

خروج از نسخه موبایل