چرا تلویزیون بی ستاره شده؟

این مجری تلویزیون با برشمردن موانع حضور سلبریتی ها در تلویزیون، در این لینک به مواردی مانند درخواست افزایش دستمزد و بعضاً پرداخت های نامنظم، محدودیت های ذهنی، ممنوعیت تصاویر و … اشاره و در عین حال تاکید کرد: اگر قدرت اگر آنتن به طور مرتب دیده شود، به نظر می رسد تلویزیون نیز می تواند مکان مناسبی برای سخنرانی موثر باشد و این در حالی است که زبان رسانه ملی می تواند به زندگی مردم در جامعه نزدیک شود.

محمدجواد محد – بنیانگذار سریال اپیزودیک تازه بخش – که به تازگی پخش آن از شبکه سه سیما به پایان رسیده است، در گفت وگو با سلام دکتر، درباره اهمیت مخاطبان برای تولید برنامه های تلویزیونی و اینکه آیا کار با موضوعات روز می تواند یکی از این برنامه ها باشد، گفت: . از دلایل این سود وی گفت: محبوبیت شبکه خانگی افزایش یافته است، نه به این دلیل که با مردم صحبت می کند. شاید در یکی دو مورد از فعالیت های درجه یک این رسانه این اتفاق افتاده باشد، اما می توانم 10 پروژه را نام ببرم که در یکی دو سال اخیر برای شبکه خانگی انجام شده و این سوال مهم را برای مخاطبان ایجاد کرده است که ما کجا آیا ما در این زندگی ها هستیم؟ من فکر می کنم تئاتر برای مردم جذاب است، شاید به این دلیل که احساس می کنند ارزش بیشتری دارند و می توانند ستاره های سینما را در خانه خود ببینند.

تلویزیون همچنین می تواند مکانی عالی برای گفتگوهای موثر باشد

موسس «تازه ورد» در ادامه صحبت های خود درباره دلایل تولیدات بینندگان از شبکه تلویزیونی خانگی اینگونه می گوید: فضای بازتر محتوایی، نوع پوشش بازیگران و کمدی های ممنوعه تلویزیون به عنوان یک کشور. رسانه ها، از جمله دلایل بیشترین ارتباط مخاطب با این رسانه، رسانه است. از طرفی مردم هر زمان که بخواهند می توانند یک سری شبکه های خانگی را دنبال کنند. حتی اگر نمی خواهند فرزندانشان پای این اعمال بنشینند، اما چنین ویژگی در تلویزیون وجود ندارد.

موحد در عین حال تاکید کرد: نباید فراموش کرد که اگر سریال همچنان بین 20 تا 25 درصد در تلویزیون داشته باشد، یعنی چهار تا پنج میلیون نفر تماشا می کنند و این تعداد از تعداد بیننده برنامه ها بیشتر است. شبکه تلویزیونی خانگی که پربیننده ترین سرویس است و دو میلیون دنبال کننده دارد. تلویزیون همچنین می تواند مکانی عالی برای گفتگوهای موثر باشد. چون همه را دارد. البته این اتفاق زمانی می افتد که به زندگی افراد در جامعه می رسد.

این نویسنده درباره قابلیت های تلویزیون نیز می گوید: اگر قدرت آنتن به طور مرتب دیده شود، به نظر می رسد سریال سازی در تلویزیون نیز اثرات مثبت بیشتری بر جامعه داشته باشد. به خاطر پربیننده ترین سریال ها مثل سریال «گاندو» که بین 15 تا 20 میلیون نفر دنبال می شود و «نون خا» که به دلیل نزدیک بودن زندگی کاراکترها به زندگی 80 درصد بیننده دارد. . مردم عادی با پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی قابل مقایسه است. این نیست.

ممنوعیت پخش تصویر یا صدای برخی بازیگران در تلویزیون

این نویسنده در ادامه درباره نقاط ضعف سریال می گوید: مشکلات کار در تلویزیون سوالات شماست که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از این موارد، یخ زدن تصاویر یا محدودیت اشیای هنرمندان خاص است که مختص انتخاب هنرمندان به ترتیب است.

وی با اشاره به ساخت سریال «تازه وارد» از مشکلات ساخت سریال اپیزودیک در تلویزیون گفت و توضیح داد: یکی از مشکلات اپیزودیک کاری 40 تا 50 دقیقه ای این است که داستان سه اکشن دو پرده می شود.

موحاد همچنین ادامه می دهد: تاریخچه سریال های غیر اپیزودیک با ثلث اول، میانی و آخر، قسمت آخر که با پایان تمام می شود، اما در کارهای اپیزودیک نمی توان به اندازه کافی به قسمت میانی پرداخت و طبیعتا . ما همچنین “Taze Ward” را داریم. متوجه شدیم که این پرش می تواند مخاطب را عصبانی کند. چون هنوز یک سوم میانی را که باید نگاه می کرد، پیدا نکرده است، اما بحث کار در «تازه وارد» همین است.

خالق «تازه وارد» ادامه می دهد: البته خوب است که بگوییم نمی توانیم و شاید افراد باتجربه داستان ها را طوری تعریف کرده باشند که با گذشت زمان از استرس مخاطب کاسته شود. از طرفی باید بگویم که نمی توانیم پایان سریال را رها کنیم، اما داستان هر اتفاقی باید تمام شود. پس باید پرواز کنیم. همچنین تجربه ساخت «تازه وارد» باعث می شود برای سریال جدیدمان برنامه ای بیندیشیم که اگر داستانی قدرت گفتن کامل آن را دارد، دستمان را بند نکنیم و در چند اتفاق این کار را انجام دهیم.

اکثر سریال ها در جمع آوری ستاره ها مشکل دارند

موحد در بخشی دیگر از گفت وگو با سلام دکتر، درباره مشکلات انتخاب بازیگر برای اجراهای حماسی بیان کرد: به نظر من مشکل اصلی که برای انتخاب بازیگر به سرویس های تلویزیونی وارد می شود این است که به دلیل فضاسازی، فیلم بسیار کوچکتر است. ستاره یا عزیزان آنها در تلویزیون ظاهر می شوند. «تازه ورد» بعد از سریال «قانون رشد» روی آنتن رفت. این سریال 30 قسمتی از نظر تولید قوی بود و تهیه کننده معروفی داشت اما شاید او به معنای معمول سلبریتی نبود. اگرچه بسیاری از آثار مانند «زیرخاکی» هستند که ژاله صامتی و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی آن هستند، اما اکثر سریال ها در گرفتن ستاره مشکل دارند و اگر این مشکل را در نظر بگیریم، مختص «بخش تازه» نیست. جارا

وی ادامه داد: مسائل مالی دومین مشکلی است که من به عنوان تهیه کننده برای ایفای نقش یک بازیگر باید با آن دست و پنجه نرم کنم. ما در تلویزیون برای درآمدهایی کار می کنیم که با همین مقدار کار می تواند چهار تا پنج باشد و حتی در شبکه خانگی راحت تر و راحت تر به دست بیاوریم و این نقش مهمی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای حضور در «تازه وارد» با بازیگری که یک ستاره تلویزیونی است صحبت می کنیم و او با این کار موافقت می کند، اما برای دستمزدش عددی را پیشنهاد می کند که هزینه تولید کل رویداد است. یعنی مثلاً اگر هزینه تولید هر رویداد 200 تومان باشد شما هم همین هزینه را می خواهید.

نمی توان از بازیگران انتقاد کرد

خالق «تازه ورد» با بیان اینکه بسیاری از بازیگران اگر پشت سر هم کار می کردند و تمام شب روی آنتن می رفتند دوست دارند اولین برداشت را داشته باشند، گفت: هنرمندان این گونه می توانند ببینند و توانایی های خود را نشان دهند. به همین دلیل نمی توانند با این قضیه مخالفت کنند و حتی می توان گفت سوالشان عقلانی است. این دلیل هم یکی از دلایل تاخیر مشهورترین بازیگران برای کشیدن نقاشی در تازه وارد است، اما باید بگویم که از تیم بازیگران بسیار راضی هستم و فکر می‌کنم تولید و کارگردانی آن را از سر راه خواهند برد. بعد از کلاس

محد می افزاید: اگرچه کمتر کسی به این قضیه فکر می کند، اما برای یک بازیگر نام کارگردان از نظر هنری بسیار مهم است و نام نویسنده از نظر اجرایی و مالی بسیار مهم است و این چهارمین دلیل است. . چرا یک بازیگر مشهور ممکن است بیشتر با گروه های کوچک ظاهر شود. ما به همکاری معروف هستیم.

دلایل تفاوت دستمزد بازیگران تلویزیون و شبکه نمایش خانگی

وی درباره دلایل تفاوت درآمد بازیگران تلویزیون و شبکه نمایش بیان کرد: به نظرم تلویزیون باید به هزینه کارش بیشتر توجه کند. در واقع نرخ رشد سریال های تلویزیونی در هر دقیقه با نرخ تورمی که در 6 سال گذشته داشتیم تناسبی ندارد. به عنوان مثال اگر هزینه تولید در سال 1393 دقیقه ای سه میلیون تومان بود، اکنون باید 10 میلیون برای آن هزینه شود. این مشکل نشان می دهد که تمام سطوح تولید افزایش یافته است. از طرفی در یک شبکه نمایش خانگی، هزینه خدمات بی مورد دریافت می شود، یعنی اگر بتوانید کاری را با شماره خاصی در شبکه نمایش خانگی انجام دهید، با سه نوبت مناسب انجام می شود. هیچکدام از این دو رویداد و مرتبط بودن آنها باعث افزایش شکاف بین شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نشد و همچنین باعث اختلاف فاحش دستمزد هنرمندان و بازیگران شد.

خالق «تازه ورد» ادامه می دهد: در سریال تازه وارد یک دستیار هنری داریم که با وجود توافق با ما، بدون مشکل تامین از شبکه نمایش کار می کند که قیمت بسیار مناسبی است. تاز وارد “»، با آن مواجه شد و کار را رها کرد. این اتفاق برای برخی دیگر از عوامل سریال ما افتاد و ما مجبور شدیم تغییراتی ایجاد کنیم. در حال حاضر می توان گفت که این یک تحول منطقی است. زیرا زندگی انسان جنبه های زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

بهتر است تلویزیون خود را به هوش تولید نزدیک کنید

موحد تاکید کرد: برای کاهش این فاصله بهتر است تلویزیون خود را به نقطه تولید نزدیک کنید و همچنین برای پرداخت ها ناظر سفارش دهید. چون مبنای پرداخت این دستمزدها حداقل برای من تهیه کننده مشخص نیست حتی از بازیگران هم سودی نبرده است.

نقاط ضعف “استاد جدید”

وی در ادامه از نتایج بدست آمده از سریال اپیزودیک «تازه بخش» صحبت کرد که نشان می دهد با پخش این اثر از تلویزیون نتایج قانع کننده تر شده است که نشان می دهد برخی موفق شده ایم با موضوع به مخاطب بدهیم. بحث می کنیم، هرچند در هیچ اثری نمی توان کاستی های فیلمنامه و تولید را نادیده گرفت.

نویسنده با بیان اینکه «تازه ورد» سعی کرد فضایی را برای بحث در مورد موضوع سریال یعنی بچه دار شدن و شاید ساکنان باز کند، گفت: «تازه ورد» بحث های بیشتری را درباره موضوع پیری جمعیت و شواهد و قرائن ایجاد کرد. . از آن جمله صحبت هایی است که در فضای مجازی درباره این سریال صورت گرفته است. اگرچه این صحبت ها با مخالفت سریال است، اما این موضوع برای من فکر و لذت است.

سریال را با موضوع اقتصادی اجرا کنید

سازنده «تازه ورد» با اعلام این خبر، باشگاه فیلم سوره برای حفظ مرکز تولید سریال اپیزودیک با مضامین، ساخت سریال 20 قسمتی با موضوع اقتصادی را روی ایده قرار داده است. و اولین شروع مذاکراتی با دوستان صداسیما صورت گرفته است. بنابراین این سریال در تولید با «ارباب جدید» تفاوت هایی خواهد داشت، از جمله اینکه می توان داستانی را در سه قسمت روایت کرد تا بازیگر تجربه بیشتری در پشت صحنه کسب و کار خود داشته باشد.

موحد در خاتمه تاکید کرد: یکی از محورهای کلیدی ساخت سریال اپیزودیک ارتقای حرفه ای گری است. به همین دلیل باید با شرکتی که به این موضوع اهمیت می دهد همکاری کنیم. کارخانه جوان صداوسیما محل فعلی ما در این زمینه است و ما به توسعه سری جدید خود با این سازمان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل