رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

چگونه الگوریتم اینستاگرام را دور بزنیم؟

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که چطور می‌توان الگوریتم اینستاگرام را فریب داد؟ پاسخ این سوال مثبت است و برای انجام این کار نیازی به استفاده از تاکتیک‌های مشکوک و مخاطره آمیز نیست. کافیست با https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام و نحوه بهینه سازی محتوا  آشنا شوید.

بهره برداری از الگوریتم اینستاگرام

با توجه به این نکات، در ادامه 8 استراتژی که می‌توانید برای بهره برداری از الگوریتم اینستاگرام در پیش بگیرید را به شما معرفی می‌کنیم:

ترفند اول: حفظ انسجام

الگوریتم اینستاگرام به صورت پیوسته در حال کسب اطلاعات درباره شماست. هر پستی که منتشر می‌کنید، هشتگی که استفاده می‌کنید و هر ارتباط و تعاملی که برقرار می‌کنید، نشانه‌ای در اختیار الگوریتم اینستاگرام قرار می‌دهد تا از موضوع و محتوای کلی اکانت شما باخبر شود. هر چقدر اطلاعات بیشتری در اختیار این الگوریتم قرار دهید، بهره برداری بیشتری خواهید داشت.

با توجه به این نکات، حفظ انسجام در زمینه حوزه کاری خودتان (از محتوایی که منتشر می‌کنید تا اکانت‌هایی که با آنها تعامل دارید) یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش دادن پیوسته‌ی الگوریتم اینستاگرام است. هر چقدر دسته بندی اکانت شما و محتوای آن برای این الگوریتم راحت تر باشد، احتمال اینکه پست شما برای کاربرانی با علایق مرتبط نمایش داده شود، بیشتر خواهد بود. وقتی الگوریتم اینستاگرام به صورت دقیق و واضح حوزه کاری شما را تشخیص داد، احتمال اینکه پروفایل شما در بخش پروفایل‌های توصیه شده، ریل‌های روز و نمایش داده شود افزایش می‌یابد.

ترفند دوم: انتشار محتوا در زمان‌های فعالیت مخاطبان

یکی دیگر از روش‌های ارتقای عملکرد اکانت اینستاگرام، انتشار مطلب در زمان آنلاین بودن و فعالیت مخاطبان است. این کار احتمال لایک شدن، درج کامنت و به اشتراک گذاری مطالب شما را بیشتر می‌کند چون در چنین مواقعی مخاطبان شما فعال تر بوده و کمتر درگیر کار، مدرسه یا دانشگاه هستند و همین تعامل و توجه شاخص بسیار مهمی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب می‌شود. هر چقدر پست اینستاگرام شما تعامل بیشتری جذب کند، احتمال اینکه به کاربران بیشتری نمایش داده شود، افزایش می‌یابد. اما تشخیص اینکه مخاطبان شما چه زمانی فعال هستند سخت است چون عملکرد هر کاربر و اکانتی متفاوت است.

ترفند سوم: تشویق به کامنت و لایک کردن با استفاده از کپشن‌های جذاب و مناسب

یکی از روش‌های دور زدن محدودیت‌های الگوریتم اینستاگرام این است که کاربران را تا حد امکان تشویق به فعالیت کنید. به گفته اینستاگرام، مهم ترین شاخص‌های تعامل برای رتبه بندی مطالب در فید کاربران، کامنت، لایک، بازنشر و بازدید ویدیوها هستند. بهترین راه تشویق کاربران به فعالیت بیشتر، درج یک فراخوان (دعوت به اقدام) در کپشن پست‌های خودتان است. این فراخوان می‌تواند به سادگی پرسیدن یک سال، تشویق کاربران به تگ کردن دوستان و درج کامنت برای شرکت در مسابقه و غیره باشد.

ترفند چهارم: رعایت اصول سئوی اینستاگرام در پست‌ها

همانطور که اشاره شد، الگوریتم اینستاگرام همواره در حال تفسیر پست‌های شماست تا بتواند مطالب شما را طبقه بندی کرده و در اختیار مخاطبان مناسب قرار دهد. در اولین روزهای کار این الگوریتم، چنین تحلیل‌هایی بیشتر مبتنی بر هشتگ‌هایی بودند که کاربر در پست‌های خودش درج می‌کرد  اما حالا اینستاگرام به کاربران چندین کشور امکان داده که جستجو را بر اساس کلید واژه انجام دهند و این نشان می‌دهد که الگوریتم اینستاگرام در زمینه شناسایی مفهوم کپشن و محتوای بصری پست‌ها قوی تر شده است.

بنابراین، برای بهینه سازی سئوی پست‌های اینستاگرام چند روش وجود دارد:

  • نوشتن کپشن‌های جذاب با کلید واژه‌های مرتبط و پرجستجو.
  • نوشتن دستی متن جایگزین برای پست‌های اینستاگرام. برای انجام این کار هنگام انتشار مطلب، گزینه Advanced Settings را انتخاب کرده و بعد Write alt text را انتخاب کنید. اگر این کار را انجام ندهید، اینستاگرام از نرم افزار تشخیص تصویر برای تولید خودکار توضیحات استفاده می‌کند اما معمولاً این توضیحات خودکار خیلی دقیق نیستند و فاقد جزئیات هستند.
  • در اولین کامنت یا کپشن پستتان تا 30 هشتگ مرتبط درج کنید.

ترفند پنجم: استراتژی خودتان برای استفاده از هشتگ‌ها را تقویت کنید

شاید در چند سال اخیر قابلیت‌های جستجوی اینستاگرام پیشرفته تر شده باشند اما هنوز هم هشتگ‌ها نقش مهمی در دسته بندی محتوا دارند. اگر به دنبال ارتقای استراتژی خودتان در زمینه استفاده از هشتگ‌ها هستید، این چهار نکته را در نظر داشته باشید:

  1. مطمئن شوید که هشتگ‌های شما به مطلب یا پستی که منتشر می‌کنید، مخاطبان هدف، صنعت، موقعیت جغرافیایی یا برندتان ارتباط داشته باشند.
  2. از پست‌های پرطرفدار در حوزه کاری خودتان الهام بگیرید. نگاهی به پست‌های صفحه اکسپلور اینستاگرام داشته باشید و هشتگ‌های پرکاربرد را یادداشت کنید.
  3. از هشتگ‌هایی با حجم جستجوی زیاد استفاده کنید اما از هشتگ‌های اشباع شده دوری کنید. هشتگ‌هایی با تعداد مطالب 10 تا 250 هزار عدد مناسب ترین هشتگ‌ها هستند.
  4. از به کار بردن هشتگ‌های ممنوعه خودداری کنید. حتی ممکن است هشتگ‌های به ظاهر سالم و بدون مشکل وارد لیست ممنوعه شوند پس سعی کنید برای هر هشتگی که قصد استفاده از آن را دارید جستجو و تحقیقات لازم را انجام دهید.

ترفند ششم: از قابلیت‌های جدید اینستاگرام استفاده کنید

یکی از مهم ترین روش‌ها برای غلبه بر الگوریتم اینستاگرام، حرکت خیلی سریع به سمت قابلیت‌های جدید اینستاگرام است. اینستاگرام همیشه سعی می‌کند مطالبی که با قابلیت‌های جدید این پلتفرم تولید می‌شوند را بیشتر نمایش دهد پس سعی کنید وقتی سطح رقابت در آنها کم است، جزء اولین‌هایی باشید که به سمت استفاده از آنها حرکت می‌کنند. یکی از بهترین راهکارها برای فریب دادن الگوریتم اینستاگرام است اما اینستاگرام همواره در حال اضافه کردن امکانات و قابلیت‌های جدید است پس باید سعی کنید همیشه در جریان تازه ترین امکانات و تغییرات بمانید.

ترفند هفتم: به طور منظم و با استفاده از استیکرهای تعامل آفرین، استوری منتشر کنید

برای الگوریتم اینستاگرام، تعاملات نقش بسیار مهمی دارند و استیکرهای استوری هم جزء سریع ترین و راحت ترین روش‌های ارتقای سطح تعامل هستند. نظرسنجی، اسلایدر و پرسش از جمله روش‌های ساده و راحت برای رسیدن به این هدف و جذب سریع تعامل هستند. از طرفی پرسیدن سوال در استوری هم راه خیلی خوبی برای شروع گفتگو از طریق دایرکت است که از نظر الگوریتم اینستاگرام نشان دهنده وجود روابطی عمیق تر و شخصی تر است. استوری‌های اینستاگرام حس و حال شخصی تری دارند پس سعی کنید از این فرصت استفاده کرده و مخاطبان را تشویق به اعلام افکارشان کنید – چه از طریق نظرسنجی یا پاسخ دادن به سوالات از طریق دایرکت و غیره.

ترفند هشتم: انتشار محتوای اصیل در ریلز (محتوایی که برچسب تیک تاک نداشته باشد)

همانطور که اشاره شد، ریلز اینستاگرام روش خیلی خوبی برای ارتقای سطح تعامل و بازدید است اما یک نکته در این زمینه وجود دارد. اینستاگران تأکید کرده که الگوریتم ریلز به ریل‌هایی که برچسب تیک تاک دارند اولویت کمتری اختصاص داده و به محتوای اصیل بیشتر اولویت می‌دهد. محتوای کم کیفیت و تار هم اولویت کمتری برای نمایش خواهد داشت. با توجه به این نکات بهترین راه فریب دادن الگوریتم اینستاگرام (به روشی سالم و اخلاقی) تولید محتوای اصیل، باکیفیت و از طریق خود ویرایشگر ریلز است.

با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید عملکرد خودتان در اینستاگرام را بهبود ببخشید اما بهترین راه برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام این است که مخاطبان را محور و قلب اگر هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، جذب مخاطب برای افزایش سود و درآمد است، باید بتوانید پست‌هایتان را به صفحه اکسپلور کاربران (ذره‌بین یا صفحه جستجو) برسانید. چون با نمایش در صفحه اکسپلور کاربران است که می‌توانید روند جذب مخاطب به پیج اینستاگرام خود را چندین برابر کنید.

اما چگونه می‌توانید به صفحه جستجوی کاربران راه پیدا کنید؟ اینستاگرام بر چه اساس تعیین می‌کند که چه پست‌هایی در این صفحات قرار بگیرند؟ آیا اینستاگرام برای ارزیابی پست‌ها، از روش خاصی استفاده می‌کند؟ برای پاسخ به همه این سؤالات در این مقاله یاد می‌گیریم که الگوریتم‌های اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ فاکتور‌های مهم برای قرار گرفتن در صدر فید کاربران چیست و پس از آن هم به‌صورت قدم‌به‌قدم، با نکات مهم‌ برای ورود پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

احتمالاً با زیر و بم اینستاگرام آشنایی دارید و زیاد در صفحه اکسپلور و فید وقت گذرانده‌اید. صفحه فید (FEED POST یا خانه) همان صفحه‌ای است که در آن پست‌ فالورهای شما برایتان نمایش داده می‌شود و صفحه اکسپلور، صفحه سرچ است که با آیکون ذره‌بین شناخته می‌شود. رسیدن به این صفحه آرزوی کاربرانی است که دوست دارند بیشتر دیده شوند؛ ولی نکته این است که پست‌های شما برای رسیدن به اکسپلور، با سدی به نام فید روبرو می‌شوند؛  یعنی تا زمانی که پست‌های پیج اینستاگرامتان در صدر فید کاربران به نمایش درنیایند، خبری از نمایش آن‌ها در اکسپلور نیست.

شاید یکی دو سال قبل، عبور از صفحه فید و رسیدن به اکسپلور کار آسانی بود؛ چرا؟ چون نمایش پست‌ها در فید، طبق زمان‌بندی انجام می‌شد؛ یعنی اگر شما ساعت 12 ظهر پستی را منتشر می‌کردید، پست شما در همین ساعت به فید کاربران می‌رسید و کاربرانی که پس از این ساعت به اینستاگرام خود مراجعه می‌کردند، پست‌هایی را مشاهده می‌کردند که بعد از پست شما منتشر شده بود؛ اما پس از مدتی الگوریتم اینستاگرام انتشار پست در این قسمت را نیز با تغییراتی روبرو کرد.

طبق این تغییرات، دیگر زمان تعیین‌کننده این نبود که پست شما در ابتدای فید کاربر باشد یا انتها، بلکه رفتار خود کاربران جایگاه پست شما را تعیین می‌کرد؛ یعنی ممکن بود پستی از پیج شما که 2 ساعت پیش منتشر شده، در اواخر صفحه فید کاربران به نمایش درآید و عملاً تعداد بسیاری از دنبال کنندگان شما (followings)، پست‌هایتان را مشاهده نکنند. احتمالاً با خودتان می‌گویید روی چه حساب و منطقی بعضی پست‌ها به بعضی افراد نشان داده نمی‌شود؟ عجله نکنید الان مشخص می‌شود.