رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

چگونه مشکل سختی آب و ایجاد رسوب را حل کنیم؟

چگونه مشکل سختی آب و ایجاد رسوب را حل کنیم ؟

برای فیلتر کردن موثر رسوب، مطمئن شوید تصفیه آبی که  که اندازه مناسبی دارد، انتخاب می‌کنید. می توان گفت محفظه فیلتر بزرگتر همیشه انتخاب بهتری است. زیرا سرعت جریان آب بهتر خواهد بود، افت فشار کمتر می‌شود، زمان بین تعویض فیلترهای تصفیه آب طولانی تر شده و هزینه کلی فیلترهای تصفیه آب در هر اینچ مربع کمتر خواهد بود.

سختی گیر frp: بهتر است برای ، از محفظه فیلتر آب 5 اینچ یا 10 اینچ استفاده نکنید؛ آنها فقط برای کاربردهای کوچکتر مثل ، ، ، و… یا آشامیدنی نقطه مصرف که مخصوص یک شیر آب هستند، استفاده شده‌اند. تصویر زیر نمونه‌ ای از دستگاه تصفیه آب ورودی ساختمان که دارای محفظه فیلتر ۳ مرحله ۲۰ اینچ است را نشان می دهد. این مدل از پیش تصفیه آب گل ولای، لجن، رسوبات، آهک، کلر و ترکیبات کلر، بو، طعم، مزه بد آب و… را به طور کامل حذف می کند. برای مشاهده انواع می توانید روی لینک قبل کلیک نمایید.

برای آب های تصفیه نشده (مثل آب چاه‌)، یا همان فیلتر قابل شستشو، فیلتر الیافی، و را می توان به عنوان مرحله اول تصفیه آب در نظر بگیرید. برای جریان بهتر و اتلاف فشار کمتر، فیلتر تصفیه آب پلی استر را انتخاب کنید. زیرا فیلتر پلی استر قابل شستشو به صورت چین خورده و پلیسه دار تولید شده و باعث می شود سطح تماس بسیار زیادی فراهم کند.

فیلتر قابل شستشو باعث حذف شن و ماسه، گل و لای، خاک، لجن، زنگ لوله ها، جلبک، رسوب و ذرات فیزیکی از آب می شود. فیلتر پلی استر را زمانی استفاده می شود که گل و لای و رسوبات آب بسیار زیاد است و فیلتر الیافی به سرعت خراب می شود. بنابراین فیلتر پلی استر نصب شده در دستگاه تصفیه آب و یا پیش تصفیه آب ، با توجه به کیفیت آب و میزان مصرف آب، هر ماه یک بار و یا زودتر  شسته و مجددا استفاده می کنند.

فیلتر نخ تابیده نیز از جنس الیاف پلی پروپیلن است و به صورت یک کلاف دور یک محور تابیده شده است. این فیلتر تصفیه آب مانند فیلتر الیافی باعث حذف شن و ماسه، گل و لای، خاک، لجن، زنگ لوله ها، جلبک، رسوب و ذرات فیزیکی خواهد شد. برای تصفیه آب شهر می‌توانید از هر نوع که در بالا ذکر شده مثل فیلتر آب قابل شستشو استفاده کنید. فیلتر آب‌ قابل شستشو عموما اقتصادی‌ترین و موثرترین انتخاب برای تصفیه آب هستند. برای موقعیت‌های خاص، با ذرات رسوبی بزرگتر، انواع پیش تصفیه آب و فیلتر تصفیه آب‌ با کیفیت وجود دارند.

از بین بردن رسوب آب از روی پلاستیک | از بین بردن سختی آب با جوشاندن | اهک گیر اب

یک تعریف ساده از رسوب، ماده ای است که در یک مایع به حالت معلق در می آید و با گذشت زمان در کف ته نشین می‌شود. طبیعی است که ماده‌ با فرسایش و ساییدگی تجزیه شده و سپس به وسیله نیروهای مختلف (در این مورد آب) به جای دیگر منتقل می‌ شود. اندازه آن از لجن، ماسه و خاک بسیار ریزتر است و شامل شن، سنگ و حتی تخته سنگ‌های بزرگ می‌باشد.

شاید شما ترکیبی از این نوع رسوبات داشته باشید، اما معمولا توسط سرعت آبی که در آن حمل می شود، مشخص می شوند. ذرات معلق رایج در آب آشامیدنی شامل شن و ماسه، خاک، زنگ لوله ها، جلبک، رسوبات آهکی یا مواد ارگانیکی مثل گیاهان درحال تجزیه هستند. رسوب به مرور زمان به لوله‌کشی منزل و وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی که دائما با آب سروکار دارند، می‌تواند آسیب برساند. به عنوان مثل، ذرات زنگ می‌توانند باعث نقاط قهوه‌ای، زرد یا نارنجی روی لباس، اتصالات و سرویس بهداشتی شوند.

رسوبات می‌توانند در هیترهای آب گرم و ماشین‌های لباسشویی تشکیل شده، فشار آب را کم کرده و طول عمر وسایل را کوتاه کند. همچنین رسوب می‌تواند اثر منفی بر طعم و کیفیت آب آشامیدنی شما بگذارد. تصفیه آب بهاب محدوده گسترده‌ای از فیلترهای رسوب گیر یا همان که مناسب نیازهای خاص شما و بر اساس کیفیت آب منطقه شما باشند، ارائه می‌کند

منبع : yongchangfrp.com

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.