اقتصادیرسانه عمومیکسب و کار سلامتی

چگونه لباس های بتمن آرخام اورجین را ازاد کنیم

بازیگران و نقشها

  • قیمت لباس پلیس: در نقش – در سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شد شبکه رسانه‌ای فاکس تصمیم به ساخت مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی جیمز گوردون (در ابتدای ورودش به دپارتمان پلیس گاتهام) گرفته‌است. بعدها اعلام شد (که در آینده به بتمن تبدیل می‌شود) و تعدادی از او (پیش از تبدیل‌شدن به شخصیت‌های ی که می‌شناسیم)، در این مجموعه حضور پیدا خواهند کرد. در فوریه ۲۰۱۴، فاکس اعلام کرد که بنجامین مک‌کنزی که با نام شناخته می‌شود، نقش اصلی این سریال را برعهده خواهد گرفت. وقتی در یک مصاحبه از نظر او دربارهٔ شخصیت پرسش شد، پاسخ داد: «او شخصیّتی حقیقتاً راستگو و آخرین فرد درستکار، در شهری پر از افراد بدذات است. او شخصیّتی نیست، بلکه حقیقی است.» نکته جالبی دیگر اینکه ، در انیمیشن به‌عنوان صدا پیشه ، حضور داشت!
  • در نقش – همکار و بهترین دوست جیم گوردون در اداره پلیس (GCPD)
  • لباس جنگی بچه گانه: در نقش – در طول مجموعه همواره شاهد چگونگی شکل‌گیری شخصیّت بتمن و تغییر بروس وین جوان هستیم، حضور در اپیزود پایانی سریال اتفاق میفتد. دربارهٔ این که سریال برایش چه ویژگی دارد، می‌گوید: «شما هیچ وقت کشف نمی‌کنید که چه اتّفاقی قرار است برای بیفتد یا حتّی مراحل گذران اندوهش را نمی‌بینید؛ این‌که چطور خشمی که دارد، باعث می‌شود دست به کارهایی بزند که در نهایت او را تبدیل به می‌کند. در این برهه از زندگی‌اش که در فصل‌های اوّل سریال به تصویر کشیده می‌شود، او عصبانی، زخم‌خورده، ترسیده و تنها است؛ دنبال هر معنایی که شده برای مرگ والدینش می‌گردد.» در جمله‌ای از به‌عنوان الگوی خود برای ایفای نقش در این سریال نام برد. در نظر سنجی پیج Comicconradio، در رقابت با بازیگرانی همچون ، و… از سوی طرفداران به عنوان بهترین بروس وین تاریخ تمامی انتخاب شد.

بازی بتمن آرخام اورجین | بازی بتمن آرخام کیتز | تکنیک های بتمن

  • قیمت لباس یگان ویژه بچه گانه: در نقش – یکی از روئسای باند جرم و جنایت در فصل اوّل سریال که در اوایل فصل ۱ می‌میرد؛ ولی با فناوری هوگو استرنج زنده و دارای قدرت‌های جدیدی همچون وادار کردن انسان‌ها به انجام هر کاری می‌شود؛ امّا درنهایت در فصل سوم، توسط جیم گوردون (که به ویروس تچ آلوده شده بود) به قتل می‌رسد. این شخصیت در دنیای کمیک بوکی حضور نداشته و مختص به دنیای سریال گاتهام است.
  • در نقش لزلی تامپکینز /پزشک اداره پلیس گاتهام و معشوقه ی جیم گوردون و همچنین مدت کوتاهی ملکه نروز بود و در اواخر فصل پنجم با جیم گوردون ازدواج کرد
  • در نقش آزوالد کابلپات / – ازوالد کابلپات که در اوایل نوچهٔ بود ولی بعدها جزو روسای اصلی باند مافیا شد. او زمانی با همکاری شهر دار گاتهام هم شد. بازیگر نقش ، برای نشان دادن طرز راه رفتن ، از حقه ای قدیمی استفاده می‌کرد. او بطری در یکی از کفش‌های خود قرار می‌داد و این کار آنقدر دردناک بود که باعث می‌شد نحوه راه رفتن او عوض شود.
  • در نقش ادوارد نیگما / – ادوارد نیگما که عاشق معماست و اوایل سریال در اداره پلیس کار می‌کرد ولی پس از دیوانه شدن و کشتن معشوقه اش توسط خودش و ماجرای‌های دیگر از جمله دوختن پاپوش برای جیمز گردون به منتقل شد و بعدها به یکی از بزرگترین دشمن‌های بتمن تبدیل شد.
  • در نقش – بعد از مرگ والدین بروس وین مسئولیت نگهداری از بروس به دوش او است و خود را خدمتکار بروس می‌داند و همیشه به او کمک می‌کند.
  • در نقش باربارا کین – اولین معشوقه ، که در طول سریال دچار فراز و نشیب‌های بسیاری می‌شود.
  • در نقش تبیثا گالاوان / تایگراس-خواهر تئو گالاوان و معشوقه ی بوچ در قسمت اول فصل پنجم توسط پنگوئن با ضربات چاقو کشته شد.
  • در نقش (البته در قسمت دوازدهم، فصل آخر به دلیل این که ده سال بعد و بزرگسالی شخصیت‌ها را نشان می‌داد، کمرن بیکوندووا از این نقش کناره‌گیری کرد و نقش را در قسمت آخر سریال ایفا کرد)، دربارهٔ کاراکترش گفته: «اصلی‌ترین کلمه ای که برای توصیف می‌توانم به کار ببرم این است که او یک بازمانده و نجات یافته‌است. شیطان و بدجنس است و گاهی اوقات بازی با او چالش زیادی برای طرف مقابلش ایجاد می‌کند. برای این که در حقیقت او احساسات زیادی درون خودش دارد اما آن‌ها را مخفی می‌کند. من متوجه شدم که او فقط یک دزد خیابانی نیست. درواقع او یک دختر معمولی است.»
  • در نقش بوچ گیلزین / سالومون گراندی -او در ابتدا برای پنگوئن کار می‌کرد ولی بعد ها به یکی از روسای شهر گاتهام تبدیل شد و همچنین معشوقه ی تابیثا گالاوان یکبار توسط باربارا کین با شلیک گلوله کشته شد ولی به دلیل افتادن در مواد شیمیایی ایندین هیل تبدیل به سالامون گرندی شد و با کمک تابیثا توسط هوگو استرنج درمان شد ولی در قسمت آخر فصل چهارم توسط پنگوئن کشته شد.
  • در نقش – سردسته بزرگ در شهر گاتهام در اواسط فصل چهارم توسط افراد دخترش صوفیا فالکون کشته شد
  • در نقش سوفیا فالکون – دختر
  • در نقش سالوادور مارونی – سردسته باندی تبهکار در گاتهام و رقیب فالکون که در «فصل اول» در قسمت آخر توسط فیش مونی با اصابت گلوله به سرش کشته شد.
  • در نقش قاتلی ماهر و حرفه ای که ابتدا برای کارمین فالکون کار می‌کرد اما پس از رفتن کارماین فالکون از شهر گاتهام برای کار کرد.
  • در نقش ویکتور فرایز /
  • در نقش (). کامرون مانهن در نقش جوکر بسیار خوب ظاهر شد و تحسین بسیاری از بزرگان سینما همچون (که زمانی صدا پیشگی شخصیت جوکر در و سریال کارتونی بتمن را برعهده داشت) برانگیخت. مانهن با شخصیت جروم یکی شده بود و به زیبایی توانسته بود حس دیوانگی و بی رحمی جوکر را به طرفداران القا کند. دربارهٔ او می‌گوید: «؟ او یک فوقالعاده است!». در ابتدا تصور می‌شد شخصیت جروم، سریال باشد، هرچند پس از تکذیب این موضوع توسط عوامل سریال، طرفداران بخاطر شباهت جروم به شخصیت جوکر این صحبت را چندان جدی نگرفتند ولی پس از معرفی جرمایا (برادر جروم که برای پنهان ماندن از او نام مستعار «زندر وایلد» را برای خود انتخاب کرده بود)، این موضوع اثبات شد و جرمایا به عنوان شخصیت اصلی معرفی شد. در حقیقت اجازه استفاده از نام جوکر بخاطر تولید فیلم ۲۰۱۹ ، به گاتهام داده نشد. حتی تولید کنندگان سریال از استفاده موی سبز رنگ جوکر نیز منع شدند ، به همین خاطر جوکر در فصل آخر سریال گاتهام با ظاهری متفاوت حضور پیدا می کند و در عین حال با تمامی محدودیت ها ، کامرون منهن در ایفای نقش جوکر درخشید.
  • در نقش اکو
  • و در نقش آیوی پپر / در این فیلم شاهد چگونگی تبدیل شدن آیوی کوچک به هستیم. وی در حال فرار با افتادن در مایعی شیمیایی در یک شب ۱۰ سال به‌طور نا خواسته و اتفاقی بزرگ شد.
  • در نقش جرویس تچ /
  • در نقش پروفسور
  • در نقش (سر شیطان) رهبر لیگ قاتلین و بنیانگذار انجمن جغد ها یک بار توسط بروس وین کشته شد ولی توسط انجمن دوباره زنده شد ولی در نهایت در آخر فصل چهارم توسط باربارا کین و بروس وین کشته شد.
  • در نقش /لازلو ولنتاین -او در ابتدا یک افسر پلیس اداره گاتهام بود ولی بعد از شروع فساد در گاتهام و بازگشت صوفیا فالکونی به گاتهام تبدیل به پروفسور پیگ شد و شروع به کشتن افراد فاسد در اداره پلیس کرد و توسط صوفیا فالکون در عمارت فالکون کشته شد.
  • در نقش – در کتب (منبع اقتباس داستان) لباس را طراحی کرده، در واقع او مسئول تکنولوژی‌هایی است که بروس وین زیر نقاب بتمن استفاده می‌کند؛ همچنین او را پشتیبانی می‌کند.
  • در نقش جک گرابر/ الکتروکیوشنر
  • در نقش جاناتان کرین /
  • در نفش
  • در نقش تئو گالاوارن / یکبار توسط پنگوئن و جیمز گردون کشته شد اما توسط دکتر استرنج زنده شد و به تبدیل شد. سپس بار دیگر توسط پنگوئن در امارت وین‌ها با نابود شد. وی در مقطعی شهردار گاتهام نیز بود.
  • در نقش ناتانائیل بارنز/ انتقامگر/او رئیس پلیس شهر گاتهام بود ولی در اثر برخورد با خون آلیس تچ به ویروس تچ آلوده شد و تبدیل به انتقام گر شد.
  • در نقش بریجیت پایک /
  • در نقش آقای پن / ونترلیکوییست – خدمتکار و مشاور پنگوئن که در فصل پنجم تبدیل به صورت زخمی شد و توسط ادوارد نیگما با شلیک گلوله کشته شد.
  • در نقش جین دود / فالس فیس
  • در نقش دکتر فرانسیس دالماچر / عروسک ساز
  • در نقش ادواردو / – شخصیت بین در این مجموعه نسبت به کمیک‌های دی‌سی و اقتباس دستخوش تغییراتی شده‌است، ادواردو که در ارتش هم‌خدمت گوردون بوده برای مأموریت به گاتهام فرستاده می‌شود و دچار اختلافاتی با می‌شود و اتفاقی توسط جیمز گوردون کشته شد ولی توسط نیسا الغول و با فناوری هوگو استرنج زنده شد و تبدیل به بین شد.

نویسندگی برونو هلر

هلر در ابتدا شک داشت که سریالی دربارهٔ ابرقهرمان‌ها بنویسد. به وب سایت دیجیتال اسپای گفته بود: «من واقعاً نمی‌دانم چطور دربارهٔ آدم‌هایی با قدرت‌های ویژه بنویسم.» حتی بعدتر به «اینترتینمنت وکیلی» گفت: «فکر نمی‌کنم و قصه‌هایش در مدیوم تلویزیون جواب بدهند. صادقانه همه آن داستانهای ی که من تا امروز دیده‌ام تا جایی برایم جذاب بوده‌اند که آدم‌ها در لباس بتمن یا سوپرمن یا اسپایدرمن فرورفته اند. درست در این زمان که دیگر دست از انسان بودن کشیده‌اند و تبدیل به ابرقهرمان می‌شوند، جذابیت شان برایم از دست می‌رود.» اما پسر هلر برای نوشتن سریال به دادش می‌رسد و به پدرش پیشنهاد می‌دهد که محوریت سریال را روی قرار بدهد. کارآگاه پلیسی است که در کمیک‌های در ابتدا یکی از مخالفان او به‌شمار می‌رود، اما پس از آگاهی از اهداف بتمن و نیت خیر او، به همدست و حامی او تبدیل می‌شود. شاید بتوان گفت این نوع معرفی متفاوت از شخصیت بتمن، باعث شده گاتهام سریالی خاص و متفاوت جلوه دهد.

فاکس اواخر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که به فرم معمول سریال‌ها قرار نیست یک نسخه پایلوت پخش کند و از سال ۲۰۱۴ فصل اول گاتهام به صورت رسمی پخش خواهدشد.

خلاصه داستان و فصلها

داستان سریال از اولین روزهایی که کارآگاه گوردن به ادارهٔ پلیس شهر میپوندد شروع می‌شود و افسر ارشد ادارهٔ پلیس گاتهام یعنی «سارا ایسن» طی اتفاقاتی کارآگاه «» و «» را استخدام می‌کند. ایسن به گوردن و هاروی دستور می‌دهند تا به یک کوچه در پشت یک سینما در محله فقیر نشین برای پیگیری قتل یک زن و مرد بروند. وقتی به آنجا می‌رسند گوردون با کوچک و ترسیده از مرگ پدر و مادرش رو به رو می‌شود و سعی می‌کند او را آرام کند، گوردون به او قول می‌دهد که قاتل پدر و مادرش را پیدا کند و در همین راه درگیر ماجراهایی می‌شود که به مافیاهای شهر مربوط است.

از آن طرف بروس وین خود را با خود آزاری و شکنجه و سختی دادن خود را سرزنش می‌کند، به دلیل اینکه خود را در مرگ والدینش مسئول می‌بیند. وهمهٔ اینها کمک به تبدیل شدن بروس به شوالیه تاریکی می‌کند. در میان این ماجراها وارد رابطه ای احساسی با می‌شود…

فصل دوم توسط پریمرز هیل پروداکشنز، و تولید شده‌است، و برونو هلر، ، جان استفنز و کن وودرف تهیه‌کنندگان اجرایی بودند. در ابتدای این فصل شخصیت بروس را مشاهده می‌کنیم که در حال کار بر روی یک در مخفی است که در زیر عمارت وین قرار دارد و حدس می‌زدند دفتر کار پدرش باشد و اسرار بسیاری در آن وجود داشته باشد، بنابراین دنبال راهی برای ورود به آن اتاق است. در این میان خانواده گالاوان را مشاهده می‌کنیم که پا به شهر گاتهام گذاشته و هدف بزرگی در سر خود دارند…

این فصل در اصل بر پایهٔ کمیک‌های و نوشته شده‌است بر اساس هردوی آنها انیمیشن‌هایی (با همین نام‌ها: و ) ساخته شده‌است.

تدارکات این فصل از مارس ۲۰۱۶ آغاز گردیدند و تمامی بازیگران بجز چند نفر برای فیلم‌برداری آن آماده شدند. این بازیگران عبارت‌اند از: زابرینا گوئه‌واراس (در نقش سارا اسن)، (در نقش تیو گالاوان/عزراییل) و (در نقش ). بازیگران جدیدی که در فصل سوم معرفی شدند عبارت‌اند از: (در نقش ) و (بعنوان بازیگر جدید نقش ؛ تا پیش از آن مسئولیت ایفای نقش این شخصیت را داشت).

این فصل در طول سه بخش بر روی آنتن رفت: بخش اول شامل ۱۱ قسمت ابتدایی (از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۱۶)، بخش دوم شامل ۳ قسمت بعدی (در ژانویه ۲۰۱۷) و بخش سوم نیز شامل ۸ قسمت پایانی (از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۷) بود. همانند فصل قبلی، این فصل نیز دارای دو زیرمجموعه بود. ۱۴ قسمت ابتدایی با نام شهر مجنون و ۸ قسمت دیگر با نام قهرمانان برمیخیزند شناخته می‌شوند. این فصل از ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز گردید و در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ با یک پایان ۲ ساعته از خاتمه یافت. داستان این فصل از این قرار است که فراریان ایندیان هیل آزاد می‌گردند و جیم گوردون سعی می‌کند شخصاً در این باره اقدام کند و بنابراین به‌دنبال یافتن آنها می‌رود و در این حین را ملاقات می‌کند. بولاک و بارنز سعی می‌کنند در برابر جدید گاتهام یعنی / آزوالد کابلپات، / ادوارد نیگما، / مد هتر و بایستند.