مدیران تلویزیون خبر دارند؟ – سلام دکتر

شهرام عبدلی – بازیگر – با اشاره به وضعیت این روزهای تلویزیون در انظار عمومی این سوال را مطرح می کند: نمی دانم مدیران عزیز ما می دانند که تلویزیون های اطراف ما فرهنگ ما را می بلعند؟ آنها باید بدانند زیرا ما یک بخش تحقیقاتی داریم. آیا این واحد هشدار نمی دهد که بخش زیادی از مخاطبان گم شده اند؟

بازیگر سریال های «بچه های مسلمان»، «مختارنامه»، «تبریز در مه» و «خط قرمز» در گفت وگویی با سلام دکتر درباره موضوعاتی از جمله توصیه های خود به مدیران جدید تلویزیون در راستای بهبود شرایط است. ، نگاه وی به نوسازی سازمان صدا و سیما، دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون و همچنین بحث تبلیغات بازیگران سینما و تلویزیون.

لطفا اعلام کنید من در سریال سلمان فارسی نیستم.

عبدولی با تاکید بر اینکه داود میرباقری در پروژه «سلمان فارسی» حضور ندارد، خاطرنشان کرد: من در سریال «سلمان فارسی» نیستم و این گروه هرگز با من تماسی نداشته و دعوتی به من نکرده است. اما جالب است که خبرنگاران با من تماس می گیرند و از حضور من در این پروژه می پرسند! من هرگز از این پروژه خبر نداشتم. لطفاً اعلام کنید که من در این شغل نیستم و هرگز به من گفته نشده است.

بازیگران برای امرار معاش باید در تبلیغات شرکت کنند

این بازیگر سینما و تلویزیون و از بایدها و نبایدهای تبلیغات در مورد بازیگران گفت: من به عنوان یک بازیگر برای تبلیغات تماس نگرفته ام. اگر خدا بخواهد تبلیغات وحشی هم قسمت ما (کمدی) می شود. من معتقدم که بخشی از تبلیغات شخصی و اخلاقی است. مثلاً محصولی که من به عنوان هنرمند تبلیغ می کنم باید ببینم برای مردم کشورم مفید است یا برندی که هنرمندان تبلیغ می کنند به بچه ها و خانواده های ما آسیب می زند؟ اگر ما آن‌ها را تبلیغ کنیم و مردم محصولات را به خاطر ما شرکت‌کنندگان بخرند، مضر است، در آن صورت قضاوت می‌شویم و فکر نمی‌کنم این کار درستی باشد.

عبدلی به کم توجهی بسیاری از بازیگران به موضوع تبلیغات و پذیرش آنها به دلیل عبادت اجباری اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل پول و شرایط مناسب کاری به کسی که تبلیغ می شود نمی شود. بنویسید و باید موافقت کنید که بخشی از زندگی خود را از طریق این تبلیغات بگذرانید.

ساخت فیلم و سریال کودک

او در ادامه پاسخ داد که این روزها چه کار می کنید؟ وی به ساخت فیلم خود برای جشنواره فیلم کودک اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: اخیرا فیلمی در ژانر کودک با عنوان موقت «نقطه روی خط» برای جشنواره فیلم کودک اصفهان ساختم. زندگی کودک زندگی لطیف و زیبایی است. جدای از این به نظر می رسد که فیلمنامه این اثر برایم خوب است، بنابراین تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم. «نقطه روی خط» اثری واقعی است که من به همراه بازیگرانی چون مینا جعفرزاده، نیلوفر شهیدی، حسن اسدی، سامان گوران، علی عطایی و بسیاری از بازیگران کودک در آن بازی کرده‌ام.

عبدلی در ادامه درباره حضور در این سریال گفت: پیشنهادهایی برای حضور در تلویزیون دارم اما در سطح آماری باقی مانده و خبری از آنها نیست. من سریالی دارم که قرار است در خرداد پخش شود اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. متاسفانه بسیاری از سریال ها متوقف شده اند و فکر می کنم دلیل اصلی آن مسائل مالی است.

“مافیا” برای من سرگرم کننده است

وی در ادامه درباره تجربه حضورش در مسابقه «شب های مافیا» و عصبانیت برخی از بازیگران این رئالیتی شو گفت: «مافیا» برای من تجربه خوبی بود و همکاری با آقای سعید ابوطالب راضی کننده بود. او فردی با شخصیت است و تیم حرفه ای دارد. متاسفانه برخی از دوستان در “مافیا” موضوع را جدی می گیرند و عصبانی هستند، اما برای من این موضوع فقط سرگرمی و سرگرمی است. نظر من به عنوان بازیگر «مافیا» این است که این گروه ها از من دعوت کردند که با هم باشیم و به همین ترتیب احترام هم هست. همه بازیکنان می خواهند به مرحله آخر مسابقات برسند، اما این واقعا ممکن نیست و باید درک شود. من از حضورم در این پروژه راضی هستم چون معتقدم وقتی به برنامه ای دعوت می شویم که به ما احترام می گذارند و همه چیز سر جای خودش می گذرد، چرا باید اعتراض کنیم و از دست خودمان عصبانی باشیم؟!

سریال تاریخی; سخت جذاب

بازیگر سریال های «به باد اعتماد کن»، «نابرده رنج» و «حکایت های کمال» درباره علاقه اش به بازی در سریال های تاریخی و سختی های انجام چنین کارهایی توضیح می دهد: سریال هایی با ژانر تاریخی جذاب اما در عین حال. دشوار است و زمان زیادی می برد. شاید یکی از دلایلی که بسیاری از هنرمندان به سراغ این سبک نمی روند، زمان بر بودن آن باشد. معمولاً دو تا سه سال برای انجام چنین کارهایی و طبیعتاً در این زمان همه فکر می کنند بعضی از بازیگران کار نمی کنند و کار نمی کنند، اما وقتی کار تمام می شود خیلی خوشحال کننده است. مثلاً من انتظار نداشتم سریال «بچه های مسلمان» تبدیل به اثری پرمخاطب شود و برایم عجیب است که چرا کارگردان خوبی مثل آقای مجتبی یاسینی بعد از این سریال سال ها بیکار است؟!

عبدلی تاکید کرد: کار با فیلم ها و سریال های تاریخی بسیار جذاب است اما به شرطی که دوره تاریخی که در آن کار می کنید برایتان جذاب باشد. مثلاً من خودم سریال «تبریز در مه» را دوست دارم و نقش یک رزمنده آذری زبان را بازی می کند و به نظرم از این نظر خوب است و موضوع خودش انگیزه ما در کارمان است و این مهم است. . متن

حالت تلویزیون برای بزرگسالان بهترین است

وی در بخشی دیگر به بیان دیدگاه های خود در خصوص تمدید سازمان صدا و سیما پرداخت و به مدیران جدید تلویزیون توصیه هایی کرد.

عبدلی تصریح کرد: جوانان هستند اما هنوز فکر نمی کنم کار جوان ها انجام شده باشد. به نظر من بزرگترها که سنشان بالاست بهترین وضعیت تلویزیونی را دارند. مثلاً قبلاً کار اصلی شبکه آی فیلم فقط بررسی آثار قدیمی بود، اما الان همه شبکه ها تکرار پخش می کنند. چندان سازنده نیست و همه ما سریال های گذشته را بارها تماشا کرده ایم. خیلی جالب است که سریال «آینه آموزش» یا «خانه سبز» پخش شده است. خاطرات خوبی از این سریال ها داریم، اما حالا که نگاه می کنیم، رنگ و بوی گذشته را ندارند و سال ها از تولیدشان می گذرد. به نظر من تکرار سریال قدیمی برای همین شبکه آی فیلم خوب است و اگر بیننده ای می خواهد مراسم یادبود گذشته را تماشا کند به شبکه آی فیلم مراجعه کند اما این روزها اکثر شبکه ها با یک ، دو، سه، پنج و … سریال را تکرار می کنند. از نظر من هنوز اتفاق مهمی در تلویزیون نیفتاده است. من واقعاً در تعجب هستم که چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا ما نباید این جوانان را جذب تلویزیون کنیم؟

آیا مدیران تلویزیون می دانند؟

این بازیگر در عین حال به کاهش مخاطبان تلویزیون اشاره کرد و گفت: متاسفانه با کاهش شدید مخاطبان تلویزیون مواجه بوده ایم. آیا مدیران تلویزیون می دانند؟ جوانان باید روحیه جوانی داشته باشند وگرنه سن مهم نیست. در حال حاضر روح جوان را در تلویزیون نمی بینیم. ما یک سری سیاست ها و ترجیحات مدیران تلویزیون را داریم. زمانی که آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما بودند طبق مقررات دولتی عمل می کردند اما خوش سلیقه بودند.

وی در عین حال نسبت به از دست دادن مخاطب تلویزیون به مدیران هشدار داد و گفت: در زمان آقای ضرغامی تولید زیاد بود، همه دوستان ما سر کار بودند و تعداد مخاطبان تلویزیون زیاد بود. مثلاً وقتی سریال هایی مثل «خط قرمز» و «مسافری از هند» پخش می شد، همه داشتند تلویزیون می دیدند، اما حالا وقتی ما را در خیابان می بینند به ما می گویند خیلی بی ادبیم، هنوز نرفته ایم. سال هاست از تو چیزی نمی بینم! این چیز خوبی نیست. حالا فوتبال و اخبار جزو پربیننده ترین برنامه هاست. نمی دانم آیا مدیران عزیز می دانند که تلویزیون های اطراف ما دارند تلویزیون ما را می بلعند؟ آنها باید بدانند که ما چون بخش تحقیق و پژوهش داریم، این واحد واقعاً هشدار می دهد که بخش زیادی از مخاطبان گم شده اند و این چند مخاطب متأسفانه از دست رفته اند.

شهرام عبدلی در پایان خطاب به مدیران تلویزیون گفت: یک تلویزیون بیشتر نداریم و تحت مدیریت کل نظام است و متعلق به 85 میلیون بیننده است بنابراین باید به گونه ای که مردم هستند سیاست گذاری شود. تلویزیون خشکی که فرهنگ ما را از هم می پاشد نگاه نکنید. متأسفانه سال هاست که فرهنگ ما دستخوش تغییرات بزرگی شده و روابط خانوادگی ما متزلزل شده است، زیرا محتوای برنامه های آنها جزو فرهنگ ما نیست. امیدواریم در آینده اتفاقات بهتری بیفتد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل