رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

چطور اعصاب خود را تقویت کنیم؟

امروزه با وجود مشکلات و استرس هایی که در زندگی همه وجود دارد، یک سیستم عصبی آرام و آرام به یک رویا تبدیل شده است. تیم موفقیت شادمگ به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه اعصاب خود را تقویت کنید تا بتوانید در زندگی مدرن خود آرامش خاطر داشته باشید.

اگر روش های زیر را امتحان کردید ولی همچنان نتیجه نگرفتید حتما و حتما به بهترین متخصص مغز و اعصاب در شیراز پی جو مراجعه کنید.

اعصاب خود را با خوردن غذای مناسب آرام کنید

بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی به طور مستقیم بر نقش تغذیه در اعصاب و مغز تأثیر می گذارند که به طور مستقیم بر عملکرد ذهنی و ظرفیت ذهنی تأثیر می گذارد که به عنوان عملکرد شناختی شناخته می شود.

آیا تا به حال دیده اید که لکه های سفید روی ناخن هایتان ظاهر شود، برخی می گویند حتماً کلسیم کمی دارد؟ یا گاهی موها ناگهان سفید می شود و فکر می کنیم بدنمان کمبود ویتامین دارد؟

همانطور که کمبود ویتامین ها و املاح معدنی بر قسمت های مختلف بدن تأثیر می گذارد، بر سلامت روان نیز تأثیر می گذارد. نمونه بارز آن کمبود آهن در بدن است که باعث کم خونی می شود و در نتیجه فرد دائما خسته، بی حال، بی حوصله و عصبی خواهد بود.

به همین ترتیب، سوء تغذیه می تواند سلامت روان را به خطر بیندازد و منجر به بیماری ها و اختلالات روانی مختلف شود.

کمبود ویتامین B یکی از دلایل اصلی اختلالات عصبی است

مسلماً قدیمی ترین ویتامین ها در دانش بشر و دانش تغذیه، ویتامین های گروه B هستند. ویتامین های B1، B2، نیاسین یا B3 و … البته اکنون اشکال شیمیایی مختلفی از این ویتامین ها شناسایی شده است.

به عنوان مثال، شکل اسیدی نیاسین، نیکوتینیک اسید است که حاوی نیکوتین آمید است. یا سایر ویتامین ها مانند B12 و اسید فولیک که کمبود آنها بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث افسردگی شدید می شود.

اما جدا از ویتامین ها، قدیمی ترین، علاوه بر مواد معدنی، کمبود آهن می تواند باعث اختلال در عملکرد مغز شود. تمرکز را تا حد زیادی کاهش می دهد و به مرور زمان توانایی های فکری را کاهش می دهد.

ویتامین B یکی دیگر از عواملی است که کمبود آن باعث عصبی شدن و به اصطلاح دیوانگی می شود، خوب بدانید که کمبود ویتامین B عامل اصلی افسردگی است.

غذاهای غنی از ویتامین B عبارتند از:

جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و گوشت از همه نوع

تخمه آفتابگردان و بادام زمینی و نان غلات کامل

جگر گاو، موز، برگ آلو، گوشت گاو و آب پرتقال

بدن ما برای آرام نگه داشتن اعصاب به این چهار ماده مغذی نیاز دارد:

آدنین، تیامین، سیتوزین، گوانین همانطور که بیشتر شما می دانید این چهار ماده در گوشت هایی مانند گوساله یا گوسفند، جگر، مغز و احشاء یافت می شود.

اثرات بر روی سیستم عصبی

این خوراکی های خوشمزه سرشار از روی، ویتامین B، سلنیوم و آنتی اکسیدان های ضد استرس هستند.

نقش آب آلبالو در آرامش عضلات

در تحقیقات، این آب میوه بهترین نتایج را برای ایجاد آرامش و مقابله با استرس دارد.

اعصاب خود را با روغن نارگیل آرام کنید

اگر قسمت زیبایی روغن نباتی را مرور کنیم به آرامش ذهن و قسمت استرس استرس با این روغن می رسیم. روغن نارگیل قند خون را متعادل کرده و آن را تثبیت می کند.

قهوه برای آرامش اعصاب

برای استراحت قهوه بنوشید. کافئین موجود در قهوه بدن را در مسیر مبارزه با استرس قرار می دهد.

با استفاده از موز اعصاب را آرام کنید

میوه ای که روح را نرم می کند و به عنوان یک غذای ضد استرس دیده می شود.

با مصرف توت های آبی و قرمز اعصاب را آرام کنید

انگار همه جا از غذای سالم صحبت می شود، نان بلوبری و توت هم گرفته می شود. این خوراکی ها کاهش و جذب مواد اضافی در بدن را تسریع می کنند و به بدن احساس نشاط می بخشند.

تاثیر آووکادو بر سیستم عصبی

این میوه به عنوان یک میوه ضد چاقی نیز شناخته می شود و خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند به سلامت روان و کاهش استرس کمک کند.

اعصاب را با سیب زمینی آرام کنید

فیبر و ویتامین های موجود در سیب زمینی برای تقویت بدن در برابر استرس ضروری است.

برای آرام کردن اعصاب از فلفل سیاه استفاده کنید

فلفل با افزایش متابولیسم بدن، تقویت سیستم عصبی مرکزی و بهبود سیستم عصبی بدن، سدی قدرتمند در برابر استرس است.

فواید تخم مرغ برای آرامش اعصاب

تخم مرغ سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان، سلنیوم و غیره است که با کاهش انسولین استرس را کاهش می دهد.

فواید کلم بروکلی برای آرامش اعصاب

این کلم سبز ضد سرطان و چاقی است و مواد معدنی آن با استرس مبارزه می کند.

مزیت آلو شل کردن عضلات است

میوه ای با زیبایی و طعم اعصاب آور

اعصاب را با شیر و فرآورده های شیر آرام کنید

از آنجایی که شیر حاوی تریپتوفان است (تریپتوفان در تولید سروتونین نقش دارد)، باعث تسکین و آرامش مغز می شود.

روغن زیتون برای آرام کردن اعصاب

یک روغن خاص آرام بخش اعصاب بخشی از خواص مفید آن است.

ویتامین D اعصاب را آرام می کند

گفته می شود 80 درصد مردم ایران دچار کمبود ویتامین D هستند، اما باید سعی کنید جزو این جمعیت بزرگ نباشید، زیرا کمبود ویتامین D با وجود بیماری های مضر از جمله آسم و همچنین اختلالات روانی مرتبط است. مشمول. ، و غیره.

ویتامین D نه تنها برای اکثر عملکردهای مغز و ماهیچه موثر است، بلکه برای مولتیپل اسکلروزیس، ضعف عضلانی، فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید، که بیماری‌های سیستم ایمنی هستند. اپیدمی‌ها، و همچنین تمام بیماری‌های مرتبط با ضعف نیز موثر است. سیستم عصبی مرکزی، سیستم ایمنی و بافت ماهیچه ای در کمبود ویتامین D نقش دارند.

همچنین کمبود روی و ویتامین A می تواند در عملکردهای ذهنی اختلال ایجاد کند. همانطور که گفته شد، افسردگی خود را به اشکال مختلف نشان می دهد.

محققان دانشگاه ایران گروهی را که ویتامین D دریافت کرده بودند و گروهی که فقط دارونما (دارونما) مصرف کردند، آزمایش کردند و نشان دادند گروهی که ویتامین D بیشتری دریافت کرده بودند، مشکلات روانی کمتری داشتند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به افسردگی که با کمک مکمل یاری و مصرف دوزهای روزانه ویتامین D تحت درمان قرار گرفتند، سلامت آنها بهبود یافت.

به یاد داشته باشید که بیش از 80 درصد ویتامین D از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می آید و 10-15 دقیقه نور مستقیم خورشید می تواند 2000 واحد از این ویتامین قدرتمند را تامین کند.

میوه ها و برخی میوه ها و سبزیجات، روغن، روغن جگر ماهی، زرده، خامه، جگر، ساردین و گوشت قرمز و قارچ فقط 20 درصد دارند. بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب تسکین پیدا کنید.

پنج راه برای تقویت اعصاب

راه حل اول: نفس عمیق

تنفس عمیق یکی از روش های بسیار موثر و بسیار توصیه شده برای کاهش اضطراب و افسردگی است.

هنگامی که عصبانی، نگران یا نگران هستید، تنفس شما تند شده و نفس های کوتاه و مداوم می کشید. پیامی که با این رفتار به مغز شما ارسال می شود، اضطراب و نگرانی است.

به همین دلیل بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این روال فیزیکی را تغییر دهید و مغز خود را فریب دهید. چگونه؟

با نفس عمیق به آرامش اعصاب خود کمک کنید. شما برخلاف آنچه بدنتان می خواهد انجام می دهید.

به این معنی که به جای نفس های کوتاه و متوالی، سعی کنید ده تا بیست بار نفس عمیق و آهسته بکشید. به این ترتیب پیامی که به مغز ارسال می شود آرامش است.

تکنیک های تنفس

چندین تکنیک تنفسی برای این کار وجود دارد که یکی از آنها تنفس سه بعدی است. این روش تنفس عمیق یکی از بهترین و موثرترین راه های کنترل استرس و اضطراب با کمک تنفس عمیق است.

در این روش باید نفس عمیق بکشید، نفس خود را برای چند ثانیه حبس کنید (حدود دو یا سه ثانیه) و در نهایت به آرامی و با توجه کافی به بدن خود و تخلیه هوا از ریه ها، بازدم کنید. بازدم

هر چه بیشتر این نوع تنفس را تمرین کنید، بیشتر متوجه اثرات آن خواهید شد. همچنین پس از مدتی می توانید سطح تنفس عمیق خود را افزایش دهید. نفس خود را برای مدت طولانی نگه دارید. با این کار ریه های خود را تقویت می کنید و از تاثیر بیشتر تنفس عمیق بر روی اعصاب خود بهره مند می شوید. بنابراین یکی از راه های ارزشمند برای تقویت اعصاب، تمرکز و تمرین تنفس عمیق است.

راه حل دوم: خشم، عصبانیت و نگرانی خود را بپذیرید

اعتراف به ناراحتی، عصبانیت و بی قراری یکی از مهم ترین گام های رسیدن به آرامش و به عبارتی تقویت اعصاب است.

تا زمانی که مطمئن نشوید که او عصبانی و ترسیده است، نمی توانید اقدام پزشکی انجام دهید.

به خودتان اجازه دهید باور کنید که استرس و عصبانیت یا عصبانی هستید. وقتی این موضوع را در خود بپذیرید، به راحتی می توانید آن را کنترل کنید.

زمانی که این شناخت را به دست آورید و به خود اجازه دهید آزادانه آن را بپذیرید، خشم و عصبانیت شما کاهش می یابد و در عین حال قادر خواهید بود در موقعیت های مشابه خود را کنترل کنید و با آگاهی بیشتری احساسات خود را کنترل کنید.

راه حل سوم این است که افکار خود را به چالش بکشید

برخی از ناراحتی ها، اضطراب ها و نگرانی های ما ناشی از افکاری است که در ذهن ما می گذرد. این افکار معمولاً سناریوهای بدی هستند که حال ما را بدتر می کنند.

مراقب “چه خبر است…” باشید. اگر در این افکار گرفتار شوید، نمی توانید به راحتی بر اعصاب خود مسلط شوید.

در میان افکار حرکت کنید

برای مثال، ممکن است همیشه به این افکار فکر کنید.

“اگر شغلم را از دست بدهم چه؟”، “اگر نتوانم آن را بگیرم چه؟” یا “اگر نتوانم همسر خوبی برای او باشم چه؟” این سوال فقط ذهن شما را درگیر می کند و ذهن شما را نابود می کند.

وقتی این افکار به سراغتان آمد، لحظه ای توقف کنید و سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا همه اینها اتفاق افتاده است؟ آیا این یک فکر آزاردهنده است؟ آیا تا به حال این اتفاق برای من افتاده است؟

چه چیزی می تواند بدتر از این باشد؟ من می توانم مدیریتش کنم، من می توانم از عهده اش بر بیایم؟

پس از پرسیدن این سوالات از خود، وقت آن است که افکار خود را به چالش بکشید و آنها را به افکار مثبت تبدیل کنید. به جای اینکه بگوییم: من نمی توانم روی این پل راه بروم، اگر زلزله بیاید چه؟ اگر از دریا بیفتم چه؟ با خود بگویید: “کسانی هستند که هر روز از این پل عبور می کنند و هرگز در آب نمی افتند.” با این تمرین ساده، به راحتی می‌توانیم بسیاری از موقعیت‌های اضطراب‌آور را به چیزی آرامش‌بخش‌تر برای خودمان تبدیل کنیم…

راه حل چهارم: نگرانی و عصبانیت را کنار بگذارید

خشم عاطفی خود را با ورزش یا پیاده روی رها کنید. بعد از یک روز کاری پرمشغله، به جای اینکه با اخم وارد خانه شوید، یک پیاده روی یا دویدن بیست دقیقه ای و در حالت ایده آل، رفتن به باشگاه را پیشنهاد می کنیم. مطمئن باشید این کار بسیار ساده به شما آرامش خاطر زیادی می دهد.

مطمئن شوید که اگر این کار را انجام ندهید، می توانید عصبانیت خود را به بدترین راه از بین ببرید. مانند دندان قروچه کردن، کوبیدن روی میز کار یا فریاد زدن سر بچه ها.

با یک پیاده روی ساده می توانید از همه این موارد بهره مند شوید. با این حال، اگر بعد از یک روز کاری سخت، ورزش کنید یا پیاده روی کنید، روز را با آرامش و آمادگی برای گذراندن یک شب آرام در کنار خانواده به پایان می رسانید، پس از این فرصت برای استراحت خود و خانواده تان استفاده کنید. دریغ نکنید.

راه حل پنجم: راه آرامش را برای خود نگه دارید

برای این کار باید روش انجام اولین تکنیک یعنی تنفس عمیق را بدانید. پس از یک نفس عمیق، چشمان خود را ببندید و خود را به شیوه ای آرام تجسم کنید. خود را در حالتی آرام تصور کنید، مانند: در ساحل، روی ابر، در یک باغ زیبا، در یک قایق یا هر چیز دیگری که به شما احساس آرامش و شادی می دهد.